Στα πράσινα κηπευτικά, μαρούλια και σαλάτες, οι τιμές έπεσαν και στα 50 λεπτά
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
Στην κατάψυξη παραμένει η αγορά, με εκατοντάδες τόνους τροφίμων να καταλήγουν στα σκουπίδια και χιλιάδες προϊόντα να παραμένουν απούλητα στα ράφια. Την ίδια ώρα οι καταναλωτές, υπό το φόβο των... συνεπειών της κρίσης, περιορίζουν όλο και περισσότερο τις αγορές τους και ταυτόχρονα πολλαπλασιάζονται οι άνθρωποι που ψάχνουν με αγωνία ακόμη και στα σκουπίδια, ρούχα, αντικείμενα, ακόμη και είδη διατροφής.
Στη Κεντρική Λαχαναγορά της Θεσσαλονίκης, όπου μετά το Πάσχα καταγράφεται θεαματική πτώση των τιμών χονδρικής στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά από 5% έως 55%, πολλά προϊόντα καταλήγουν στα σκουπίδια.
«Οι τιμές σε όλα τα προϊόντα κινούνται καθοδικά. Σε πολλά, όπως για παράδειγμα τα πράσινα κηπευτικά, μαρούλια και σαλάτες, οι τιμές των οποίων έπεσαν και στα 50 λεπτά, έχουμε υπερπροσφορά, καθώς υπάρχει παραγωγή και από άλλες περιοχές, με αποτέλεσμα καθημερινά να πουλάμε τα μισά και να πετάμε τα υπόλοιπα», τόνισε ο Παναγιώτης Σταματίου, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης.
«Ο κόσμος λιγοστεύει στις λαϊκές, οι ποσότητες που αγοράζουν περιορίζονται, ενώ οι τιμές στα περισσότερα είδη έχουν μειωθεί, με εξαίρεση ντομάτες, μελιτζάνες και πιπεριές που έρχονται από την Κρήτη», συμπλήρωσε ο Γιώργος Λαβιδάς, πρόεδρος του Σωματείου Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης.
«Η αγορά πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Κόσμος υπάρχει, κινείται στα πεζοδρόμια, όμως δεν αγοράζει. Οι τιμές σε όλα τα προϊόντα είναι σταθερές ή μειωμένες γιατί πολλά μένουν απούλητα», σημείωσε ο Χρήστος Νικολόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Ιστορικού Κέντρου.
Στάσιμη παραμένει η κατάσταση και στις εμπορικές επιχειρήσεις. Οι αναγραφές για «10ήμερα προσφορών» πολλαπλασιάζονται στις βιτρίνες των καταστημάτων, μαζί με τις διαφημίσεις για ποσοστιαίες μειώσεις τιμών από 10% έως και 50%.
Πέρασε ο ΦΠΑ στο 50%
Την ίδια ώρα οι τιμές σε πολλά, κυρίως βιομηχανικά, προϊόντα έχουν επιβαρυνθεί με την αύξηση του ΦΠΑ. Οπως έδειξε η σύγκριση τιμών 52 προϊόντων σούπερ μάρκετ που πραγματοποίησε το ΚΕΠΚΑ, η αύξηση του ΦΠΑ πέρασε στο 50% των προϊόντων, ενώ στο 10% οι αυξήσεις στις τιμές ήταν πολύ μεγαλύτερες από την αύξηση των δύο ποσοστιαίων μονάδων (1% για τα τρόφιμα) φθάνοντας μέχρι και το 15%.
Οι ιδιοκτήτες σούπερ μάκρετ υποστηρίζουν ότι απορρόφησαν την αύξηση του ΦΠΑ στην πλειονότητα των προϊόντων, παρόλο που οι εταιρίες που τους προμηθεύουν δε δέχθηκαν να μειώσουν τις τιμές χονδρικής, ώστε να μοιραστούν την απώλεια και να μην αυξηθούν οι τιμές λιανικής. Η πτώση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ από τις αρχές του έτους εκτιμάται ότι βρίσκεται στο 5% - 6%.
http://kraxtis-gr.blogspot.com/