Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Πτώση 15%-40% στα καταστήματα της Β. Ελλάδας στις εκπτώσεις - Δηλώσεις του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης Κ.Ρέχα

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010
Πτώση, η οποία ξεκινά από 15% και φτάνει μέχρι 40%, σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, παρουσιάζει ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων της βόρειας Ελλάδας κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων.
Όπως, μάλιστα, επισημάνθηκε, μεγαλύτερο κακό στην αγορά προκάλεσε η αρνητική ψυχολογία που δημιουργήθηκε στους καταναλωτές - λόγω της ΅σεναριολογίας'Α για πτώχευση της ελληνικής οικονομίας - απ'Α ό,τι οι αγροτικές κινητοποιήσεις και το κλείσιμο των Τεμπών.
Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσαν οι πρόεδροι των βορειοελλαδικών εμπορικών συλλόγων, επισημαίνοντας πως, παρά τις μεγάλες εκπτώσεις (ακόμη και 70%), τα έσοδα είναι πενιχρά. Συμπλήρωναν, μάλιστα, πως σε περιοχές όπως η Δράμα, οι Σέρρες και το Κιλκίς, σημαντικός αριθμός καταστημάτων αντιμετωπίζει πλέον ορατό κίνδυνο λουκέτου.
    Πρόσθεσαν ακόμη πως, σε..... κάθε περίπτωση, για να αλλάξει το κλίμα στην αγορά και να ορθοποδήσουν οι επιχειρήσεις, χρειάζεται - πρωτίστως - να μπει φρένο στην ακατάσχετη φημολογία περί οικονομικής κατάρρευσης: μόνον έτσι - όπως υποστηρίζουν - οι καταναλωτές θα αρχίσουν να επανακάμπτουν.
    "Μπλόκο" στον καταναλωτικό τουρισμό
     Με μείωση τζίρου 15%-20% εκτιμάται ότι θα κλείσουν τη φετινή εκπτωτική σεζόν τα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), Κωστής Χαντζαρίδης, σύμφωνα με τον οποίο, «η πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, όταν οι μισθωτοί πληρώθηκαν, ήταν πολύ καλή και εξισορρόπησε κάπως την πτώση του Ιανουαρίου, που ήταν της τάξης του 30%».
    Αρνητικά επέδρασαν - σύμφωνα με τον κ. Χαντζαρίδη - οι αγροτικές κινητοποιήσεις, διότι κράτησαν εκτός Θεσσαλονίκης τον εσωτερικό - εξωτερικό καταναλωτικό τουρισμό, που παραδοσιακά συνέρρεε στην πόλη την περίοδο των εκπτώσεων και των μεγάλων εκθέσεων.
    «Οι κινητοποιήσεις χάλασαν το ξεκίνημα της σεζόν: δεν ήρθαν στη Θεσσαλονίκη οι επισκέπτες, που κάθε χρόνο κατέφθαναν, εν όψει των εκθέσεων Furnidec και Agrotica, ενώ και τα προβλήματα στις μετακινήσεις των ΚΤΕΛ ανέκοψαν το ρεύμα από γειτονικές πόλεις», σημείωσε ο κ. Χαντζαρίδης.
    Πρόσθεσε, πάντως, πως το μεγαλύτερο πρόβλημα για την αγορά σήμερα είναι τα "μαύρα" σενάρια, τα σχετικά με το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. «Τα σενάρια αυτά, με την κακή ψυχολογία που διαμορφώνουν, στην ουσία "κλέβουν" το πορτοφόλι του καταναλωτή και πρέπει να σταματήσουν. Διορθωτικές κινήσεις η αγορά θα κάνει οπωσδήποτε, αρκεί να βοηθηθεί», κατέληξε.
    Κρατούν επιχειρήσεις ανοιχτές μόνο για την αυτασφάλιση
    Μέχρι 40% στην ένδυση/υπόδηση και 15%-20% στους λοιπούς κλάδους, φτάνει η πτώση τζίρου των καταστημάτων του Κιλκίς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, Σταύρο Χατζηγεωργιάδη, που ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτα.
    «Ελπίζουμε το φαινόμενο να μην επεκταθεί, καθώς οι έμποροι αυτασφαλίζονται κι αν κλείσει η επιχείρηση χάνουν και την ασφάλιση. Αυτός είναι, άλλωστε, ένας βασικός λόγος, που πολλές επιχειρήσεις, που θα έπρεπε να έχουν κλείσει, διατηρούνται στη ζωή», συμπλήρωσε.
    Κατά τον ίδιο, η φημολογία για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας δεν αφήνει την αγορά να ανασάνει: «Ακόμη κι αυτοί που δε μειώθηκε το εισόδημά τους, διστάζουν να αγοράσουν. Πρέπει να ηρεμήσουμε όλοι», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
    Το 15% των επιχειρήσεων ψυχορραγούν
    «Ψυχορραγεί» το 15% των 1.200 εμπορικών επιχειρήσεων της Δράμας, που -αν κλείσουν- θα χαθούν περίπου 300 θέσεις εργασίας μόνον από τους αυτοαπασχολούμενους, σύμφωνα με τον πρόεδρο του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, Κώστα Ντινάκη.
    Σε ό,τι αφορά στις εκπτώσεις ανέφερε: «Θα είμαστε πολύ χαρούμενοι αν η πτώση τζίρου περιοριστεί στο 10%-15%». Παρά τις μεγάλες εκπτώσεις (που ξεκίνησαν από 40%-50% και έχουν φτάσει στο 70%, εν όψει λήξης), η κίνηση δεν ήταν σταθερή και είχε σκαμπανεβάσματα.
    «Υπήρχαν μέρες που θύμιζαν τον παλιό καλό καιρό κι άλλες που η αγορά δεν κουνιόταν», σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και επισήμανε με τη σειρά του ότι η κακή ψυχολογία έχει επηρεάσει «πάρα πολύ» την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
       Μεγάλο πρόβλημα το κλείσιμο των Τεμπών
    Ξεπερνά το 20% η πτώση τζίρου ενδυμάτων-υποδημάτων στα εμπορικά καταστήματα της Κατερίνης, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Κώστας Ρέχας. Όπως είπε, το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Πιερία είναι ο αποκλεισμός των Τεμπών λόγω κατολισθήσεων, καθώς η αγορά της περιοχής (εστιατόρια, παραλίες, χώροι ψυχαγωγίας) «αιμοδοτείται» σε σημαντικό βαθμό από το νομό Λάρισας.
    «Οι Λαρισαίοι «κινούν» τις ταβέρνες Πλαταμώνα και Λεπτοκαρυάς, κι αν οι εστιάτορες δεν έχουν χρήματα, δε θα αγοράσουν από τα εμπορικά καταστήματα», επισήμανε ο κ. Ρέχας. Πρόσθεσε ότι τα καθημερινά «μαύρα μαντάτα» και η τρομολαγνεία των ΜΜΕ κάνουν μεγάλο κακό στην αγορά, καθώς «και χρήματα να έχει, ο καταναλωτής φοβάται να τα βγάλει από την τσέπη». Σύμφωνα με τον κ. Ρέχα, αυτό που προέχει είναι μια νότα αισιοδοξίας στην αγορά.
    «Το 30% των επιχειρήσεων νομίζουν ότι είναι ανοιχτές»
    Μειωμένος κατά 25%-30%, σε σχέση με πέρυσι, ήταν τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων Σερρών, όπου οι καταστηματάρχες ευελπιστούν τώρα πως η τελευταία εβδομάδα των εκπτώσεων θα φέρει αγοραστές «της τελευταίας στιγμής», όπως επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Νίκος Βαγενάς.
    «Ο κόσμος έχει "σφιχτεί" και δεν αγοράζει. Ποια διάθεση να έχεις για αγορές, όταν ακούς καθημερινά για κρίση, κόψιμο μισθών και πτώχευση», τονίζει χαρακτηριστικά.
    «Οι επιχειρήσεις - πρόσθεσε - χρειάζονται κίνητρα για να παράγουν. Η ενίσχυση της παραγωγής είναι το κλειδί. Η καλύτερη περίοδος για την αγορά των Σερρών ήταν όταν 4.500 εργαζόμενοι δούλευαν στις βιοτεχνίες έτοιμου ενδύματος της περιοχής και έμπαινε ζεστό χρήμα στην αγορά. Σήμερα αυτό δεν υπάρχει πια. Στη γειτονιά μου μόνο, έχουν πωλητήριο 3-4 καταστήματα. Κατά την άποψή μου, το 30% των επιχειρήσεων νομίζουν ότι είναι ανοιχτές, δεν είναι…».
       «Αδειες» οι προθήκες των καταστημάτων
    Μειωμένη είναι η κίνηση και στα εμπορικά καταστήματα της Βέροιας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, Αντώνη Κοντογουλίδη.
    Όπως δήλωσε πολλά καταστήματα ξεκίνησαν τη σεζόν χωρίς… προϊόντα, καθώς οι βιοτεχνίες και οι εισαγωγείς, που άλλες χρονιές έκαναν προσφορές προϊόντων στους εμπόρους, εν όψει εκπτώσεων, δεν το έπραξαν φέτος και οι καταστηματάρχες δε διέθεταν αρκετό ρευστό, ώστε να προμηθευτούν τα απαιτούμενα είδη.
(ΤΟΠΙΚΗ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: