Παρασκευή, 9 Οκτώβριος 2009
http://laikoyra.blogspot.com/2009/10/10_09.html ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μελαχροινή Μαρτίδου
Για το μεγαλύτερο σκάνδαλο της μεταπολεμικής περιόδου το οποίο ήταν σαν οικονομικό μέγεθος 10 φορές μεγαλύτερο απ’ αυτό του Κοσκωτά, που πλήγωσε την ελληνική κοινωνία γιατί παραδόξως σ’ αυτό είχαν εμπλακεί μοναχοί, έκανε λόγο στην τοποθέτησή του χθες ο εισαγγελέας της έδρας Βασίλης Φλωρίδης, ζητώντας την τιμωρία κατά το κατηγορητήριο της εφέτου Σύρου πλέον Μαρίας Ψάλτη, του καθηγούμενου της μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ και του μοναχού Αρσένιου που εκπροσωπείται δια του συνηγόρου του στο εφετείο Θράκης.
Η δίκη ξεκίνησε χθες το πρωί και συνεχίζεται και σήμερα με ένα κατάμεστο ακροατήριο και την παρουσία πολλών μοναχών και ιερωμένων όχι μόνο προερχόμενων από την μονή Βατοπαιδίου αλλά και από άλλες μονές του Αγίου Όρους.
Υπήρξε η ανάγνωση των
επίμαχων εγγράφων από τον πρόεδρο του δικαστηρίου και στην συνέχεια η εξέταση τριών μαρτύρων υπεράσπισης. Ο ηγούμενος της μονής Φιλοθέου του Αγίου Όρους Νικόδημος εξέφρασε την άποψή του ότι ο καθηγούμενος γέροντας Εφραίμ που παρουσιάζεται ως «τέρας» από τα ΜΜΕ, είναι ένας βαθιά πνευματικός άνθρωπος, διατηρεί την μεγαλύτερη αδελφότητα νέων και μορφωμένων μοναχών που ξεπερνούν τους 100 και απολαμβάνει εκτίμησης όλων, αγωνιζόμενος εν ομονοία, πιστότατοι όλοι στο πρόσωπο του γέροντά τους.
Δεν είμαστε άνθρωποι των δικαστηρίων, ούτε θέλουμε να προσφεύγουμε σε αυτά. Παραλάβαμε μια περιουσιακή κατάσταση και πρέπει να την επαυξήσουμε, αλίμονο αν χάσουμε ένα περιουσιακό στοιχείο, θα ήταν έγκλημα για μένα προσωπικά αν μου συνέβαινε, αυτό είπε ο ηγούμενος Νικόδημος στην κατάθεσή του.
Τι τα θέλετε τα περιουσιακά, εσείς δεν είστε των ουρανών; Είπε ο εισαγγελέας
- Προσωπική περιουσία δεν έχουμε τα θέλουμε για να συντηρηθούμε, για να φιλοξενήσουμε τους πιστούς, να προσφέρουμε ελεημοσύνη, να βοηθήσουμε τον κόσμο, πράγμα που δεν το δημοσιοποιούμε, να κάνουμε το έργο της αναζωογόνησης της, μονής της συντήρησης των κειμηλίων. Η μονή είναι μια κυψέλη δημιουργίας. Έχουν διασφαλιστεί μεγάλης αξίας θησαυροί. Απαντώντας σε ερώτηση συνηγόρων διαβεβαίωσε ότι άλλες μονές που έχουν διεκδικήσει εκτάσεις σε νησιά δικαιώθηκαν από τα δικαστήρια, ενώ δεν θέλησε να κατονομάσει τα νησιά για να μην σκανδαλίσει.
ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΤΗΣ ΕΔΡΑΣ
«Το κεντρικό πρόσωπο αυτού του σκανδάλου είναι η κυρία δικαστής, αν δεν υπήρχε αυτή η κυρία δεν θα υπήρχε σκάνδαλο Βατοπαιδίου, το δημόσιο θα ήξερε ότι είχε δικαιωθεί και δεν θα περνούσε στην ανταλλαγή των κτημάτων λίμνης κλπ», υποστήριξε ο εισαγγελέας που ανέπτυξε ένα πλήρες σκεπτικό, λέγοντας ότι σ’ αυτή την υπόθεση εμπλέχτηκαν με ιδιαίτερους τρόπους προσέγγισης των μοναχών ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι, πολιτικοί και δεν θα είχε αποκαλυφθεί τίποτα αν οι μοναχοί δεν είχαν αυτά τα υπερβολικά σχέδια. «Το Βατοπαίδι έχει μια μακρόχρονη ιστορία που δεν αμφισβητείται, αλλά δεν έχει σχέση μ’ αυτά που γίνονται με την παρούσα ηγεσία, ούτε βαρύνει τους μοναχούς. Χωρίς να υπάρχει κάτι ουσιαστικό ήθελαν να πάρουν 27.000 στρέμματα δια τρόπων όχι νομίμων. Η γνωμοδότηση του 1998 τους αναγνωρίζει κυριότητα σε 1.632 στρέμματα, ενώ προέκυπτε θέμα προσδιορισμού από την επιτροπή αιγιαλού και παραλίας και η απόφαση ουσιαστικά ήταν η κεκρόπορτα των υπολοίπων αποφάσεων για να ακολουθήσουν όπως είπε, οι δύο κατάπτυστες γνωμοδοτήσεις του 2002 που αναφέρουν ότι το δημόσιο δεν έχει κυριότητα επί των κτημάτων αυτών. Ο κ. Φλωρίδης ήταν απόλυτος, λέγοντας, ότι η Μονή πλήρωσε την απληστία της. Στόχος ήταν να πάρει σε χρόνο ρεκόρ τα ακίνητα τα οποία αντήλλαξε με τα καλύτερα φιλέτα στην Θέρμη, το Πανόραμα, το Ωραιόκαστρο την λίμνη Πλαστήρα. Ακούσαμε φούμαρα ότι θα κάνει γηροκομεία και μόλις πήραν τα χρήματα τα διοχέτευσαν σε οφ σορ εταιρίες, αφού πήραν 10πλάσιας αξίας ακίνητα. Πόση αξία είχαν τα βοσκοτόπια στην Ξάνθη και ανταλλάχθηκαν με φιλέτα στην Χαλκιδική κι αλλού; Γιατί δεν πήγαν στον Λαγκαδά που είχε κουνούπια κι επέλεξαν τα «φιλέτα»; Εκεί συνεπλάκησαν όλος ο υπόκοσμος άνθρωποι που δεν είχαν μία και βρέθηκαν με περιουσίες, αφού αντηλλάγησαν ακίνητα με μηδαμινή αξία με άλλα υπερπολαπλάσιας. Κοιτάξτε τι κυκλώματα λειτούργησαν και μιλούμε για τον Θεό, την ευσέβεια και κάνουμε μεγάλους σταυρούς. Έχουν σχέση αυτά που έγιναν με την θρησκεία μας; Αν η δικαστής έκανε το καθήκον της δεν θα προχωρούσε αυτή η ιστορία, θα δικαιωνόταν το δημόσιο και δεν θα είχε λόγο να συναινέσει στην σύμπραξη για μη έκδοση απόφασης. Τα χρήματα είδαμε ότι πήγαν σε Κυπριακές εταιρίες. Νομίζουν ότι εμείς είμαστε οι ασεβείς που θέλουμε να κάνουμε το καθήκον μας. Η κυρία αυτή ήταν σε μόνιμη συνεννόηση με τους καλογέρους. Πήγε και πήρε μόνη της την υπόθεση, ενώ δεν ήταν η σειρά της, την χρεώνει σε μια καλή γρήγορη και τίμα δικαστή στην κ. Σακάλογλου η οποία ερευνά την υπόθεση και λέει ότι έχει δίκαιο το ελληνικό δημόσιο. Μιλώντας για τις σχέσεις των δικαστών ανέφερε: «Εδώ γινόταν κόλαση, δεν ακούστηκε ένα νομικό επιχείρημα από τη κυρία Ψάλτη για την άποψή της που στηριζόταν σε θεολογικές αντιλήψεις». Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε στους Έλληνες δικαστές και στο πως απονέμεται η δικαιοσύνη. «Αν έτσι απονέμεται η δικαιοσύνη στην Ελλάδα να πάμε να κρεμαστούμε όλοι! Εδώ είναι δικαστήριο έρχεσαι με τους σταυρούς όταν δικάζεις μια υπόθεση με την Μονή και προκαλείς, τον βγάζεις τον σταυρό», είπε απαντώντας στο γεγονός ότι είναι πάντα με τον ολόχρυσο σταυρό οικογενειακό κειμήλιο που φορούσε και στην χθεσινή δίκη η κατηγορουμένη. Ειδοποίησε τους καλογέρους ότι τα πράγματα είναι …ζόρικα, κι εδώ είναι η διαρροή των μυστικών συνεδριάσεων, ήταν σε συνεννόηση με τους μοναχούς γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Η μονή με την εξέλιξη που έφερε εμφανίστηκε να μην θέλει να αντιδικήσει με το ελληνικό δημόσιο και να καταλήξουν στην κοινή απόφαση ματαίωσης της απόφασης της αγωγής. Αν ξέραμε ως δημόσιο ότι κερδίζαμε δεν θα βγάζαμε την απόφαση για την ματαίωση είπε ο νομικός σύμβουλος. Είναι γνωστό ότι όσοι υπουργοί ενεπλάκησαν στην υπόθεση Βατοπαιδίου έμειναν εκτός ψηφοδελτίου. Ο πατήρ Ευδόκιμος παραδέχεται στην κατάθεσή του ότι καθυστερούσαμε την έκδοση απόφασης μέχρι να τα βρούμε. Μη δημοσιεύεις την απόφαση έλεγαν στην δικαστή είμαστε κοντά στους υπουργούς θα τα βρούμε. Ο εισαγγελέας παραδέχτηκε ότι όλοι οι δικαστές έχουν εκκρεμότητες ή αργούν να διασκεφθούν σε κάποιες αποφάσεις. Εδώ όμως υπήρξε μεθόδευση. Είναι δύσκολο να δικάζονται δικαστές κατέληξε, αλλά ο κόσμος περιμένει πολλά από την δικαιοσύνη. Ο κόσμος, όχι αυτοί που είναι μέσα στην αίθουσα του ακροατηρίου είναι κλακαδόροι, ο έξω από εδώ κόσμος. Και κάλεσε το δικαστήριο να ορθοτομήσει με την απόφασή του.
ΑΠΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΩΝ
Η χθεσινή μέρα αναλώθηκε στις απολογίες των κατηγορουμένων. Η κ. Ψάλτη αρνήθηκε καθ’ ολοκληρία τις κατηγορίες υπερασπιζόμενη με σθένος τον εαυτό της. Πληρώνω την ευγένειά μου, είπε που δεν έκλεισα στα μούτρα το τηλέφωνο που μου πήραν οι μοναχοί και απλά τους άκουσα, λέγοντας ότι θα γίνει ότι είναι δικονομικώς ορθόν. Τηλεφωνήματα όπως είπε η δικαστής είχε πάρει από τον επίσκοπο Ξάνθης που αυτός εκφράζει την εκκλησία κι αν είχε να επηρεαστεί από τον μητροπολίτη θα έπρεπε να επηρεαστεί και όχι από τους μοναχούς, από το νομάρχη Ξάνθης και άλλους παράγοντες της τοπικής κοινωνίας. Ήμουν ξένη, ερχόμουν από την Αθήνα δεν είχαν σχέσεις με κανένα πέρα από τις τυπικές, θα πει. Για τη καθυστέρηση της δικογραφίας επικαλέστηκε μια ισχυρή τενοντίτιδα στο δεξί της χέρι που την παρόπλισε από τα καθήκοντά της για 40 μέρες, λέγοντας ότι από συναίσθηση του χρέους της διέκοψε την αναρρωτική της άδεια - αν και οι γιατροί της επέμειναν να αναρρώσει- νωρίτερα.
Για τον υπερμεγέθη σταυρό της, είπε ότι φορά ένα οικογενειακό κειμήλιο που αποτελεί έκφραση της θρησκευτικής της πεποιθήσεως. Η μοναδική επικοινωνία με Εφραιμ και Αρσένιο έγινε για να της ζητήσουν να προστατευθούν κατά την εκδίκαση της αγωγής από το πλήθος που θα τους λύντσαραν αντιμετωπίζοντάς τους ως παλιανθρώπους και κλέφτες. Δεν έχουμε ανάγκη καμιάς υπομνήσεως θα κάνουμε ότι επιτάσσει το καθήκον τους είπα και δεν έδειξα καμία εύνοια προς καμία πλευρά ανέφερε λέγοντας ότι η υπόθεση ήταν εξαιρετικά δυσχερής απαιτούσε μελέτη και η ίδια υπολόγιζε να ολοκληρώσει την έρευνά της και να εκδώσει απόφαση στον Αύγουστο.
Για την ίδια υπόθεση της τηλεφώνησε και ο νομάρχης Ξάνθης και του είπα ότι οι δικαστές αποφαίνονται δια της αποφάσεως.
Μεγάλη συζήτηση έγινε για τα χρυσόβουλα κι αν αποτελούν ή όχι τίτλο κτήσης και κατοχής όπου επικαλέστηκε όπως είπε δικαιωμένες ιστορικές πηγές αναγκάστηκε να μελετήσει ειδικά συγγράμματα να κάνει έρευνα κι σε άλλες μονές λέγοντας ότι ο Μωάμεθ είχε εγγυηθεί τα δικαιώματα των μοναχών και αποδεικνύεται στον διάλογο με τον πατριάρχη Γρηγόριο Σχολάριο όπου απέκτησαν προνόμια οι μονές τα υπερασπιζόταν με τα βεράτια και τα χρυσόβουλα. Προσκόμισε στο δικαστήριο συμβόλαιο του 1992 που αναφέρεται σε χρυσόβουλα του Αλεξίου Κομνηνού που ο προσφεύγων παίρνει την περιουσία του με την αναγνώρισή τους. Για την καθυστέρηση ανέφερε ότι καθυστέρησε και σε άλλη απόφαση του εφετείου Αιγαίου, δεν με τιμά η αργοπορία μου με τιμά η απόφαση που πήρα και ήταν εν συνειδήσει, ανέφερε λέγοντας ότι και σε άλλη απόφαση χρειάστηκε να γίνουν πέντε διασκέψεις για να καταλήξει ότι «έπραξα ευόρκως το καθήκον μου».
«ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΚΙ ΕΓΩ ΤΑ ΕΒΑΖΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ», ΕΙΠΕ Ο ΑΡΣΕΝΙΟΣ
Ο μοναχός Αρσένιος ήταν πιο λακωνικός στην απολογία του, επικαλέστηκε προβλήματα υγείας όπως εγκεφαλικό ανεύρισμα που τον ανάγκασαν να απέχει για καιρό από τα καθήκοντα που του ανέθεσε η γεροντία, όπως το θέμα των αναστηλώσεων της Μονής Βατοπαιδίου και την υπόθεση της περιουσίας.
«Υπάρχει η πάλη των ιδεών ότι τα μοναστήρια κάνουν έργο και άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν κάνουν απολύτως τίποτα. Υπήρξα κομμουνιστής κι εγώ και τώρα καταλαβαίνω κι εγώ τον πόλεμο που γίνεται, αφού τα έβαζα με τους παπάδες… Η μονή το 1987 ήταν ερείπιο, μας κάλεσαν οι γέροντες να την αναλάβουμε. Πήραμε το μοναστήρι το 1990 και το κάναμε κοινόβιο μετά από 500 χρόνια. Είπαμε από τότε παύει να υπάρχει προσωπική περιουσία. Μας δόθηκε από το πατριαρχείο η βυζαντινή ακρόπολη που έπρεπε να κάνουμε το παν να την συντηρήσουμε. Ανέλαβα τις επικοινωνίες με την πολιτική ηγεσία. Συνάντησα τον κ. Δρυ. Μου είπε ότι δεν υπήρχε περιθώριο συζήτησης και μου είπε να συνεχίσουμε δικαστικά. Νομικούς συμβούλους δεν είχαμε. Όσοι περνούσαν από την μονή δικηγόροι μας βοηθούσαν. Υποβάλλαμε το ερώτημα στο γνωμοδοτικό συμβούλιο του κράτους και βγήκε θετική απόφαση επί υπουργίας του Απόστολου Φωτιάδη. Και αναφέρθηκε σε όλες τις ενέργειες που έκανε στις πληροφορίες που του μετέφερε ο υπεύθυνος του αλιευτικού συνεταιρισμού της Βιστωνίδας Νικόλαος Παπαδόπουλος ότι «χάσαμε το δικαστήριο στην Κομοτηνή». Βρισκόμουν σε δίλημμα ήθελα να μάθω τι έγινε. Είχα ευθύνη ήμουν υπόλογος στην γεροντία που μου ανέθεσε το έργο, στην ιερά κοινότητα του Αγίου Όρους και στο Οικουμενικό πατριαρχείο. Πήρα την γραμματέα του πρωτοδικείου Κομοτηνής και ζήτησα το υπηρεσιακό τηλέφωνο της κ. προέδρου, μου το έδωσε. Την πήρα τηλέφωνο και ήταν ενοχλημένη, τότε πήγα στον γέροντα Εφραίμ και του το μετέφερα. Δεν ήθελα να θεωρηθεί ότι από την αδιακρισία φθάσαμε στην αυθάδεια. Πραγματικά την πήρε ο γέροντας. Θέλαμε, σαν Έλληνας πολίτης νάρθω να μαρτυρήσω χωρίς να με βρίζουν. Υπήρχε ένα άσχημο κλίμα. Θέλω να ζητήσω συγνώμη που έκανα το τηλέφωνο και δημοσίως δεν το ήξερα ότι δεν έπρεπε…».
Ο μοναχός Αρσένιος είπε ότι στην τσέπη του δεν έχει ούτε ένα ευρώ και κατέληξε λέγοντας ότι είναι έτοιμος να θυσιαστεί για την πατρίδα και το Άγιο Όρος.
ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ ΤΑ ΦΡΟΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΣΤΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙΤΕ, ΕΙΠΕ Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ
Ακολούθησε η πρώτη αγόρευση του γνωστού ποινικολόγου Παναγιώτη Μιχαλιόλα που εξέφρασε το σχόλιο ότι η εμφάνιση του εισαγγελέα του έδωσε την εντύπωση καρδινάλιου ιεράς εξέτασης. Για την υπόθεση είπε ότι ανασύρθηκε το 2008, βαφτίζεται ως «σκάνδαλο», οι υπουργοί που την χειρίστηκαν είναι αποδιοπομπαίοι, ενώ σκοτεινοί δίαυλοι επιστρατεύουν τις αρχές για να δώσουν υπόσταση στο λεγόμενο σκάνδαλο που δεν έχει νομικές, πολιτικές και εκκλησιαστικές προεκτάσεις. Για την δικαστή είπε ότι παρουσιάζεται ως το εξιλαστήριο θύμα και ζήτησε το δικαστήριο να γίνει η ασπίδα προστασίας της, αποδεικνύοντας με την απόφασή του ότι ούτε διέρρευσε την απόφαση, ούτε παρενέβη του καθήκοντός της. Αν το ελληνικό κράτος διανοηθεί να αμφισβητήσει τα χρυσόβουλα θα δημιουργηθεί μέγα εθνικό θέμα. Είναι λίγα τα φρούρια όπως του ελληνισμού της δικαιοσύνης που καλείστε να προστατεύσετε, δεν αποδείχθηκε η παράβαση των άρθρων 259 και 251 κατέληξε. Πάντως στο ακροατήριο το κοινό είναι νέα άτομα μοναχοί, γυναίκες που όπως μαθαίνουμε ανήκουν στους ευεργετηθέντες της μονής, πρώην κρατούμενοι αποφυλακισθέντες που παρακολουθούν στωικά και συμπαρίσταται τους Βατοπαιδινούς, ενώ από την πλευρά της δικαστού στο πλευρό της βρίσκονται δικαστές και ακαδημαϊκοί.
Η δίκη συνεχίζεται σήμερα με τις αγορεύσεις των υπολοίπων διακεκριμένων δικηγόρων υπεράσπισης.
Για το μεγαλύτερο σκάνδαλο της μεταπολεμικής περιόδου το οποίο ήταν σαν οικονομικό μέγεθος 10 φορές μεγαλύτερο απ’ αυτό του Κοσκωτά, που πλήγωσε την ελληνική κοινωνία γιατί παραδόξως σ’ αυτό είχαν εμπλακεί μοναχοί, έκανε λόγο στην τοποθέτησή του χθες ο εισαγγελέας της έδρας Βασίλης Φλωρίδης, ζητώντας την τιμωρία κατά το κατηγορητήριο της εφέτου Σύρου πλέον Μαρίας Ψάλτη, του καθηγούμενου της μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ και του μοναχού Αρσένιου που εκπροσωπείται δια του συνηγόρου του στο εφετείο Θράκης.
Η δίκη ξεκίνησε χθες το πρωί και συνεχίζεται και σήμερα με ένα κατάμεστο ακροατήριο και την παρουσία πολλών μοναχών και ιερωμένων όχι μόνο προερχόμενων από την μονή Βατοπαιδίου αλλά και από άλλες μονές του Αγίου Όρους.
Υπήρξε η ανάγνωση των
επίμαχων εγγράφων από τον πρόεδρο του δικαστηρίου και στην συνέχεια η εξέταση τριών μαρτύρων υπεράσπισης. Ο ηγούμενος της μονής Φιλοθέου του Αγίου Όρους Νικόδημος εξέφρασε την άποψή του ότι ο καθηγούμενος γέροντας Εφραίμ που παρουσιάζεται ως «τέρας» από τα ΜΜΕ, είναι ένας βαθιά πνευματικός άνθρωπος, διατηρεί την μεγαλύτερη αδελφότητα νέων και μορφωμένων μοναχών που ξεπερνούν τους 100 και απολαμβάνει εκτίμησης όλων, αγωνιζόμενος εν ομονοία, πιστότατοι όλοι στο πρόσωπο του γέροντά τους.
Δεν είμαστε άνθρωποι των δικαστηρίων, ούτε θέλουμε να προσφεύγουμε σε αυτά. Παραλάβαμε μια περιουσιακή κατάσταση και πρέπει να την επαυξήσουμε, αλίμονο αν χάσουμε ένα περιουσιακό στοιχείο, θα ήταν έγκλημα για μένα προσωπικά αν μου συνέβαινε, αυτό είπε ο ηγούμενος Νικόδημος στην κατάθεσή του.
Τι τα θέλετε τα περιουσιακά, εσείς δεν είστε των ουρανών; Είπε ο εισαγγελέας
- Προσωπική περιουσία δεν έχουμε τα θέλουμε για να συντηρηθούμε, για να φιλοξενήσουμε τους πιστούς, να προσφέρουμε ελεημοσύνη, να βοηθήσουμε τον κόσμο, πράγμα που δεν το δημοσιοποιούμε, να κάνουμε το έργο της αναζωογόνησης της, μονής της συντήρησης των κειμηλίων. Η μονή είναι μια κυψέλη δημιουργίας. Έχουν διασφαλιστεί μεγάλης αξίας θησαυροί. Απαντώντας σε ερώτηση συνηγόρων διαβεβαίωσε ότι άλλες μονές που έχουν διεκδικήσει εκτάσεις σε νησιά δικαιώθηκαν από τα δικαστήρια, ενώ δεν θέλησε να κατονομάσει τα νησιά για να μην σκανδαλίσει.
ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΤΗΣ ΕΔΡΑΣ
«Το κεντρικό πρόσωπο αυτού του σκανδάλου είναι η κυρία δικαστής, αν δεν υπήρχε αυτή η κυρία δεν θα υπήρχε σκάνδαλο Βατοπαιδίου, το δημόσιο θα ήξερε ότι είχε δικαιωθεί και δεν θα περνούσε στην ανταλλαγή των κτημάτων λίμνης κλπ», υποστήριξε ο εισαγγελέας που ανέπτυξε ένα πλήρες σκεπτικό, λέγοντας ότι σ’ αυτή την υπόθεση εμπλέχτηκαν με ιδιαίτερους τρόπους προσέγγισης των μοναχών ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι, πολιτικοί και δεν θα είχε αποκαλυφθεί τίποτα αν οι μοναχοί δεν είχαν αυτά τα υπερβολικά σχέδια. «Το Βατοπαίδι έχει μια μακρόχρονη ιστορία που δεν αμφισβητείται, αλλά δεν έχει σχέση μ’ αυτά που γίνονται με την παρούσα ηγεσία, ούτε βαρύνει τους μοναχούς. Χωρίς να υπάρχει κάτι ουσιαστικό ήθελαν να πάρουν 27.000 στρέμματα δια τρόπων όχι νομίμων. Η γνωμοδότηση του 1998 τους αναγνωρίζει κυριότητα σε 1.632 στρέμματα, ενώ προέκυπτε θέμα προσδιορισμού από την επιτροπή αιγιαλού και παραλίας και η απόφαση ουσιαστικά ήταν η κεκρόπορτα των υπολοίπων αποφάσεων για να ακολουθήσουν όπως είπε, οι δύο κατάπτυστες γνωμοδοτήσεις του 2002 που αναφέρουν ότι το δημόσιο δεν έχει κυριότητα επί των κτημάτων αυτών. Ο κ. Φλωρίδης ήταν απόλυτος, λέγοντας, ότι η Μονή πλήρωσε την απληστία της. Στόχος ήταν να πάρει σε χρόνο ρεκόρ τα ακίνητα τα οποία αντήλλαξε με τα καλύτερα φιλέτα στην Θέρμη, το Πανόραμα, το Ωραιόκαστρο την λίμνη Πλαστήρα. Ακούσαμε φούμαρα ότι θα κάνει γηροκομεία και μόλις πήραν τα χρήματα τα διοχέτευσαν σε οφ σορ εταιρίες, αφού πήραν 10πλάσιας αξίας ακίνητα. Πόση αξία είχαν τα βοσκοτόπια στην Ξάνθη και ανταλλάχθηκαν με φιλέτα στην Χαλκιδική κι αλλού; Γιατί δεν πήγαν στον Λαγκαδά που είχε κουνούπια κι επέλεξαν τα «φιλέτα»; Εκεί συνεπλάκησαν όλος ο υπόκοσμος άνθρωποι που δεν είχαν μία και βρέθηκαν με περιουσίες, αφού αντηλλάγησαν ακίνητα με μηδαμινή αξία με άλλα υπερπολαπλάσιας. Κοιτάξτε τι κυκλώματα λειτούργησαν και μιλούμε για τον Θεό, την ευσέβεια και κάνουμε μεγάλους σταυρούς. Έχουν σχέση αυτά που έγιναν με την θρησκεία μας; Αν η δικαστής έκανε το καθήκον της δεν θα προχωρούσε αυτή η ιστορία, θα δικαιωνόταν το δημόσιο και δεν θα είχε λόγο να συναινέσει στην σύμπραξη για μη έκδοση απόφασης. Τα χρήματα είδαμε ότι πήγαν σε Κυπριακές εταιρίες. Νομίζουν ότι εμείς είμαστε οι ασεβείς που θέλουμε να κάνουμε το καθήκον μας. Η κυρία αυτή ήταν σε μόνιμη συνεννόηση με τους καλογέρους. Πήγε και πήρε μόνη της την υπόθεση, ενώ δεν ήταν η σειρά της, την χρεώνει σε μια καλή γρήγορη και τίμα δικαστή στην κ. Σακάλογλου η οποία ερευνά την υπόθεση και λέει ότι έχει δίκαιο το ελληνικό δημόσιο. Μιλώντας για τις σχέσεις των δικαστών ανέφερε: «Εδώ γινόταν κόλαση, δεν ακούστηκε ένα νομικό επιχείρημα από τη κυρία Ψάλτη για την άποψή της που στηριζόταν σε θεολογικές αντιλήψεις». Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε στους Έλληνες δικαστές και στο πως απονέμεται η δικαιοσύνη. «Αν έτσι απονέμεται η δικαιοσύνη στην Ελλάδα να πάμε να κρεμαστούμε όλοι! Εδώ είναι δικαστήριο έρχεσαι με τους σταυρούς όταν δικάζεις μια υπόθεση με την Μονή και προκαλείς, τον βγάζεις τον σταυρό», είπε απαντώντας στο γεγονός ότι είναι πάντα με τον ολόχρυσο σταυρό οικογενειακό κειμήλιο που φορούσε και στην χθεσινή δίκη η κατηγορουμένη. Ειδοποίησε τους καλογέρους ότι τα πράγματα είναι …ζόρικα, κι εδώ είναι η διαρροή των μυστικών συνεδριάσεων, ήταν σε συνεννόηση με τους μοναχούς γι’ αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Η μονή με την εξέλιξη που έφερε εμφανίστηκε να μην θέλει να αντιδικήσει με το ελληνικό δημόσιο και να καταλήξουν στην κοινή απόφαση ματαίωσης της απόφασης της αγωγής. Αν ξέραμε ως δημόσιο ότι κερδίζαμε δεν θα βγάζαμε την απόφαση για την ματαίωση είπε ο νομικός σύμβουλος. Είναι γνωστό ότι όσοι υπουργοί ενεπλάκησαν στην υπόθεση Βατοπαιδίου έμειναν εκτός ψηφοδελτίου. Ο πατήρ Ευδόκιμος παραδέχεται στην κατάθεσή του ότι καθυστερούσαμε την έκδοση απόφασης μέχρι να τα βρούμε. Μη δημοσιεύεις την απόφαση έλεγαν στην δικαστή είμαστε κοντά στους υπουργούς θα τα βρούμε. Ο εισαγγελέας παραδέχτηκε ότι όλοι οι δικαστές έχουν εκκρεμότητες ή αργούν να διασκεφθούν σε κάποιες αποφάσεις. Εδώ όμως υπήρξε μεθόδευση. Είναι δύσκολο να δικάζονται δικαστές κατέληξε, αλλά ο κόσμος περιμένει πολλά από την δικαιοσύνη. Ο κόσμος, όχι αυτοί που είναι μέσα στην αίθουσα του ακροατηρίου είναι κλακαδόροι, ο έξω από εδώ κόσμος. Και κάλεσε το δικαστήριο να ορθοτομήσει με την απόφασή του.
ΑΠΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΩΝ
Η χθεσινή μέρα αναλώθηκε στις απολογίες των κατηγορουμένων. Η κ. Ψάλτη αρνήθηκε καθ’ ολοκληρία τις κατηγορίες υπερασπιζόμενη με σθένος τον εαυτό της. Πληρώνω την ευγένειά μου, είπε που δεν έκλεισα στα μούτρα το τηλέφωνο που μου πήραν οι μοναχοί και απλά τους άκουσα, λέγοντας ότι θα γίνει ότι είναι δικονομικώς ορθόν. Τηλεφωνήματα όπως είπε η δικαστής είχε πάρει από τον επίσκοπο Ξάνθης που αυτός εκφράζει την εκκλησία κι αν είχε να επηρεαστεί από τον μητροπολίτη θα έπρεπε να επηρεαστεί και όχι από τους μοναχούς, από το νομάρχη Ξάνθης και άλλους παράγοντες της τοπικής κοινωνίας. Ήμουν ξένη, ερχόμουν από την Αθήνα δεν είχαν σχέσεις με κανένα πέρα από τις τυπικές, θα πει. Για τη καθυστέρηση της δικογραφίας επικαλέστηκε μια ισχυρή τενοντίτιδα στο δεξί της χέρι που την παρόπλισε από τα καθήκοντά της για 40 μέρες, λέγοντας ότι από συναίσθηση του χρέους της διέκοψε την αναρρωτική της άδεια - αν και οι γιατροί της επέμειναν να αναρρώσει- νωρίτερα.
Για τον υπερμεγέθη σταυρό της, είπε ότι φορά ένα οικογενειακό κειμήλιο που αποτελεί έκφραση της θρησκευτικής της πεποιθήσεως. Η μοναδική επικοινωνία με Εφραιμ και Αρσένιο έγινε για να της ζητήσουν να προστατευθούν κατά την εκδίκαση της αγωγής από το πλήθος που θα τους λύντσαραν αντιμετωπίζοντάς τους ως παλιανθρώπους και κλέφτες. Δεν έχουμε ανάγκη καμιάς υπομνήσεως θα κάνουμε ότι επιτάσσει το καθήκον τους είπα και δεν έδειξα καμία εύνοια προς καμία πλευρά ανέφερε λέγοντας ότι η υπόθεση ήταν εξαιρετικά δυσχερής απαιτούσε μελέτη και η ίδια υπολόγιζε να ολοκληρώσει την έρευνά της και να εκδώσει απόφαση στον Αύγουστο.
Για την ίδια υπόθεση της τηλεφώνησε και ο νομάρχης Ξάνθης και του είπα ότι οι δικαστές αποφαίνονται δια της αποφάσεως.
Μεγάλη συζήτηση έγινε για τα χρυσόβουλα κι αν αποτελούν ή όχι τίτλο κτήσης και κατοχής όπου επικαλέστηκε όπως είπε δικαιωμένες ιστορικές πηγές αναγκάστηκε να μελετήσει ειδικά συγγράμματα να κάνει έρευνα κι σε άλλες μονές λέγοντας ότι ο Μωάμεθ είχε εγγυηθεί τα δικαιώματα των μοναχών και αποδεικνύεται στον διάλογο με τον πατριάρχη Γρηγόριο Σχολάριο όπου απέκτησαν προνόμια οι μονές τα υπερασπιζόταν με τα βεράτια και τα χρυσόβουλα. Προσκόμισε στο δικαστήριο συμβόλαιο του 1992 που αναφέρεται σε χρυσόβουλα του Αλεξίου Κομνηνού που ο προσφεύγων παίρνει την περιουσία του με την αναγνώρισή τους. Για την καθυστέρηση ανέφερε ότι καθυστέρησε και σε άλλη απόφαση του εφετείου Αιγαίου, δεν με τιμά η αργοπορία μου με τιμά η απόφαση που πήρα και ήταν εν συνειδήσει, ανέφερε λέγοντας ότι και σε άλλη απόφαση χρειάστηκε να γίνουν πέντε διασκέψεις για να καταλήξει ότι «έπραξα ευόρκως το καθήκον μου».
«ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΚΙ ΕΓΩ ΤΑ ΕΒΑΖΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ», ΕΙΠΕ Ο ΑΡΣΕΝΙΟΣ
Ο μοναχός Αρσένιος ήταν πιο λακωνικός στην απολογία του, επικαλέστηκε προβλήματα υγείας όπως εγκεφαλικό ανεύρισμα που τον ανάγκασαν να απέχει για καιρό από τα καθήκοντα που του ανέθεσε η γεροντία, όπως το θέμα των αναστηλώσεων της Μονής Βατοπαιδίου και την υπόθεση της περιουσίας.
«Υπάρχει η πάλη των ιδεών ότι τα μοναστήρια κάνουν έργο και άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν κάνουν απολύτως τίποτα. Υπήρξα κομμουνιστής κι εγώ και τώρα καταλαβαίνω κι εγώ τον πόλεμο που γίνεται, αφού τα έβαζα με τους παπάδες… Η μονή το 1987 ήταν ερείπιο, μας κάλεσαν οι γέροντες να την αναλάβουμε. Πήραμε το μοναστήρι το 1990 και το κάναμε κοινόβιο μετά από 500 χρόνια. Είπαμε από τότε παύει να υπάρχει προσωπική περιουσία. Μας δόθηκε από το πατριαρχείο η βυζαντινή ακρόπολη που έπρεπε να κάνουμε το παν να την συντηρήσουμε. Ανέλαβα τις επικοινωνίες με την πολιτική ηγεσία. Συνάντησα τον κ. Δρυ. Μου είπε ότι δεν υπήρχε περιθώριο συζήτησης και μου είπε να συνεχίσουμε δικαστικά. Νομικούς συμβούλους δεν είχαμε. Όσοι περνούσαν από την μονή δικηγόροι μας βοηθούσαν. Υποβάλλαμε το ερώτημα στο γνωμοδοτικό συμβούλιο του κράτους και βγήκε θετική απόφαση επί υπουργίας του Απόστολου Φωτιάδη. Και αναφέρθηκε σε όλες τις ενέργειες που έκανε στις πληροφορίες που του μετέφερε ο υπεύθυνος του αλιευτικού συνεταιρισμού της Βιστωνίδας Νικόλαος Παπαδόπουλος ότι «χάσαμε το δικαστήριο στην Κομοτηνή». Βρισκόμουν σε δίλημμα ήθελα να μάθω τι έγινε. Είχα ευθύνη ήμουν υπόλογος στην γεροντία που μου ανέθεσε το έργο, στην ιερά κοινότητα του Αγίου Όρους και στο Οικουμενικό πατριαρχείο. Πήρα την γραμματέα του πρωτοδικείου Κομοτηνής και ζήτησα το υπηρεσιακό τηλέφωνο της κ. προέδρου, μου το έδωσε. Την πήρα τηλέφωνο και ήταν ενοχλημένη, τότε πήγα στον γέροντα Εφραίμ και του το μετέφερα. Δεν ήθελα να θεωρηθεί ότι από την αδιακρισία φθάσαμε στην αυθάδεια. Πραγματικά την πήρε ο γέροντας. Θέλαμε, σαν Έλληνας πολίτης νάρθω να μαρτυρήσω χωρίς να με βρίζουν. Υπήρχε ένα άσχημο κλίμα. Θέλω να ζητήσω συγνώμη που έκανα το τηλέφωνο και δημοσίως δεν το ήξερα ότι δεν έπρεπε…».
Ο μοναχός Αρσένιος είπε ότι στην τσέπη του δεν έχει ούτε ένα ευρώ και κατέληξε λέγοντας ότι είναι έτοιμος να θυσιαστεί για την πατρίδα και το Άγιο Όρος.
ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ ΤΑ ΦΡΟΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΣΤΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙΤΕ, ΕΙΠΕ Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ
Ακολούθησε η πρώτη αγόρευση του γνωστού ποινικολόγου Παναγιώτη Μιχαλιόλα που εξέφρασε το σχόλιο ότι η εμφάνιση του εισαγγελέα του έδωσε την εντύπωση καρδινάλιου ιεράς εξέτασης. Για την υπόθεση είπε ότι ανασύρθηκε το 2008, βαφτίζεται ως «σκάνδαλο», οι υπουργοί που την χειρίστηκαν είναι αποδιοπομπαίοι, ενώ σκοτεινοί δίαυλοι επιστρατεύουν τις αρχές για να δώσουν υπόσταση στο λεγόμενο σκάνδαλο που δεν έχει νομικές, πολιτικές και εκκλησιαστικές προεκτάσεις. Για την δικαστή είπε ότι παρουσιάζεται ως το εξιλαστήριο θύμα και ζήτησε το δικαστήριο να γίνει η ασπίδα προστασίας της, αποδεικνύοντας με την απόφασή του ότι ούτε διέρρευσε την απόφαση, ούτε παρενέβη του καθήκοντός της. Αν το ελληνικό κράτος διανοηθεί να αμφισβητήσει τα χρυσόβουλα θα δημιουργηθεί μέγα εθνικό θέμα. Είναι λίγα τα φρούρια όπως του ελληνισμού της δικαιοσύνης που καλείστε να προστατεύσετε, δεν αποδείχθηκε η παράβαση των άρθρων 259 και 251 κατέληξε. Πάντως στο ακροατήριο το κοινό είναι νέα άτομα μοναχοί, γυναίκες που όπως μαθαίνουμε ανήκουν στους ευεργετηθέντες της μονής, πρώην κρατούμενοι αποφυλακισθέντες που παρακολουθούν στωικά και συμπαρίσταται τους Βατοπαιδινούς, ενώ από την πλευρά της δικαστού στο πλευρό της βρίσκονται δικαστές και ακαδημαϊκοί.
Η δίκη συνεχίζεται σήμερα με τις αγορεύσεις των υπολοίπων διακεκριμένων δικηγόρων υπεράσπισης.
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου