Και η προηγούμενη και η σημερινή διοίκηση του δήμου μπορούν να καυχώνται ότι οι σχέσεις τους με το ποδήλατο ήταν και είναι σχέσεις ερωτικές. Αλλά, δεν κατάφεραν να τις ολοκληρώσουν!
«Η υπόθεση ‘βιώσιμη κινητικότητα’ δεν είναι μία μεταξύ πολλών... επιλογών, αλλά αποτελεί μονόδρομο για τις πόλεις», έλεγε το Σεπτέμβρη του 2005 ο τότε δήμαρχος Κατερίνης Γιάννης Αμοιρίδης, μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη βιώσιμη κινητικότητα, που είχε οργανώσει ο δήμος Λάρισας σε συνεργασία με τη ΚΕΔΚΕ και το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο, ιδρυτικό μέλος του οποίου ήταν και ο δήμος Κατερίνης.
Ένα χρόνο μετά, ο Γιάννης Αμοιρίδης παρέδωσε τη Δημαρχία χωρίς να προλάβει να εφαρμόσει τη μελέτη ποδηλατοδρόμων στον αστικό ιστό τα πόλης, την οποία (σύμφωνα με το προεκλογικό του φυλλάδιο) είχε ολοκληρώσει, ενώ και οι γενικότερες παρεμβάσεις του στον τομέα «βιώσιμη κινητικότητα» αμφισβητήθηκαν έντονα από τον τότε πολιτικό του αντίπαλο, που τον προκαλούσε τη προεκλογική περίοδο να κάνουν μαζί βόλτα στην πόλη με αναπηρικό καροτσάκι, για να δει πόσο δύσκολο, έως ακατόρθωτο, ήταν να κυκλοφορήσουν στην πόλη τα άτομα με αναπηρίες.
Οι φιλοδοξίες του δημάρχου που τον διαδέχθηκε ήταν σαφείς: «Δημιουργία ποδηλατόδρομων και κίνητρα στους πολίτες για τη χρήση του ποδηλάτου», ήταν μια από τις δεσμεύσεις που φιγουράριζαν στο προεκλογικό του πρόγραμμα.
«Μπορεί να είχαν ιδέες και όραμα, δε έγιναν όμως ποτέ πράξη», έλεγε προεκλογικά για τη τότε διοίκηση ο σημερινός δήμαρχος Σάββας Χιονίδης, κάνοντας λογοπαίγνιο με το τίτλο του συνδυασμού «Πράξη το Όραμα» του Γιάννη Αμοιρίδη.
Ο ίδιος, πιστός στις προγραμματικές τους δεσμεύσεις, ενέταξε αμέσως, την πρώτη χρονιά της θητείας του, στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου του 2007το έργο «Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων δήμου Κατερίνης», με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ.
Αλλά, το έργο ατύχησε και στο τέλος της χρονιάς ο δήμαρχος δεν το ανέφερε καν στον απολογισμό του.
Στον προϋπολογισμό του 2008 του δήμου εμφανίζεται και πάλι το έργο, αυτή τη φορά με τίτλο «Κατασκευή αστικού δικτύου ποδηλατοδρόμων», με προτεινόμενο προϋπολογισμό 10.000 ευρώ, ενώ προστίθενται και επί μέρους έργα όπως «Κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση του Άνω Αγιάννη με τη Γανόχωρα», «Κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση Νεοκαισάρειας-Σβορώνου» και «Κατασκευή πεζοδρόμου ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση του Ν. Κεραμιδίου με την Κατερίνη», προϋπολογισμού 50.000 ευρώ έκαστο.
Ένα χρόνο μετά, στον προϋπολογισμό του 2009, το ατυχήσαν (πάλι) έργο της κατασκευής των ποδηλατοδρόμων αναβαθμίζεται (ως τίτλος) και μετατρέπεται σε «Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων στον αστικό και περιαστικό ιστό της Κατερίνης», με αναγραφόμενο προϋπολογισμό 100.000 ευρώ.
Στον προϋπολογισμό της ίδιας χρονιάς βρίσκουμε ένα ακόμη έργο που αφορά το ποδήλατο και είναι η «Κατασκευή θέσεων ποδηλάτου στο Νότιο Περιμετρικό ποδηλατόδρομο», με προϋπολογισμό 5.000 ευρώ.
Ο προϋπολογισμός της τέταρτης και τελευταίας χρονιάς της θητείας της σημερινής διοίκησης, ο προϋπολογισμός του 2010, ήταν (ως γνωστό ψηφίζεται στις αρχές του έτους) και ο πλέον πλούσιος σε σχέδια για ποδηλατόδρομους.
Προέβλεπε τη «δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων» στην Ενότητα Κέντρου (100.000 ευρώ), στην Ενότητα Ευαγγελικών (30.000 ευρώ), στο Βατάν (30.000 ευρώ), στον Καπνικό Σταθμό (30.000 ευρώ), στο Σ. Σταθμό (30.000 ευρώ), στην Ενότητα Εθνικού Σταδίου 30.000 ευρώ), καθώς και την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης του Αγιάννη και της Γανόχωρας (20.000 ευρώ), την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης της Νεοκαισάρειας και του Σβορώνου (20.000 ευρώ), την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης του συνοικισμού της Χράνης ( 20.000 ευρώ) και την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης του Ν. Κεραμιδίου (20.000 ευρώ)».
Όλα τα παραπάνω συμπεριελήφθησαν και στο Τεχνικό Πρόγραμμα Έργων του 2010 και μάλιστα με διπλάσιο ενδεικτικό προϋπολογισμό, που φτάνει τις 800.000 ευρώ.
Μέχρι στιγμής όμως, οι (εδώ και χρόνια) σχεδιασμοί της διοίκησης του δήμου για ποδηλατόδρομους δεν έχουν γίνει πράξη.
Σε αντίθεση με τους κυκλικούς κόμβους και τις αναπλάσεις-διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και, κατά έναν περίεργο λόγο, χωρίς να αφήνουν κανέναν ζωτικό χώρο για την ανάπτυξη των προβλεπόμενων ποδηλατοδρόμων στο κέντρο και τις συνοικίες της πόλης.(Πολιτεία/Βέτα Χαϊλατζίδου)
«Η υπόθεση ‘βιώσιμη κινητικότητα’ δεν είναι μία μεταξύ πολλών... επιλογών, αλλά αποτελεί μονόδρομο για τις πόλεις», έλεγε το Σεπτέμβρη του 2005 ο τότε δήμαρχος Κατερίνης Γιάννης Αμοιρίδης, μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη βιώσιμη κινητικότητα, που είχε οργανώσει ο δήμος Λάρισας σε συνεργασία με τη ΚΕΔΚΕ και το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο, ιδρυτικό μέλος του οποίου ήταν και ο δήμος Κατερίνης.
Ένα χρόνο μετά, ο Γιάννης Αμοιρίδης παρέδωσε τη Δημαρχία χωρίς να προλάβει να εφαρμόσει τη μελέτη ποδηλατοδρόμων στον αστικό ιστό τα πόλης, την οποία (σύμφωνα με το προεκλογικό του φυλλάδιο) είχε ολοκληρώσει, ενώ και οι γενικότερες παρεμβάσεις του στον τομέα «βιώσιμη κινητικότητα» αμφισβητήθηκαν έντονα από τον τότε πολιτικό του αντίπαλο, που τον προκαλούσε τη προεκλογική περίοδο να κάνουν μαζί βόλτα στην πόλη με αναπηρικό καροτσάκι, για να δει πόσο δύσκολο, έως ακατόρθωτο, ήταν να κυκλοφορήσουν στην πόλη τα άτομα με αναπηρίες.
Οι φιλοδοξίες του δημάρχου που τον διαδέχθηκε ήταν σαφείς: «Δημιουργία ποδηλατόδρομων και κίνητρα στους πολίτες για τη χρήση του ποδηλάτου», ήταν μια από τις δεσμεύσεις που φιγουράριζαν στο προεκλογικό του πρόγραμμα.
«Μπορεί να είχαν ιδέες και όραμα, δε έγιναν όμως ποτέ πράξη», έλεγε προεκλογικά για τη τότε διοίκηση ο σημερινός δήμαρχος Σάββας Χιονίδης, κάνοντας λογοπαίγνιο με το τίτλο του συνδυασμού «Πράξη το Όραμα» του Γιάννη Αμοιρίδη.
Ο ίδιος, πιστός στις προγραμματικές τους δεσμεύσεις, ενέταξε αμέσως, την πρώτη χρονιά της θητείας του, στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου του 2007το έργο «Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων δήμου Κατερίνης», με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ.
Αλλά, το έργο ατύχησε και στο τέλος της χρονιάς ο δήμαρχος δεν το ανέφερε καν στον απολογισμό του.
Στον προϋπολογισμό του 2008 του δήμου εμφανίζεται και πάλι το έργο, αυτή τη φορά με τίτλο «Κατασκευή αστικού δικτύου ποδηλατοδρόμων», με προτεινόμενο προϋπολογισμό 10.000 ευρώ, ενώ προστίθενται και επί μέρους έργα όπως «Κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση του Άνω Αγιάννη με τη Γανόχωρα», «Κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση Νεοκαισάρειας-Σβορώνου» και «Κατασκευή πεζοδρόμου ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση του Ν. Κεραμιδίου με την Κατερίνη», προϋπολογισμού 50.000 ευρώ έκαστο.
Ένα χρόνο μετά, στον προϋπολογισμό του 2009, το ατυχήσαν (πάλι) έργο της κατασκευής των ποδηλατοδρόμων αναβαθμίζεται (ως τίτλος) και μετατρέπεται σε «Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων στον αστικό και περιαστικό ιστό της Κατερίνης», με αναγραφόμενο προϋπολογισμό 100.000 ευρώ.
Στον προϋπολογισμό της ίδιας χρονιάς βρίσκουμε ένα ακόμη έργο που αφορά το ποδήλατο και είναι η «Κατασκευή θέσεων ποδηλάτου στο Νότιο Περιμετρικό ποδηλατόδρομο», με προϋπολογισμό 5.000 ευρώ.
Ο προϋπολογισμός της τέταρτης και τελευταίας χρονιάς της θητείας της σημερινής διοίκησης, ο προϋπολογισμός του 2010, ήταν (ως γνωστό ψηφίζεται στις αρχές του έτους) και ο πλέον πλούσιος σε σχέδια για ποδηλατόδρομους.
Προέβλεπε τη «δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων» στην Ενότητα Κέντρου (100.000 ευρώ), στην Ενότητα Ευαγγελικών (30.000 ευρώ), στο Βατάν (30.000 ευρώ), στον Καπνικό Σταθμό (30.000 ευρώ), στο Σ. Σταθμό (30.000 ευρώ), στην Ενότητα Εθνικού Σταδίου 30.000 ευρώ), καθώς και την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης του Αγιάννη και της Γανόχωρας (20.000 ευρώ), την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης της Νεοκαισάρειας και του Σβορώνου (20.000 ευρώ), την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης του συνοικισμού της Χράνης ( 20.000 ευρώ) και την «κατασκευή ποδηλατόδρομου για τη διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο Κατερίνης του Ν. Κεραμιδίου (20.000 ευρώ)».
Όλα τα παραπάνω συμπεριελήφθησαν και στο Τεχνικό Πρόγραμμα Έργων του 2010 και μάλιστα με διπλάσιο ενδεικτικό προϋπολογισμό, που φτάνει τις 800.000 ευρώ.
Μέχρι στιγμής όμως, οι (εδώ και χρόνια) σχεδιασμοί της διοίκησης του δήμου για ποδηλατόδρομους δεν έχουν γίνει πράξη.
Σε αντίθεση με τους κυκλικούς κόμβους και τις αναπλάσεις-διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και, κατά έναν περίεργο λόγο, χωρίς να αφήνουν κανέναν ζωτικό χώρο για την ανάπτυξη των προβλεπόμενων ποδηλατοδρόμων στο κέντρο και τις συνοικίες της πόλης.(Πολιτεία/Βέτα Χαϊλατζίδου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου