Κώστας Κουκοδήμος: Ρύπανση διαρκείας


RYPANSH
Ερώτηση του βουλευτή Πιερίας προς τους Υπουργούς Υποδομών και  Περιβάλλοντος
Να πάρει μέτρα η πολιτεία ώστε η κοινοπραξία ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ, που έστησε το εργοτάξιό της στο λιμάνι της Γρίτσας, στα όρια τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής, χωρίς να πάρει μέτρα για τη ρύπανση, την ηχορύπανση, αλλά και την ασφάλεια των λουόμενων, να συμμορφωθεί με ..τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, αλλά και να αποζημιώσει τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις δραστηριότητές της, ζητά ο βουλευτής Πιερίας της Ν.Δ Κώστας Κουκοδήμος.

Σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα και την υπουργό και  Περιβάλλοντος Τ. Μπιρμπίλη, ο βουλευτής αναφέρεται στο ιστορικό του έργου αναβάθμισης-επέκτασης του λιμανιού της Γρίτσας Λιτοχώρου από την κοινοπραξία ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ, που τελικά κατέληξε σε έργο υποβάθμισης και μάλιστα διαρκείας, της περιοχής, με την ανοχή της επιβλέπουσας αρχής του δημοσίου.

Το κείμενο της ερώτησης

«Κύριοι Υπουργοί,
Από τις αρχές Μαρτίου 2007 στην περιοχή παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Λιτοχώρου Ν. Πιερίας ξεκίνησε το έργο αναβάθμισης-επέκτασης του υπάρχοντος λιμανιού της Γρίτσας Λιτοχώρου από την κοινοπραξία ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ κατόπιν διαγωνισμού και ανάθεσης από το ΥΠΕΧΩΔΕ με Προϊσταμένη αρχή την ΕΥΔΕ αεροδρομίων για την επίβλεψη του όλου εκτελουμένου έργου, λαμβάνοντας πρωτογενή υλικά (χώματα, πέτρες, αμμοχάλικα) από τη ΔΕΑ Λιτοχώρου.
Η κοινοπραξία ανέλαβε με την από 31.10.2005 σύμβαση την κατασκευή του έργου «επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία».
Στα πλαίσια της εργολαβίας αυτής και για τις ανάγκες μεταφοράς φυσικού αμμοχάλικου από το υφιστάμενο λατομείο ιδιοκτησίας της ΔΕΑΛ που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Λιτοχώρου και κατασκευής του κυρίως επιχώματος του έργου της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 δια θαλάσσης από τη Δημοτική Επιχείρηση Αμμοχάλικου Λιτοχώρου εκτελέστηκαν εργασίες αναβάθμισης –επέκτασης του Λιμένα Γρίτσας Λιτοχώρου που σκοπό είχαν την επέκταση κατά μήκος των υπαρχουσών προβλητών σε έκταση περίπου 80-90 μέτρων ώστε μέσω της θαλάσσης με φορτηγίδες –πλοία να μεταφέρονται από το λιμάνι της Γρίτσας Λιτοχώρου τα αμμοχάλικα και άλλα υλικά στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.
Τον Απρίλιο του 2006 συντάχθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για λογαριασμό της κοινοπραξίας της κατασκευής του έργου και η οποία εγκρίθηκε με την υπ’αριθμ.πρωτ. 11584/27.11.2006/ΔΙΠΕΧΩ Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία συνοδεύεται από την ως άνω μελέτη τι ακριβώς περιλαμβάνουν τα υπό εκτέλεση έργα.
Με την έναρξη των εργασιών από την ανάδοχο εταιρία τον Μάρτιο του 2007 τοποθετήθηκε από την κοινοπραξία ακριβώς στα όρια τουριστικών επιχειρήσεων που βρίσκονται στην περιοχή, απλή συρμάτινη περίφραξη που αποτρέπει την κίνηση πολιτών και λουομένων προς τη θαλάσσια περιοχή και την άκρη, ενώ οι εργασίες κατασκευής του έργου πραγματοποιούνται καθημερινά με διαρκή κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων, γερανών, εκσκαπτικών μηχανημάτων, που προκαλούν εκκωφαντικό θόρυβο αλλά και ρύπανση στην ατμόσφαιρα αλλά και στην θάλασσα.
Μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα προσήκοντα μέτρα ασφαλείας για τους λουόμενους και τους καθημερινούς επισκέπτες στην περιοχή.
Επιπλέον, δεν λήφθηκαν όλα τα προβλεπόμενα από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μέτρα  προφύλαξης που η μελέτη καθόριζε, αφού αναγνώριζε την πρόκληση συνεπειών από τις εν λόγω εργασίες.
Οι επιχειρήσεις της περιοχής βιώνουν τις συνέπειες της καθημερινής ρύπανσης και ηχορύπανσης και έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη.
Μετά από τα παραπάνω ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
-Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε η ανάδοχος εταιρία να συμμορφωθεί με τους περιβαλλοντικούς όρους που προβλέπεται η εγκεκριμένη μελέτη;
-Πότε θα ολοκληρωθούν οι εν λόγω εργασίες ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η περιοχή και να καταστεί εύρυθμη η λειτουργία των επιχειρήσεων;
-Υπάρχει πρόβλεψη για αποζημίωση των πληγέντων επιχειρήσεων από την ανάδοχο εταιρία;».(
Πολιτεία)