Δευτέρα, 29 Μάρτιος 2010
Η αξιολόγηση έγινε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, ενώ για τον εντοπισμό των επικίνδυνων νομών χρησιμοποιήθηκαν 18 κριτήρια, τα οποία προκύπτουν από το συνδυασμό κάθε είδους ατυχήματος (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά) και κατηγορίας παθόντων (νεκροί, σοβαρά, ελαφρά τραυματίες) ενός νομού προς το αντίστοιχο σύνολο της χώρας σε σχέση με μεταβλητές του νομού όπως ο πληθυσμός, τα κυκλοφορούντα οχήματα και το μήκος οδικού δικτύου προς τις αντίστοιχες στο σύνολο της χώρας.
Με βάση τα παραπάνω, η Πιερία κρίθηκε ως νομός μέτριας επικινδυνότητας για το 2009.
Από την επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων προέκυψε ακόμη πως ο νομός βρίσκεται ανάμεσα σε κείνους που έχουν λίγα μεν ατυχήματα, πολλές όμως παραβάσεις των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου εκτιμούν ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας στη χώρα δεν αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα από τη πλευρά της πολιτείας. «Για να γίνει κατανοητό πώς αντιμετωπίζεται η τόσο παραγκωνισμένη οδική ασφάλεια», λένε, «θα αρκούσε μια σύγκριση με τη διαχείριση που έγινε για τον ιό της νέας γρίπης, δηλαδή διαρκή τηλεοπτικά μηνύματα, φυλλάδια, εμβόλια, συζητήσεις, εκπομπές με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ και τελικό απολογισμό περίπου 130 νεκρούς. Αντίθετα, στους δρόμους θυσιάζουμε 1.500 άτομα κάθε χρόνο και δεν συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω. Μήπως στο μέλλον έπρεπε να δούμε με τον ίδιο τρόπο και τους χιλιάδες θανάτους στην άσφαλτο και με δεδομένο ότι εδώ "εμβόλιο" δεν υπάρχει;».( Πολιτεία)
Στους νομούς μέτριας επικινδυνότητας, όσο αφορά την οδική ασφάλεια, κατατάσσεται η Πιερία, σύμφωνα με αξιολόγηση που βασίστηκε σε επεξεργασία στατιστικών στοιχείων που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα και τους παθόντες σε κάθε νομό.... της Ελλάδος κάθε έτος.
Η αξιολόγηση έγινε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, ενώ για τον εντοπισμό των επικίνδυνων νομών χρησιμοποιήθηκαν 18 κριτήρια, τα οποία προκύπτουν από το συνδυασμό κάθε είδους ατυχήματος (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά) και κατηγορίας παθόντων (νεκροί, σοβαρά, ελαφρά τραυματίες) ενός νομού προς το αντίστοιχο σύνολο της χώρας σε σχέση με μεταβλητές του νομού όπως ο πληθυσμός, τα κυκλοφορούντα οχήματα και το μήκος οδικού δικτύου προς τις αντίστοιχες στο σύνολο της χώρας.
Με βάση τα παραπάνω, η Πιερία κρίθηκε ως νομός μέτριας επικινδυνότητας για το 2009.
Από την επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων προέκυψε ακόμη πως ο νομός βρίσκεται ανάμεσα σε κείνους που έχουν λίγα μεν ατυχήματα, πολλές όμως παραβάσεις των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου εκτιμούν ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας στη χώρα δεν αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα από τη πλευρά της πολιτείας. «Για να γίνει κατανοητό πώς αντιμετωπίζεται η τόσο παραγκωνισμένη οδική ασφάλεια», λένε, «θα αρκούσε μια σύγκριση με τη διαχείριση που έγινε για τον ιό της νέας γρίπης, δηλαδή διαρκή τηλεοπτικά μηνύματα, φυλλάδια, εμβόλια, συζητήσεις, εκπομπές με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ και τελικό απολογισμό περίπου 130 νεκρούς. Αντίθετα, στους δρόμους θυσιάζουμε 1.500 άτομα κάθε χρόνο και δεν συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω. Μήπως στο μέλλον έπρεπε να δούμε με τον ίδιο τρόπο και τους χιλιάδες θανάτους στην άσφαλτο και με δεδομένο ότι εδώ "εμβόλιο" δεν υπάρχει;».( Πολιτεία)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου