Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Για την αξιοπρεπή σύνδεση του ΚΤΕΛ με την πόλη της Θεσσαλονίκης

Την προκήρυξη της μελέτης για τη «Διευθέτηση Οδικών Συνδέσεων στη Δυτική Είσοδο Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 1 εκατομμυρίου ευρώ, υπέγραψε η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιονή.
Η μελέτη προκηρύσσεται με ευθύνη της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας και περιλαμβάνει:
- Προμελέτη και οριστική μελέτη οδοποιίας της συνδετήριας οδού του Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων ΚΤΕΛ με την οδό Γιαννιτσών.
- Προμελέτη και οριστική μελέτη οδοποιίας της δεξιάς παράπλευρης οδού της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, από τον ισόπεδο κόμβο Αγίου Αθανασίου μέχρι την άνω διάβαση του οικισμού Αγίου Αθανασίου.
- Οριστική μελέτη οδοποιίας της συνδετήριας ....οδού της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης- Κατερίνης, από τον ισόπεδο κόμβο της Σίνδου μέχρι τον ισόπεδο κόμβο της εισόδου στη ΒΙΠΕ και επικαιροποίηση της οριστικής μελέτης οδοποιίας από τον ισόπεδο κόμβο της εισόδου στη ΒΙΠΕ μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.
Η προθεσμία υποβολής των προσφορών είναι μέχρι το πρωί της Τετάρτης 14 Απριλίου 2010.
Όπως τόνισε η κ. Λιονή, «η σύνδεση του ΚΤΕΛ με την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι ανεπαρκής. Τόσο οι οδηγοί των λεωφορείων, όσο και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες περιπορείες, να βγαίνουν στην εθνική οδό παρότι ο Σταθμός των Υπεραστικών Λεωφορείων είναι υποδομή εντός του αστικού ιστού και του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενώ ακόμη και αστικά λεωφορεία αναγκάζονται να πηγαίνουν μέσω Δυτικής Εισόδου. Παράλληλα, οι συνδέσεις που έχουν γίνει δεν εξυπηρετούν την ομαλή προσέγγιση και αποχώρηση από το ΚΤΕΛ και η σύνδεση με την πόλη γίνεται μέσω μιας απαράδεκτα επικίνδυνης στενής οδού.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα εκπονήσει τη συγκεκριμένη μελέτη ώστε επιτέλους η πρόσβαση από την οδό Γιαννιτσών να γίνει αξιοπρεπής και να μην αναγκάζονται όλοι σε άσκοπες, χρονοβόρες και δαπανηρές περιπορείες. Θέλουμε να γλιτώσουμε τον κόσμο από την ταλαιπωρία που υφίσταται και να δώσουμε διέξοδο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε από το Δικαστικό Μέγαρο, μέσω της οδού Γιαννιτσών να φτάνουν στο ΚΤΕΛ με ασφάλεια και άνεση».
Σε ό,τι αφορά την παράπλευρη οδό στην περιοχή του Αγιου Αθανασίου αυτή γίνεται για να εξυπηρετήσει τις παρόδιες εγκαταστάσεις, που σήμερα δεν έχουν επαρκή σύνδεση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας και είναι αποκομμένες.
Η κ. Λιονή αναφερόμενη στη μελέτη για τη σύνδεση της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης στη Σίνδο με τον άξονα ΠΑΘΕ και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, επισήμανε ότι «υπάρχει η λεγόμενη ‘ενωτική Σίνδου’, που εξυπηρετεί τη ΒΙΠΕ και τις συνδέσεις της με τις δυο εθνικές οδούς. Ωστόσο, οι συνδέσεις αυτές δεν εξυπηρετούν το μεγάλο φόρτο κυκλοφορίας και τα βαρέα οχήματα, όπως και τους εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ. Ένα τμήμα του δρόμου που μελετούμε είχε κατασκευαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Έκτοτε ο δρόμος έμεινε ημιτελής. Πήραμε την απόφαση να τον ολοκληρώσουμε, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της ραγδαία αναπτυσσόμενης περιοχής, αλλά και των βιομηχανιών, που λειτουργούν εντός της ΒΙΠΕ. Μελέτη οδοποιίας έχουμε, αλλά απαιτείται επικαιροποίηση και συμπλήρωση με μια σειρά άλλων μελετών, τις οποίες και προκηρύσσουμε».(
Πολιτεία)

Δεν υπάρχουν σχόλια: