Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΧΩΝΕΥΤΗΡΙ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ..


Dimitris Kalaitzis 

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011
του Δημητρη Καλαίτζή 
Εχω μέρες να γράψω δυό αράδες και ο λόγος είναι καθαρά ψυχολογικός και θέμα διάθεσης.
- Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε απο τις ειδήσεις που μας λυπούν ιδιαίτερα.Ειδήσεις που αφορούν τα οικονομικά μας, το μέλλον... μας, το μέλλον των παιδιών μας.
- Ολοι μας έχουμε αποψη, μπορεί ο καθένας να την καταθέσει,ασχέτως πού και πότε.Μπορεί στις συζητήσεις στα καφενεία, μπορεί κανείς να τα πεί και σε μέσα ενημέρωσης που πολλά φιλοξενούν απόψεις πολιτών σε διάφορες εκπομπές.Μπορεί κανείς και να γράψει και να καταθέσει την άποψή του, σε ηλεκτρονικά μέσα και άλλα παρόμοια.
- Συνεπώς στη σημερινή εποχή κανείς δέν στερείται λόγου και άποψης.Το ζητούμενο είναι και το ερώτημα που πηγάζει απο όλα αυτά, άν θέλουμε, άν έχουμε την ψυχολογία, άν έχουμε όρεξη βρέ αδελφέ να πούμε αυτό που νοιώθουμε,αυτο που πιστεύουμε.
- Μάλλον είμαστε όλοι επηρεασμένοι απο την "καταιγίδα" των εξελίξεων σε Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
- Ομως εγώ, όλες αυτές τις ημέρες παρακολουθώ με πολύ αγωνία τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ και των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.
- Ακουσα πολλές απόψεις, είτε επικριτκές, αλλά καί υπέρ της άποψης ότι είναι "αναγκαιότητα" οι συγχωνεύσεις.
- Θα σταθώ όμως ιδιαίτερα στο θέμα αυτό, αφού αποβάλλω απο πάνω μου, την ιδιαιτερότητα του συναισθήματος και του τοπικισμού που κυριεύει πολλούς (κατανοητό και θεμιτό) και θα σταθώ σε διαπιστώσεις απο το παρλεθόν που πρέπει να είναι οδηγός μας.
- Σχολεία, έρημα, με δύο μαθητές, με έναν δάσκαλο. Σχολεία με λίγους μαθητές και έναν ή δύο δασκάλους.
- Παιδιά 7 ετών  που συναναστρέφονται (αναγκαστικά) με δωδεκάχρονους.
- Σχολεία που η μαθητής της πρώτης δημοτικού διδάσκεται και ακούει μαθήματα έκτης Δημοτικού.
- Πόσο παιδαγωγικά ορθό είναι αυτό;Πόσο αποδίδει; Ακουσα με λύπη μου δασκάλους να ισχυρίζονται ότι όλα αυτά είναι υπέρ της σωστής εκπάιδευσης των μαθητών.
- Εχω αντίθετη άποψη γιατί υπάρχει σχετική εμπειρία απο σχολεία τέτοιας μορφής.Μόνο μαθήματα δέν γίνονταν.
- Επίσης απο οικονομικής άποψης,είναι ορθό να υπάρχει σχολείο με 30 μαθητές, δύο δασκάλους και ένα διευθυντή;Μήπως ξεχνάμε ή δέν θέλουμε να καταλάβουμε ότι η "σπατάλη" πάει σύννεφο;
- Μήπως δέν θέλουμε να καταλάβουμε ότι όλη αυτή η στενή συντεχνιακή λογική , που κοστίζει αρκετά, επι σειρά ετών και με όλες ιτς προηγούμενες κυβερνήσεις, μας έχει φέρει σε αυτό το οικονομικό χάλι;
 - Ταπεινή μου άποψη είναι ότι, άν οι συγχωνεύσεις γίνουν με ορθά και παιδαγωγικά κριτήρια, καθαρώς αντικειμενικά, χωρίς επηρεασμούς απο πολιτικούς και αντιδράσεις,καλώς να γίνουν, άν όμως γίνουν κάτω απο πίεση το αποτέλεσμα θάναι το αντίθετο απο αυτό που πειδιώκει το υπουργείο παιδείας.