Μας καθυστέρησε... ο δήμος Κατερίνης !


Εντός του 2008 ήταν να παραδοθεί ο ανακαινισμένος σιδηροδρομικός σταθμός Κατερίνης, αλλά … ας όψεται ο δήμος Κατερίνης που μας καθυστέρησε, λέει ο νέος υφυπουργός..
Υποδομών Σπύρος Βούγιας.


Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Πιερίας του ΠΑΣΟΚ
ose_1
Θανάση Παπαγεωργίου-που ζητούσε να μάθει «γιατί παραμένει ανενεργό και πότε θα δοθεί σε χρήση, ένα τόσο σημαντικό και με μεγάλο κόστος έργο, το οποίο μπορεί να αναβαθμίσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του πολύπαθου ΟΣΕ προς το επιβατικό κοινό και τους πολίτες της Πιερίας»-ο υφυπουργός Υποδομών επιρρίπτει την πρώτη ευθύνη για την καθυστέρηση στη δημοτική αρχή Κατερίνης.
Η οποία, όπως αναφέρει, απαίτησε την τροποποίηση των αρχικών σχεδίων κατασκευής της υπόγειας διάβασης της οδού Λ. Ιασονίδου και τη μετατροπή της από διάβαση πεζών και μοτοποδηλάτων σε διάβαση πεζών και μικρών οχημάτων. Πράγμα που πήρε χρόνο (στην ΕΡΓΟΣΕ για να το υλοποιήσει) και μάλιστα πέραν του δέοντος αρκετό, όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Πάντως, δεν είναι ο μόνος φταίχτης για την δίχρονη, και βάλε, καθυστέρηση παράδοσης (εντός του 2008 διαβεβαίωνε παλαιότερα η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε ότι θα δοθεί προς χρήση) του ανακαινισμένου σταθμού.
Δεύτερος (ιεραρχικά στην υφυπουργική απάντηση) λόγος καθυστέρησης ήταν οι νέες απαιτήσεις του ΕΔΙΣΥ Α.Ε (του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής Α.Ε, θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕ) σχετικά με τα σιδηροδρομικά συστήματα του έργου και τρίτος λόγος η δοκιμαστική λειτουργία του νέου συστήματος και η εκπαίδευση σχετικού προσωπικού του ΟΣΕ που αποτελεί συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας του έργου.
Αναμείνατε (στις παλιές αποβάθρες) μέχρι τέλους του 2010, λέει ο υφυπουργός και, αφού ολοκληρωθούν οι δοκιμές των σιδηροδρομικών συστημάτων, θα αποδοθεί σε χρήση το σύνολο του έργου.

ose_2Μέχρι τότε βέβαια, μπορεί να έχει αλλάξει το καθεστώς ιδιοκτησίας του νέου ανακαινισμένου σιδηροδρομικού σταθμού Κατερίνης, καθώς, όπως αναφέρει  σε συνέντευξη του στην Wall Street Journal ο Γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων του ΥΠΟΙΚ. Γ. Χριστοδουλάκης, υπάρχει σοβαρό διεθνές ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ και εντός του 2011 δεν αποκλείεται να περάσει σε νέους ξένους επενδυτές.

Για την ώρα, όπως σημείωνε και στην ερώτησή του ο βουλευτής Πιερίας, στο σιδηροδρομικό Σταθμό Κατερίνης το επιβατικό κοινό-αποκλεισμένο από τις νέες αποβάθρες και τις υπόγειες διαβάσεις που είναι από πέρσι έτοιμες-για την αποβίβαση και επιβίβασή του στα τρένα υποχρεώνεται να διασχίζει πρόχειρα, επισφαλή, μεταλλικά γεφυράκια και προσωρινές μεταλλικές αποβάθρες, εκτεθειμένες στα στοιχειά της φύσης,
Το έργο της επέκτασης, ανακαίνισης και εξυγίανσης του σιδηροδρομικού σταθμού Κατερίνης, που σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε (πληροφορίες από τον διαδικτυακό της τόπο)
ολοκληρώθηκε, είχε εκτιμώμενο τελικό προϋπολογισμό 18,5 εκ. ευρώ (εκ των οποίων το 50% ήταν κοινοτικοί πόροι, από το Γ’ Κ.Π.Σ και το 50% εθνικοί πόροι) και περιλάμβανε: την κατασκευή της υποδομής και επιδομής της νέας συνδεσμολογίας των γραμμών του σταθμού, την κατασκευή νέας υποδομής και Η/Μ εγκαταστάσεων εντός του σταθμού, την κατασκευή νέας υποδομής και επιδομής σε τμήματα όμορα του σταθμού (εργοστάσιο εμποτισμού-πολεοδομικός ιστός του Δήμου Κατερίνης), την κατασκευή υπόγειας διάβασης της οδού Ιασωνίδη, την προσαρμογή και επέκταση του συστήματος Ηλεκτροκίνησης του νέου σταθμού και την προσαρμογή και επέκταση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης.
Αυτές τις νέες υποδομές, που ακόμη δε χάρηκαν οι ταξιδιώτες του σταθμού των τρένων της Κατερίνης, θα περάσουν, προφανώς σύντομα, στην εκμετάλλευση ξένων επενδυτών.