Αθώα και τα φουρνέλα-τα διερχόμενα φορτηγά και τα αεροπλάνα δημιουργούν μεγαλύτερες δονήσεις, λέει η εταιρεία
Οι κατολισθήσεις του Δεκέμβρη του 2009 στα Τέμπη ήταν ένα αιφνίδιο και ακραίο γεωλογικό φαινόμενο της συγκεκριμένης περιοχής και δεν οφείλεται στις εργασίες ανατίναξης για τη διάνοιξη των σηράγγων, υποστηρίζει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
Σε χθεσινή της ανακοίνωση, που εξέδωσε από κοινού με την Κοινοπραξία Κατασκευής του Έργου, επικαλείται τα συμπεράσματα των εκθέσεων των εμπειρογνωμόνων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Κεντρικού Γεωλογικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και της ομάδας των εμπειρογνωμόνων που συνεκάλεσε άμεσα η ίδια, για να αποφανθεί ότι από τις μετρήσεις των εγκατεστημένων δονησιογράφων και ρωγμήμετρων στην....... Κοιλάδα των Τεμπών προκύπτει πως «οι δονήσεις από διερχόμενα φορτηγά και αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προκαλούνται από τις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων, οι οποίες εκτελούνται σε απόσταση περίπου 900 μέτρων από το σημείο που έγινε η κατάπτωση».
Για να τεκμηριώσει δε τα περί αιφνίδιου και ακραίου γεωλογικού φαινομένου, η εταιρεία επισημαίνει ότι «δεν θα ήταν δυνατό να αποφευχθούν οι συνέπειές του, αφού ο όγκος των βράχων που κατέπεσαν, καθώς και το ύψος από το οποίο έγινε η πτώση των βράχων, ξεπερνούν κατά πολύ τις διεθνείς αλλά και τις εν Ελλάδι προδιαγραφές και τα όρια σχεδιασμού αντίστοιχων έργων».
«Έτσι λοιπόν», προσθέτει, «ακόμα και αν δεν υπήρχαν περιβαλλοντικά ζητήματα και είχε επιτραπεί στην κατασκευάστρια Κοινοπραξία η εφαρμογή της εγκεκριμένης από τον Ανεξάρτητο μηχανικό και την Εγνατία Οδό μελέτης προστασίας από πτώσεις βράχων, το ακραίο αυτό φαινόμενο θα είχε παρουσιασθεί».
Άλλα έλεγε πριν
Η νέα ανακοίνωση της εταιρείας, έρχεται προφανώς να «διορθώσει» και όσα είχε προστρέξει να ανακοινώσει στις 17 Δεκεμβρίου. Τότε έκανε λόγο απλά για «σποραδικές πτώσεις λίθων» κατά τη διάρκεια του 48ωρου της 15ς και 16ης Δεκεμβρίου και για «έντονη» μεν, κατολίσθηση, την 17η Δεκεμβρίου, αλλά «μικρών και μεγάλων λίθων, όγκου πλέον των 100 κυβικών μέτρων», ενώ στη χθεσινή της ανακοίνωση μιλά για «κατάπτωση υπερβολικά μεγάλου όγκου βραχωδών μαζών, περίπου 750 τόνων».
Αναλύουν τώρα τα γεωλογικά δεδομένα
Όσο για το «αιφνίδιο» του «ακραίου γεωλογικού φαινομένου», δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι οι ειδικοί της εταιρείας και της κοινοπραξίας του έργου δεν γνώριζαν πως η κοιλάδα των Τεμπών ήταν δημιούργημα γεωλογικού ρήγματος κι ότι τα πρανή της κοιλάδας επηρεάζονται έντονα από την τεκτονική δράση στην περιοχή.
Στην ανακοίνωσή της πάντως η «Αιγαίο» αναφέρει ότι τώρα, «εξειδικευμένοι επιστήμονες και συνεργεία έχουν αναλάβει επί τόπου δράσεις (ανάλυση γεωλογικών δεδομένων και σχεδιασμό αναγκαίων παρεμβάσεων)» και μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, που προβλέπεται να συμβεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα, θα υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις προς έγκριση στο δημόσιο. Όταν δε οριστικοποιηθούν και οι ημερομηνίες χορήγησης των σχετικών αδειών από τις αρμόδιες υπηρεσίες, θα παρουσιάσει ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των αναγκαίων επεμβάσεων που θα αποδώσουν την κοιλάδα στην κυκλοφορία με αποδεκτό επίπεδο ασφάλειας.
Που σημαίνει ότι το σενάριο της κυβέρνησης να ανοίξει ο δρόμος σε ένα μήνα, είναι μάλλον υπερβολικά αισιόδοξο. (Πολιτεία/Β.Χ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου