Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Πύρρος Δήμας: Δεν είχα πρόταση από το ΠΑΣΟΚ

Δεν είχα επίσημη πρόταση να συμμετάσχω στις λίστες του ΠΑ.ΣΟ.Κ” δηλώνει στο nenanews.eu ο Χρυσός μας Ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, τονίζοντας με νόημα πως στη ζωή του επέλεξε να σηκώνει την ελληνική σημαία και όχι κάποιου κόμματος.
Σε μία συνέντευξη που αναμένεται να συζητηθεί, ο Πύρρος Δήμας δηλώνει θετικός στο ενδεχόμενο ενεργοποίησής του στα Β/Η θέματα, με την προϋπόθεση να υπάρξει ενότητα στο χώρο, ενώ χαρακτηρίζει “απαράδεκτο” το γεγονός Β/Η να στηρίζουν στις εκλογές αλβανικά κόμματα.
Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής :

Ε: Πολλά ακούστηκαν το τελευταίο διάστημα για πιθανή υποψηφιότητά σας στις λίστες του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Τελικά θα είστε υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές ;
Α: Θέλω να ξεκαθαρίσω, πως ούτε καμία επίσημη πρόταση υπήρξε απο το ΠΑ.ΣΟ.Κ και ούτε έχω ασφαλώς σκοπό να πολιτευτώ.

Ε: Εάν υπήρχε πρόταση θα τη δεχόσασταν ;
Α: Σίγουρα μια τέτοια πρόταση θα ήταν τιμητική αλλά δεν είμαι έτοιμος ούτε έχω βλέψεις για κάτι τέτοιο. Ένας Ολυμπιονίκης δεν μπορεί να ανήκει ούτε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ ούτε στη Ν.Δ. Aνήκει στον eλληνικό λαό. Άλλωστε εγώ έμαθα να σηκώνω ψηλά την ελληνική σημαία και όχι τη σημαία κάποιου κόμματος.
Ε: Με τις διακρίσεις σας στον αθλητισμό όλα αυτά τα χρόνια κάνατε περήφανους όλους τους Βορειοηπειρώτες. Είναι γενική διαπίστωση πως στην Β/Η κοινότητα πάσχουμε από ηγέτες, από ανθρώπους που θα μας εμπνεύσουν. Θα βλάπατε τον εαυτό σας να αναλαμβάνει κάποιο τέτοιο ρόλο;
Α: Ηγέτης γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να είμαι ηγέτης αλλά σίγουρα θα ήθελα να προσφέρω, κάτι που δεν μπορούσα να κάνω μέχρι σήμερα λόγω του αθλητισμού. Γενικά είναι κακό να λες “δεν ασχολούμαι” και “τι με νοιάζει εμένα”, είναι σαν να μην ενδιαφέρεσαι για τον τόπο σου.
Ε: Λέτε πως δεν θα θέλατε να κομματικοποιηθείτε. Εάν υπήρχε ένας φορέας που θα εκπροσωπούσε όλους τους Β/Η θα σκεφτόσασταν θετικά να ηγηθείτε της προσπάθειας ;
Α: Φυσικά, και θα μπορούσα και θα το ήθελα. Γνωρίζω πολύ καλά τα προβλήματα των συμπατριωτών μου και εδώ στην Ελλάδα αλλά και στην ιδιαίτερη πατρίδα. Πάνω απ όλα είμαι Βορειοηπειρώτης και αγαπάω και πονάω τον τόπο μου και όσο μπορώ θα προσφέρω.
Ε: Φέτος το καλοκαίρι πήγατε στη Χειμάρρα. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας και ποιες οι διαφορές με τα προηγούμενα χρόνια;
Α: Τη Χειμάρρα τη λατρεύω, εκεί μεγάλωσα με τη γιαγιά μου την Ελενίτσα και εκτός όλων των άλλων είναι και ένα πολύ όμορφος τόπος. Πληγώνομαι όμως που βλέπω πόσο άναρχα δομείται, χωρίς κανέναν σχεδιασμό. Αν συνεχιστεί έτσι μετά από μερικά χρόνια δεν θα θέλουμε να πηγαίνουμε. Θα έχει χαθεί όλη η φυσική ομορφιά και η κουλτούρα της περιοχής. Η πέτρα έχει αντικατασταθεί από τσιμέντο και χτίζονται ακόμα και οι αυλές. Οι ευθύνες βέβαια είναι και πολιτικές, αφού στο κράτος δεν υπάρχουν νόμοι, αλλά και ατομικές. Όλοι μας φταίμε. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχαν μεγάλες διαφορές. Έχουν φτιάξει βέβαια κάποιους δρόμους αλλά έχει ακόμα μεγάλη έλλειψη υποδομών.
Ε: Πως φάνηκε στα παιδιά σας η Χειμάρρα. Νοιώθουν Χειμαρραίοι;
Α: Τα παιδιά μου ενθουσιάστηκαν με τον τόπο και ειδικά με τη θάλασσα. Πήγαμε για μπάνιο στο Λιβάδι και ξετρελάθηκαν. Νοιώθουν και δηλώνουν Χειμαρραίοι. Το πιο αστείο είναι όταν ρωτάς τον Βίκτωρα από πού είσαι και σου απαντάει “Είμαι Βορειοηπειρώτης Σαλονικιός”.
Ε: Τι άποψη έχεις για την πολιτική εκπροσώπηση της μειονότητας στην Αλβανία;
Α: Θεωρώ απαράδεκτο να στηρίζουμε αλβανικά κόμματα. Νομίζω επίσης πως δεν θα πρέπει να συνεργαζόμαστε με τα αλβανικά κόμματα. Έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε και πέντε και έξι δικούς μας βουλευτές και να κατεβαίνουμε ανεξάρτητοι. Γι αυτό βέβαια χρειάζεται να πηγαίνουμε απο την Ελλάδα και να ψηφίζουμε. Και φυσικά χρειάζεται και η στήριξη του Εθνικού Κέντρου τόσο πολιτικά όσο και οικονομικά. Η Ελλάδα εκτός απ τον να βοηθάει το αλβανικό κράτος να αναπτυχθεί θα πρέπει να στηρίζει οικονομικά το ΚΕΑΔ και την ΟΜΟΝΟΙΑ ώστε να μπορεί ανεξάρτητα να εκλέγει όσον τον δυνατόν περισσότερους βουλευτές.
Ε: Πως είναι η ζωή σας εκτός αθλητισμού;
Α: Μετά το 2004 είχα ανάγκη από ξεκούραση, να δω την οικογένεια μου, τους φίλους μου, τους συγγενείς μου. Σιγά σιγά άρχισα να ασχολούμαι με τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης της Cosmote και αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να βρεθώ κοντά σε νέα παιδιά και να τους μιλώ για τα ωραία αλλά και τις δυσκολίες του αθλητισμού. Από κει και πέρα σε μια δύσκολη στιγμή του αθλήματος μου, σε μια κακιά στιγμή και κακιά ώρα, σκέφτηκα πως το άθλημα που μου έχει προσφέρει τόσα πολλά με χρειάζεται.Έτσι θεώρησα σωστό να δεχτώ να προσφέρω από τη συγκεκριμένη θέση στην Ομοσπονδία.
Μέχρι στιγμής δεν μπορώ να πω πως δεν έχουν γίνει λάθη αλλά απ τα λάθη μας μαθαίνουμε. Προσπαθούμε σκαλοπατάκι σκαλοπατάκι να αλλάξουμε σελίδα και να φτάσουμε το άθλημα που χάρισε τόσα μετάλλια και τόσες χαρές στην Ελλάδα, στην θέση που του αξίζει να είναι.
Ε: Εάν στην αυριανή κυβέρνηση σας προσφερόταν μια εξωκοινοβουλευτική θέση υπουργού Αθλητισμού θα τη δεχόσοσταν ;
Α: Δεν είναι λίγο να είσαι υπουργός Αθλητισμού. Γνωρίζω τον αθλητισμό από μέσα. Το θέμα είναι τι εργαλεία θα σου δώσουν για να δουλέψεις σωστά. Αυτή τη στιγμή στην Ομοσπονδία Άρσης Βαρών ο προϋπολογισμός δεν είναι αρκετός. Αυτά τα χρήματα είναι πολύ λίγα. Χρωστάμε χρήματα στους προπονητές και στους αθλητές από το 2007 και εγώ που υπήρξα συναθλητής με αυτούς τους ανθρώπους πρέπει να τους κοιτάω στα μάτια και να τους λέω : “Δεν έχω λεφτά να σας πληρώσω”. Τα προβλήματα δεν λύνονται με λόγια, χρειάζονται και λεφτά. Και φυσικά υπάρχει και μια άλλη παράμετρος. Πολλά από τα λεφτά που είναι για τον αθλητισμό δεν πάνε στον αθλητισμό αλλά εξυπηρετούν κομματικά συμφέροντα. Τα κονδύλια για τον αθλητισμό διαχειρίζονται λάθος. Πολιτική βούληση χρειάζεται και αξιόλογα άτομα με πρωτοβουλία.
Ε: Για να κλείσουμε την κουβέντα μας το μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε στους συμπατριώτες σας;
Α: Θα τους έλεγα να αγαπάνε τον τόπο τους και να ενδιαφέρονται για τα προβλήματα. Αν δεν ενδιαφέρεσαι για τον τόπο σου είναι σαν να μην νοιάζεσαι για το σπίτι σου. Δεν πρέπει να τον εγκαταλείψουμε. Και εγκατάλειψη δεν είναι μόνο αφήνω το σπίτι μου και γκρεμίζεται, αλλά και το δεν ασχολούμαι με τίποτα, δεν έχω άποψη, χτίζω παντού και όπως να ναι. Καλύτερα περνούσαμε παλιά που κοιμόμασταν στρωματσάδα σε ένα δωμάτιο. Πρέπει να διασώσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά για να μπορέσουμε αύριο μεθαύριο να την εκμεταλλευτούμε και τουριστικά. http://www.nenanews.eu/people/70-pyrros140909.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: