Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Σόιμπλε: Δεν έχω ενδοιασμό να στηρίξω την ελληνική διάσωση «Θα μπορούσαν να ληφθούν μέτρα για τη βιωσιμότητα του χρέους»


«Δεν έχω κανέναν ενδοιασμό να καλέσω τους συναδέλφους μου βουλευτές να εγκρίνουν ένα νέο πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα» επισήμανε σήμερα Δευτέρα ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ενόψει της ψηφοφορίας στην γερμανική Βουλή την προσεχή Τετάρτη. Για τη στάση του αυτή, ο ..γερμανός υπουργός Οικονομικών επικαλέστηκε τη «δραματική αλλαγή στην ετοιμότητα της ελληνικής κυβέρνησης για μεταρρυθμίσεις».

«Μπορώ να επιχειρηματολογήσω με πλήρη πεποίθηση, εν μέρει επειδή δεν έχω λάβει αυτή την απόφαση ελαφρά τη καρδία για τον εαυτό μου... ότι το σωστό πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ψηφίσουμε γι’ αυτό (το πρόγραμμα)» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σόιμπλε σε συνέντευξή του στον γερμανικό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό σταθμό ZDF.

Ο γερμανός υπουργός περιέγραψε τους υπάρχοντες όρους του δανείου προς την Ελλάδα ως «πολύ γενναιόδωρους», αλλά διευκρίνισε: «είμαι πεπεισμένος ότι θα μπορούσαν να ληφθούν μέτρα που θα καθησυχάσουν το ΔΝΤ για τη βιωσιμότητα του χρέους στην Ελλάδα και θα εξασφαλίσουν τη συμμετοχή του». 

«Είμαι πολύ σίγουρος ότι θα καταλήξουμε σε μια κοινή αξιολόγηση και είμαι επίσης βέβαιος ότι το ΔΝΤ, το ρόλο του οποίου έχουμε περιγράψει ως απαραίτητο, θα λάβει μέρος σε αυτό το πρόγραμμα» επισήμανε. 

Ερωτηθείς πάντως εάν ένα Grexit είναι ακόμη στο τραπέζι, ο Σόιμπλε διεμήνυσε ότι «αυτό εξαρτάται από την Ελλάδα». 

Την πάγια γερμανική γερμανική θέση ότι δεν τίθεται θέμα κουρέματος του ελληνικού χρέους επανέλαβε νωρίτερα ο εκπρόσωπος της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, Στέφεν Ζάιμπερτ. Ο κ. Ζάιμπερτ απέκλεισε όμως ονομαστική διαγραφή, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους με άλλους τρόπους.

«Θα πρέπει να μιλήσουμε για την ελάφρυνση του χρέους», επισήμανε από την πλευρά του στην κυριακάτικη εφημερίδα "Welt am Sonntag" ο υφυπουργός Οικονομικών, Γιενς Σπαν. Σύμφωνα με τον γερμανό αξιωματούχο, «υπάρχει μια κοινή αντίληψη ότι χρειάζεται ελάφρυνση του ελληνικού δημοσίου χρέους, αλλά όχι κούρεμα. Ένα κούρεμα αποκλείεται από τη συνθήκη του ευρώ».

Η συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο τρίτο ελληνικό πρόγραμμα βοήθειας παραμένει απαραίτητη για τη Γερμανία, δήλωσε εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών.

Αισιόδοξη, μετά από καιρό, για την ελληνική οικονομία εμφανίστηκε η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας (Bundesbank) στο μηνιαίο δελτίο της .

Δεν υπάρχουν σχόλια: