900.000 ευρώ για μελέτη προϋπολογισμού 1,48 εκ. ευρώ



Αναμένεται  …ξαλάφρωμα της μελέτης του δήμου Κατερίνης από μη επείγοντα έργα, προκειμένου.. να δημοπρατηθούν εργασίες που να μην ξεπερνούν τη χρηματοδότηση του υπουργείου
Κονδύλι ύψους 900.000 ευρώ δέσμευσε το Υπουργείο Υποδομών, ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να υλοποιηθεί η μελέτη του δήμου Κατερίνης για τα παράλληλα οδικά έργα του νέου Νοσοκομείου Κατερίνης. Μόνο που ο προϋπολογισμός της μελέτης του δήμου ξεπερνά κατά πολύ το διαθέσιμο από το υπουργείο ποσό.
Μικρή αποδεικνύεται η χρηματοδοτική «πίτα» που, σύμφωνα με την ανακοίνωση της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας «θα αποκαθιστούσε τη σύνδεση του Νοσοκομείου Κατερίνης με την πόλη, τον άξονα ΠΑΘΕ και το δρόμο προς Άγιο Δημήτριο», σε γενικές γραμμές, ενώ σε ειδικές και συγκεκριμένες (σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση) θα υλοποιούσε τη μελέτη που εκπόνησε ο δήμος Κατερίνης για την κατασκευή περιμετρικής οδού, γύρω από το νοσοκομείο και δυο ισόπεδων κόμβων, καθώς και για τη διαπλάτυνση του οδοστρώματος μπροστά από το κτίριο. Κι αυτό γιατί η μελέτη του δήμου, που είχε κατατεθεί προ καιρού στην περιφέρεια, έχει προϋπολογισμό 1.480.000 ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο από το κονδύλι που δέσμευσε το υπουργείο.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, με τη συμμετοχή της Διοίκησης του Νοσοκομείου και υπηρεσιακών παραγόντων της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας και του δήμου Κατερίνης. Όπου, αποφασίστηκε τελικά να ανασυνταχθεί η μελέτη, να τεθούν εκτός ορισμένες μη επείγουσες εργασίες (όπως το βόρειο τμήμα της περιμετρικής οδού του Νοσοκομείου που για την τώρα και-καθώς δεν υπάρχει ελικοδρόμιο-δεν εξυπηρετεί υπαρκτές ανάγκες), προκειμένου να προσαρμοστεί στο διαθέσιμο ποσό των 900.000 ευρώ.

meleti_2Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του δήμου Κατερίνης, Βαλάντη Θεοδώρου (που συμμετείχε στη σύσκεψη) η ανασύνταξη της μελέτης δεν είναι χρονοβόρα υπόθεση. «Μπορεί να γίνει σε λιγότερο από ένα μήνα», μας είπε.
Επιπλέον, μας διαβεβαίωσε πως ό,τι τεθεί εκτός, (από τα έργα που προβλέπει η μελέτη) είναι απλά έργα που έχει ήδη υλοποιήσει ο δήμος Κατερίνης, όπως είναι το δυτικό και ανατολικό τμήμα της περιμετρικής οδού του Νοσοκομείου, δηλαδή οι δρόμοι που οδηγούν στις δυο εισόδους του Νοσοκομείου.
Όπως μας εξήγησε, η χρηματοδότηση της μελέτης, που δεσμεύτηκε να εκπονήσει ο δήμος, παρότι δεν ήταν της αρμοδιότητάς τους, καθυστέρησε αρκετά, έτσι ο δήμος, μπροστά στην ανάγκη να εξυπηρετηθούν οι πολίτες, προχώρησε με ίδιους πόρους (του δικού του, δηλαδή, προϋπολογισμού) στην κατασκευή των δρόμων μπροστά από τις εισόδους του νέου Νοσοκομείου.
Τα έργα αυτά, όπως φαίνεται, το Υπουργείο (αρμόδιο για τη χρηματοδότηση τέτοιων υποδομών) δεν σκέφτηκε να τα πληρώσει, κι ο δήμος με τη σειρά του, επιδεικνύοντας μεγαθυμία, είναι έτοιμος να τα θέσει εκτός του κόστους των έργων οδικής σύνδεσης του νέου Νοσοκομείου.

Πάντως, η νέα, αναθεωρημένη μελέτη θα δημοπρατηθεί, όχι από το δήμο Κατερίνης που προσφέρθηκε να εφαρμόσει τη μελέτη με τις τεχνικές του υπηρεσίες, αλλά από την περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας (Διευθύνουσα Υπηρεσία για την υλοποίηση του έργου έχει ορισθεί η Δ.Ε.Σ.Ε. περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας και, ως Προϊσταμένη Αρχή, η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της περιφέρειας), για λόγους επίσπευσης των διαδικασιών.
«Η Κυβέρνηση αναγνώρισε την επείγουσα ανάγκη να υλοποιηθεί η σύνδεση, καθώς αφορά σε μια σημαντική νοσηλευτική μονάδα, που εξυπηρετεί μεγάλα πληθυσμιακά μεγέθη», δήλωνε πριν μερικές μέρες η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιονή, κομίζοντας το χαρμόσυνο νέο της δέσμευσης των 900.000 ευρώ.
Εκ των πραγμάτων, βέβαια, αποδεικνύεται ότι αργά αναγνώρισε το «επείγον» του πράγματος η κυβέρνηση (το Νοσοκομείο είχε ήδη ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβρη του 2009 και ξεκίνησε να λειτουργεί από τις αρχές του τρέχοντος Σεπτέμβρη), ενώ και απέναντι στα έξοδα εξυπηρέτησης των μεγάλων πληθυσμιακών μεγεθών, εμφανίζεται αρκετά φειδωλή.