Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Μειωμένα τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2011

Τρίτη 28 Σεπτέμβριος 2010 
Μειώσεις των τελών κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων για τα παλιά και μεγάλα ΙΧ από 12 ευρώ ως και 330 ευρώ και αυξήσεις για τα... καινούργια (που κυκλοφόρησαν από το 2005 και μετά) από 20 ως και 88 ευρώ, προβλέπει το νέο σύστημα των τελών κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων με βάση το οποίο θα καταβληθούν τα τέλη για το 2011.
Παράλληλα θεσπίζεται νέο σύστημα για τα τέλη των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά από το 2011 και μετά, τα οποία συνδέονται με τις εκπομπές ρύπων.

Στο νέο σύστημα τελών για τα υφιστάμενα ΙΧ καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31/12/2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης), θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.


Παράλληλα ενσωματώνεται στα νέα τέλη ο χωριστός ειδικός φόρος που είχε επιβληθεί στα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού άνω των 1.929 κ.εκ. Τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, για τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν έως τις 31/12/2010, συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.


Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:

















Τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/1/2011 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο).

Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Αυτό εκτιμάται σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο «καθαρής τεχνολογίας» οχήματα, με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.


Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης), που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).


Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 είναι τα εξής:


Με την παραπάνω κλίμακα, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν «καθαρές τεχνολογίες». Αντίστοιχα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.

Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011, συνδέονται αποκλειστικά μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και έχουν ως εξής:



Η διαφορά των τελών κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ, σε σχέση με τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης, οφείλεται στο γεγονός ότι, τα οχήματα αυτά είναι επαγγελματικά και διανύουν ετησίως πολλαπλάσιες αποστάσεις από αυτές των επιβατικών, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνσή τους.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.

Tα παραπάνω μέτρα, όπως τονίζει το υπουργείο Οικονομικών, αποτελούν ένα σύστημα δίκαιο και λειτουργικό, που θα αφήσει παράλληλα το χρονικό περιθώριο αναγκαίας προσαρμογής της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: