-Ιούλιο μήνα αυξάνονται οι τιμές στα διόδια Μαλγάρων (προς κάλυψη του κόστους του ανενεργού σταθμού του Αιγινίου), δε διευκρινίζεται ωστόσο αν αυτό θα σημάνει και ...μείωση στα κόμιστρα-φωτιά του σταθμού της Λεπτοκαρυάς
«Για λαϊκή κατανάλωση ήταν οι εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών περί μείωσης του ύψους των διοδίων», αναφέρει σε χθεσινό της ρεπορτάζ η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. «Όνειρο η μείωση διοδίων» είναι ο τίτλος ρεπορτάζ της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ.
Οι ειδήσεις των αθηναϊκών εφημερίδων προέκυψαν από συνάντηση στελεχών της «Αυτοκινητόδρομος Αγαίου Α.Ε» με δημοσιογράφους και στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν και από στελέχη του υπουργείου Υποδομών.
Ποια είναι τα νέα; Σύμφωνα με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ο γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας Δημ. Γκατσώνης έκανε δύο άκρως ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις για το θέμα των διοδίων: κατ’ αρχήν ότι δεν έχει γίνει καμία κίνηση από το Δημόσιο για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων (από πέρυσι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών υποστήριζε ότι βρισκόταν σε επαφές με τους παραχωρησιούχους για το θέμα) και κατά δεύτερον, ότι έχει αποφασιστεί να καταβάλει το κράτος το κόστος των διοδίων του Αιγινίου.
Η «Κ» ζήτησε από τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη να τοποθετηθεί επί των θέσεων της εταιρείας. Όσον αφορά την επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων, ο υφυπουργός
υποστήριξε ότι ο λόγος για τον οποίο δεν έχει γίνει τίποτα είναι γιατί το υπουργείο ήθελε η μείωση στα διόδια-από την αφαίρεση των εσόδων υπέρ του Δημοσίου-να ξεκινήσει ... πριν από την απόδοση εσόδων στο Δημόσιο (ως γνωστό στο τμήμα Μαλιακός Κλειδί το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει το μερτικό του από το 2012).
«Το “παγώσαμε”», είπε, «προκειμένου να μη ζητηθούν από τις τράπεζες υψηλά επιτόκια».
Όσο για το Αιγίνιο, παραδέχθηκε ότι (αν και τελική συμφωνία, όπως είπε, δεν έχει ακόμα υπογραφεί) το κράτος θα καταβάλει όλα τα διόδια από τον Ιανουάριο τρέχοντος έτους, καθώς η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.» καταγράφει με κάμερες στο συγκεκριμένο σταθμό την ακριβή κίνηση οχημάτων και το υπουργείο θα πληρώσει τα διαφυγόντα κέρδη (1,30 ευρώ, που θα ήταν τα διόδια στο Αιγίνιο επί τον αριθμό των οχημάτων, μείον τη διαφορά που προκύπτει από τα αυξημένα διόδια στη Λεπτοκαρυά), ενώ προανήγγειλε και αυξήσεις στα δημόσια διόδια των Μαλγάρων (όπου θα μετακυλιστεί το κόστος του ανενεργού σταθμού του Αιγινίου) σε ένα τρίμηνο, δηλαδή Ιούλιο μήνα, σε φουλ τουριστική σεζόν!
Δεν ξεκαθάρισε, πάντως, ο υφυπουργός αν, ταυτόχρονα, το κόμιστρο-φωτιά των 2,80 ευρώ, που επέβαλλε τελευταία η «Αιγαίο» στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς, θα μειωθεί, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, αφού η εταιρεία θα πληρωθεί ούτως ή άλλως από το Δημόσιο αναδρομικά (από τον Γενάρη) το διάφορο και στη συνέχεια θα το εισπράττει από τον δημόσιο σταθμό των Μαλγάρων.
Υπάρχει όμως κι άλλο ερωτηματικό. Έχει αποδεχθεί αυτή τη συμφωνία η κοινοπραξία;
Όχι, λέει το ρεπορτάζ της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ.
«Ο σταθμός στο Αιγίνιο», γράφει η εφημερίδα, «βρίσκεται σε απόσταση μόλις 10 χλμ. από τα Μάλγαρα, όπου λειτουργεί άλλος σταθμός που ανήκει στο Δημόσιο. Ένας τρίτος σταθμός έχει προβλεφθεί επί της Εγνατίας στην Κουλούρα, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 χλμ.
Για να μειωθεί ο αριθμός των σταθμών, το υπουργείο έχει προτείνει την κατάργηση των δύο και τη διατήρηση αυτού στα Μάλγαρα, με καταμερισμό των εσόδων ανάλογα με την κυκλοφορία του προηγούμενου σταθμού. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας όμως δεν αποδέχονται την πρόταση και επιμένουν στην πρόβλεψη της σύμβασης»!
Το τι ακριβώς επαναδιαπραγματεύεται η κυβέρνηση όλο αυτόν τον καιρό με τους ιδιώτες παραμένει θολό και διεξάγεται εν αγνοία των πολιτών-μεγαλομετόχων, γράφαμε σε ρεπορτάζ μας στις αρχές Απριλίου. Όπως αποδεικνύεται η εκτίμηση παραμένει ως έχει μέχρι σήμερα. Με μια διαφορά. Ότι το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει το Δημόσιο για την παραχώρηση της εθνικής οδού μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Στη συνάντησή τους με τα αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας το είπαν καθαρά: «λόγω της οικονομικής κρίσης και των υψηλών επιτοκίων, οι ξένες τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα έχουν μικρά κέρδη, ενώ οι ελληνικές τράπεζες εμφανίζονται να ζημιώνονται». Πράγμα που δεν μπορούν, εννοείται, να αποδεχθούν. Σε αντίθεση με το Δημόσιο που με μεγάλη ευκολία δέχεται (να βάλει το χέρι στην τσέπη των πολιτών για) να πληρώσει τα σπασμένα.
«Για λαϊκή κατανάλωση ήταν οι εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών περί μείωσης του ύψους των διοδίων», αναφέρει σε χθεσινό της ρεπορτάζ η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. «Όνειρο η μείωση διοδίων» είναι ο τίτλος ρεπορτάζ της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ.
Οι ειδήσεις των αθηναϊκών εφημερίδων προέκυψαν από συνάντηση στελεχών της «Αυτοκινητόδρομος Αγαίου Α.Ε» με δημοσιογράφους και στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν και από στελέχη του υπουργείου Υποδομών.
Ποια είναι τα νέα; Σύμφωνα με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ο γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας Δημ. Γκατσώνης έκανε δύο άκρως ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις για το θέμα των διοδίων: κατ’ αρχήν ότι δεν έχει γίνει καμία κίνηση από το Δημόσιο για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων (από πέρυσι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών υποστήριζε ότι βρισκόταν σε επαφές με τους παραχωρησιούχους για το θέμα) και κατά δεύτερον, ότι έχει αποφασιστεί να καταβάλει το κράτος το κόστος των διοδίων του Αιγινίου.
Η «Κ» ζήτησε από τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη να τοποθετηθεί επί των θέσεων της εταιρείας. Όσον αφορά την επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων, ο υφυπουργός
υποστήριξε ότι ο λόγος για τον οποίο δεν έχει γίνει τίποτα είναι γιατί το υπουργείο ήθελε η μείωση στα διόδια-από την αφαίρεση των εσόδων υπέρ του Δημοσίου-να ξεκινήσει ... πριν από την απόδοση εσόδων στο Δημόσιο (ως γνωστό στο τμήμα Μαλιακός Κλειδί το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει το μερτικό του από το 2012).
«Το “παγώσαμε”», είπε, «προκειμένου να μη ζητηθούν από τις τράπεζες υψηλά επιτόκια».
Όσο για το Αιγίνιο, παραδέχθηκε ότι (αν και τελική συμφωνία, όπως είπε, δεν έχει ακόμα υπογραφεί) το κράτος θα καταβάλει όλα τα διόδια από τον Ιανουάριο τρέχοντος έτους, καθώς η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.» καταγράφει με κάμερες στο συγκεκριμένο σταθμό την ακριβή κίνηση οχημάτων και το υπουργείο θα πληρώσει τα διαφυγόντα κέρδη (1,30 ευρώ, που θα ήταν τα διόδια στο Αιγίνιο επί τον αριθμό των οχημάτων, μείον τη διαφορά που προκύπτει από τα αυξημένα διόδια στη Λεπτοκαρυά), ενώ προανήγγειλε και αυξήσεις στα δημόσια διόδια των Μαλγάρων (όπου θα μετακυλιστεί το κόστος του ανενεργού σταθμού του Αιγινίου) σε ένα τρίμηνο, δηλαδή Ιούλιο μήνα, σε φουλ τουριστική σεζόν!
Δεν ξεκαθάρισε, πάντως, ο υφυπουργός αν, ταυτόχρονα, το κόμιστρο-φωτιά των 2,80 ευρώ, που επέβαλλε τελευταία η «Αιγαίο» στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς, θα μειωθεί, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, αφού η εταιρεία θα πληρωθεί ούτως ή άλλως από το Δημόσιο αναδρομικά (από τον Γενάρη) το διάφορο και στη συνέχεια θα το εισπράττει από τον δημόσιο σταθμό των Μαλγάρων.
Υπάρχει όμως κι άλλο ερωτηματικό. Έχει αποδεχθεί αυτή τη συμφωνία η κοινοπραξία;
Όχι, λέει το ρεπορτάζ της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ.
«Ο σταθμός στο Αιγίνιο», γράφει η εφημερίδα, «βρίσκεται σε απόσταση μόλις 10 χλμ. από τα Μάλγαρα, όπου λειτουργεί άλλος σταθμός που ανήκει στο Δημόσιο. Ένας τρίτος σταθμός έχει προβλεφθεί επί της Εγνατίας στην Κουλούρα, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 χλμ.
Για να μειωθεί ο αριθμός των σταθμών, το υπουργείο έχει προτείνει την κατάργηση των δύο και τη διατήρηση αυτού στα Μάλγαρα, με καταμερισμό των εσόδων ανάλογα με την κυκλοφορία του προηγούμενου σταθμού. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας όμως δεν αποδέχονται την πρόταση και επιμένουν στην πρόβλεψη της σύμβασης»!
Το τι ακριβώς επαναδιαπραγματεύεται η κυβέρνηση όλο αυτόν τον καιρό με τους ιδιώτες παραμένει θολό και διεξάγεται εν αγνοία των πολιτών-μεγαλομετόχων, γράφαμε σε ρεπορτάζ μας στις αρχές Απριλίου. Όπως αποδεικνύεται η εκτίμηση παραμένει ως έχει μέχρι σήμερα. Με μια διαφορά. Ότι το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει το Δημόσιο για την παραχώρηση της εθνικής οδού μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Στη συνάντησή τους με τα αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας το είπαν καθαρά: «λόγω της οικονομικής κρίσης και των υψηλών επιτοκίων, οι ξένες τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα έχουν μικρά κέρδη, ενώ οι ελληνικές τράπεζες εμφανίζονται να ζημιώνονται». Πράγμα που δεν μπορούν, εννοείται, να αποδεχθούν. Σε αντίθεση με το Δημόσιο που με μεγάλη ευκολία δέχεται (να βάλει το χέρι στην τσέπη των πολιτών για) να πληρώσει τα σπασμένα.
(Πολιτεία/Β.Χ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου