Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

«Χάρισμα» 365.000 ευρώ……στην ανώνυμη εταιρεία «ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ»

BASIKO_1
Ως «ύποπτη» και για «πελατειακούς σκοπούς» καταγγέλλουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης την απόφαση της δημοτικής αρχής Κατερίνης να συνεχίσει το Πρόγραμμα «Συν-κοινωνία» ιδίοις πόροις, καταβάλλοντας στην ανώνυμη εταιρεία ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ το ποσό των 365.000 ευρώ, όταν, όπως αναφέρουν, το σύνολο των δήμων της χώρας έκρινε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί, από τη στιγμή που σταμάτησε η κεντρική διοίκηση να χρηματοδοτεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα.....

BASIKO_2«Σε μια εποχή όπου ο δανεισμός έγινε καθημερινή πρακτική για τη δημοτική αρχή και ο κίνδυνος να μείνουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι είναι περισσότερο ορατός από ποτέ, η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου αλόγιστα σκορπά χρήματα για πελατειακές πολιτικές, τις οποίες βαφτίζει ‘κοινωνικές’», αναφέρει ο συνδυασμός του Γιάννη Αμοιρίδη.
Κι αυτό γιατί, όπως υποστηρίζουν οι σύμβουλοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παρά τις συνεχείς ερωτήσεις τους για το πόσοι δημότες χρησιμοποίησαν τις αστικές γραμμές για τη μετακίνησή τους και βάση ποιων στοιχείων προκύπτει το ποσό των 365.000 ευρώ, δεν υπήρξε καμιά πειστική απάντηση εκ μέρους της διοίκησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουν, με τη συγκεκριμένη απόφαση η δημοτική αρχή επιδοτεί το Αστικό ΚΤΕΛ με 0,40 ευρώ για κάθε εισιτήριο δρομολογίου εντός του δήμου Κατερίνης, υπολογίζοντας ότι καθημερινά 2.600 δημότες χρησιμοποιούν (για μια φορά τουλάχιστον) αστική συγκοινωνία.
BASIKO_3«Σε ετήσια βάση σημαίνει, ότι επιδοτούνται 910.000 εισιτήρια για μια πόλη 60.000 κατοίκων, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία ζει στο κέντρο και δεν χρησιμοποιεί αστική συγκοινωνία, ενώ ένα ακόμη μεγάλο κομμάτι δημοτών ανήκει σε κοινωνικές ομάδες που από το νόμο δεν υποχρεούνται να πληρώσουν εισιτήριο!», τονίζουν τα μέλη το συνδυασμού.
Και προσθέτουν: «Ακόμη κι αν ίσχυε αυτό το ευφάνταστο σενάριο, δυστυχώς, δεν προκύπτει από καμιά αναλογιστική μελέτη, την οποία όφειλε να λάβει υπόψη της η απερχόμενη διοίκηση, πριν αποφασίσει να ενισχύσει την Ανώνυμη Εταιρία ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ».

Στην καταγγελία τους (που κοινοποιούν και προς όλους τους θεσμικούς λειτουργούς του Κράτους), οι δημοτικοί σύμβουλοι της μείζονος αντιπολίτευσης κατηγορούν τη δημοτική αρχή ότι με τη νέα σύμβαση υποθηκεύει το μέλλον των δημοτών, αλλά και την επόμενη διοίκηση, που θα προκύψει από τις εκλογές του ερχόμενου Νοέμβρη, καθώς μόνο 10.000 ευρώ (εκ των 365.000) θα βαρύνουν τον τελευταίο προϋπολογισμό που εκτελεί, αυτόν του 2010, ενώ το υπόλοιπο ποσό της σύμβασης θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του 2011.

«Η συγκεκριμένη απόφαση έχει οσμή σκανδάλου», σημειώνουν, «και είναι πλέον ώρα να μάθουν οι πολίτες τι προηγήθηκε της συμφωνίας, με την οποία στερείται από τα ταμεία του δήμου ένα τόσο μεγάλο ποσό. Είναι ώρα η απερχόμενη δημοτική αρχή να απαντήσει για το πώς θα πληρώσει ο δήμος την Ανώνυμη Εταιρεία ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ, για το διάστημα των δύο μηνών που μεσολάβησε από τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης (28-2-2010), μέχρι την απόφαση για σύναψη νέας (28-4-2010), καθώς και το ποιος επωμίζεται το κόστος της διαφημιστικής καμπάνιας του συγκεκριμένου εγχειρήματος».
BASIKO_4«Το ποσό είναι τρομακτικά μεγάλο για τις σημερινές οικονομικές δυνατότητες του πνιγμένου στα δάνεια δήμου Κατερίνης και όπως φαίνεται και για τις πραγματικές υπηρεσίες που θεωρητικά θα δεχθούν οι δημότες», υποστηρίζουν, τονίζοντας πως και οι ίδιοι δήλωσαν στο Δημοτικό Συμβούλιο την επιθυμία τους για ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αρκεί αυτή να γίνει επί πραγματικών δεδομένων (τα όποια θα όφειλε η ο Δήμος Κατερίνης να ζητήσει από ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Α.Ε. και να τα θέσει υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου), ενώ ζήτησαν και τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής, η οποία θα προχωρούσε σε έλεγχο των στοιχείων.
Αντ’ αυτού, λένε, η δημοτική αρχή προτίμησε να «χαρίσει» 365.000 ευρώ (ανταποκρινόμενη σε μια προσφορά ελάχιστων γραμμών και χωρίς να συνοδεύεται από κανένα στοιχείο, που να δικαιολογεί το συγκεκριμένο κόστος), και να παραμείνει ο μεγαλύτερος «πελάτης» της Ανώνυμης Εταιρίας «ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ», την ώρα μάλιστα που το Υπουργείο Μεταφορών υποχρεούται από την Ευρωπαϊκή Ένωση να απελευθερώσει τις Αστικές Συγκοινωνίες και οι ανάλογες συμβάσεις να υπογράφονται αφού έχει προηγηθεί διεθνής διαγωνισμός.

«Είμαστε αποφασισμένοι να καταγγείλουμε την σύμβαση σε όλους τους αρμόδιους φορείς οι οποίοι οφείλουν να ελέγξουν την νομιμότητά της», καταλήγουν οι σύμβουλοι του συνδυασμού «Πράξη το Όραμα», δηλώνοντας πως, όσοι από αυτούς θα μετέχουν στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα προκύψει από τις εκλογές του Νοέμβρη, δεν πρόκειται να αναγνωρίσουν οποιαδήποτε οφειλή προκύπτει από τη συγκεκριμένη σύμβαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: