Το Facebook αλλάζει τον χάρτη της εργασίας


 
Η νέα υπηρεσία «Facebook at Work» απευθύνεται ειδικά σε επαγγελματίες και εργαζομένους.Το νέο υπο-δίκτυο έρχεται να ανταγωνιστεί ανάλογες ..
υπηρεσίες και εταιρικά κοινωνικά δίκτυα όπως το LinkedIn και το Yammer της Microsoft

Το Facebook αποκάλυψε την από καιρού αναμενόμενη νέα υπηρεσία του, η οποία απευθύνεται ειδικά σε επαγγελματίες, στελέχη και εργαζόμενους εταιρειών, με στόχο να διευκολύνει τη μεταξύ τους επικοινωνία. Το νέο υπο-δίκτυο, που έρχεται να ανταγωνιστεί ανάλογες υπηρεσίες και εταιρικά κοινωνικά δίκτυα όπως το LinkedIn και το Yammer της Microsoft, είναι πλέον ανοικτό για πειραματισμό από ορισμένες μη κατονομαζόμενες εταιρείες, που δήλωσαν ότι θέλουν να το δοκιμάσουν σε πιλοτική βάση.

Mε έδρα το Λονδίνο
Το «Facebook at Work» (στην Εργασία), που έχει την έδρα του στο Λονδίνο, σύμφωνα με το BBC και τους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», θα είναι μια αυτόνομη εφαρμογή με δική της ιστοσελίδα, που μπορεί να «κατεβάσει» κανείς από ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών (app store). Ο λογαριασμός ενός χρήστη στο «Facebook at Work» θα είναι τελείως ξεχωριστός από τον προσωπικό λογαριασμό του στο κυρίως Facebook. Οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης θα είναι προσβάσιμες μόνο από αυτούς και όχι από τρίτους εκτός της εταιρείας.

Βασικό διαφημιστικό «όπλο» του «Facebook at Work» είναι ότι μπορεί να κάνει πιο παραγωγική την εργασία ενός επαγγελματία, ενθαρρύνοντάς τον να ανταλλάξει ιδέες και εμπειρίες με άλλους. Όταν ένας εργαζόμενος κάνει μιαν ανάρτηση, αυτή θα μπορεί να εξαπλώνεται μέσω του «Facebook at Work», στους συναδέλφους του σε όλη την επιχείρηση.

Ανταγωνιστικό με το email
Ουσιαστικά το νέο δίκτυο, με τη δυνατότητα στοχευμένης επικοινωνίας του, θα ανταγωνίζεται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες εταιρικής ενδοεπικοινωνίας. Εδώ και καιρό, άλλωστε, υπάρχουν πολλά παράπονα ότι οι εργαζόμενοι κατακλύζονται από πληθώρα e-mail, τα περισσότερα από τα οποία είναι άχρηστα, πράγμα που επιβαρύνει την εργασία τους χωρίς λόγο. Το «Facebook at Work» ετοιμάζεται από πέρυσι σε συνθήκες μυστικότητας. Τώρα ήλθε η ώρα να γίνουν τα «αποκαλυπτήριά» του, καθώς ξεκίνησε η δοκιμή του από ενδιαφερόμενες εταιρείες. Αργότερα εντός του έτους αναμένεται να καταστεί ευρύτερα διαθέσιμο.

Πάνω από 200 χιλιάδες εταιρείες
Το Facebook συνεχίζει την εξάπλωσή του, έχοντας ξεπεράσει τους 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, αλλά θέλει παράλληλα να δραστηριοποιηθεί πιο ενεργά στο επιμέρους πεδίο της κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ επαγγελματιών και επιχειρηματικών στελεχών, που χρειάζονται υπηρεσίες ανταλλαγής πληροφοριών σε ένα εμπιστευτικό και ασφαλές περιβάλλον. Ενδεικτικά, στο δίκτυο Yammer, που θυμίζει Facebook και εξαγοράστηκε από την Microsoft το 2012, συμμετέχουν ήδη πάνω από 200.000 εταιρείες παγκοσμίως.

Υψηλά επίπεδα ασφαλείας
Ο εκπρόσωπος του «Facebook at Work», Λαρς Ράσμουσεν, διαβεβαίωσε ότι το νέο δίκτυο θα διαθέτει υψηλού επιπέδου δικλίδες ασφαλείας έναντι των επίδοξων χάκερ, ενώ ανέφερε ότι η πρώτη ομάδα εταιρειών που θα δοκιμάσουν τη νέα υπηρεσία, προέρχονται από διάφορους κλάδους της οικονομίας. Διευκρίνισε, επίσης, μια βασική διαφορά: όταν ένας εργαζόμενος μοιράζεται περιεχόμενο μέσω του «Facebook at Work», αυτό θα ανήκει στον εργοδότη του, ενώ όταν μοιράζεται περιεχόμενο μέσω του προσωπικού λογαριασμού του στο Facebook, τότε το περιεχόμενο ανήκει στον ίδιο τον δημιουργό του. Έτσι, όπως συμβαίνει και με το εταιρικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν ένας εργαζόμενος φεύγει από μια εταιρεία, δεν θα έχει πια πρόσβαση στον λογαριασμό του στο «Facebook at Work».

Δεν θα το μπλοκάρουν
Από την άλλη, καθώς αρκετές εταιρείες μπλοκάρουν την πρόσβαση των εργαζομένων τους στο κανονικό Facebook, φοβούμενοι ότι θα αποσπώνται από πράγματα άσχετα με τη δουλειά τους, η νέα υπηρεσία «Facebook at Work» θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, αφού εν προκειμένω δεν τίθεται θέμα μειωμένης παραγωγικότητας (το ακριβώς αντίθετο υπόσχεται το νέο υπο-δίκτυο!). Σε πρώτη φάση, δεν θα εμφανίζονται διαφημίσεις στο Facebook at Work και δεν θα συλλέγονται δεδομένα των χρηστών για να σταλούν σε εταιρείες μάρκετινγκ. Αν και αρχικά το «Facebook at Work» θα είναι δωρεάν, αργότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, είναι πιθανό να προσφέρεται με συνδρομή. «Είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλάμε για μελλοντικά σχέδια σχετικά με διαφημίσεις ή συνδρομή», απάντησε το Facebook.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ/ΣΗΜΕΡΙΝΗ