Έπειτα από πολύ καιρό, κρατικός οργανισμός κατάφερε να προσφέρει στο ευρύ κοινό καλύτερες τιμές για τις υπηρεσίες που προσφέρει...
Μιλάμε για τον ΟΑΣΑ, τον οργανισμό που εποπτεύει το μετρό και τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, οι ιθύνοντες του οποίου ανακοίνωσαν ότι καθιερώνουν από την 1η Σεπτεμβρίου ενιαίο κοινό εισιτήριο διάρκειας 70 λεπτών στην τιμή των 1,20 ευρώ για όλα τα Mέσα Mαζικής Mεταφοράς και ταυτόχρονα ανήγγειλαν ότι μειώνουν στα 30 ευρώ το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών, από 45 ευρώ το μήνα που ίσχυε μέχρι τώρα.
Ουσιαστικά ένας επιβάτης θα μπορεί να κινείται σε όλη την Αθήνα με κόστος ένα ευρώ τη μέρα και οι φοιτητές με μισό ευρώ!
Το ενδιαφέρον είναι ότι πριν από λίγους μήνες η τρόικα θεωρούσε τον ΟΑΣΑ προβληματικό οργανισμό και για την υποτιθέμενη διάσωσή του απαιτούσε την αύξηση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών κατά 40% και την απόλυση μερικών εκατοντάδων εργαζομένων.
Από αυτή την άποψη λοιπόν είναι χρήσιμο να διερευνήσουμε πως από τις αυξήσεις των εισιτηρίων και τις καρατομήσεις εργαζομένων φθάσαμε στις μειώσεις των εισιτηρίων.
Όπως διευκρινίσθηκε αρμοδίως η διαπραγματευτική ομάδα του υπουργείου Ανάπτυξης και του ΟΑΣΑ επεξεργάσθηκε κι ανέπτυξε τελικώς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάταξης των αστικών συγκοινωνιών απέναντι στην κυνική εκδοχή της τρόικας.
Ακολούθησαν πολύωρες διαπραγματεύσεις επί ένα δίμηνο, στη διάρκεια των οποίων αναπτύχθηκαν ισχυρά επιχειρήματα τα οποία εντέλει υπερίσχυσαν και η τρόικα αποδέχθηκε την επιλογή της συνδυασμένης αλλαγής η οποία θα βελτιώσει τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και δεν θα θίξει τα έσοδα του οργανισμού.
Για να είναι επιτυχής η διαπραγμάτευση χρειάσθηκε να επιστρατευθούν πρόσωπα ενδιαφέροντα, να αναπτυχθούν ορθολογικά επιχειρήματα και να καταδειχθεί η ορθότητα ενός άλλου πιο σύνθετου δρόμου.
Αυτό είναι το μυστικό της μείωσης των εισιτηρίων.
Το παράδειγμα είναι ισχυρό και οφείλει να ακολουθήσει συνολικά η κυβέρνηση. Αντί να δίνει αγώνες άγονους με τους τροικανούς, που συνήθως καταλήγουν σε μικρά Βατερλό, ας σκύψει πραγματικά στα μεγάλα προβλήματα του κράτους, ας τα διερευνήσει σε βάθος κι ας προτείνει λύσεις συνεκτικές και οικονομικά αποτελεσματικές.
Όταν έχεις προετοιμάσει συστηματικά μια αλλαγή πείθεις ακόμη και τους δυσκολότερους των συνομιλητών.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Ουσιαστικά ένας επιβάτης θα μπορεί να κινείται σε όλη την Αθήνα με κόστος ένα ευρώ τη μέρα και οι φοιτητές με μισό ευρώ!
Το ενδιαφέρον είναι ότι πριν από λίγους μήνες η τρόικα θεωρούσε τον ΟΑΣΑ προβληματικό οργανισμό και για την υποτιθέμενη διάσωσή του απαιτούσε την αύξηση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών κατά 40% και την απόλυση μερικών εκατοντάδων εργαζομένων.
Από αυτή την άποψη λοιπόν είναι χρήσιμο να διερευνήσουμε πως από τις αυξήσεις των εισιτηρίων και τις καρατομήσεις εργαζομένων φθάσαμε στις μειώσεις των εισιτηρίων.
Όπως διευκρινίσθηκε αρμοδίως η διαπραγματευτική ομάδα του υπουργείου Ανάπτυξης και του ΟΑΣΑ επεξεργάσθηκε κι ανέπτυξε τελικώς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάταξης των αστικών συγκοινωνιών απέναντι στην κυνική εκδοχή της τρόικας.
Ακολούθησαν πολύωρες διαπραγματεύσεις επί ένα δίμηνο, στη διάρκεια των οποίων αναπτύχθηκαν ισχυρά επιχειρήματα τα οποία εντέλει υπερίσχυσαν και η τρόικα αποδέχθηκε την επιλογή της συνδυασμένης αλλαγής η οποία θα βελτιώσει τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και δεν θα θίξει τα έσοδα του οργανισμού.
Για να είναι επιτυχής η διαπραγμάτευση χρειάσθηκε να επιστρατευθούν πρόσωπα ενδιαφέροντα, να αναπτυχθούν ορθολογικά επιχειρήματα και να καταδειχθεί η ορθότητα ενός άλλου πιο σύνθετου δρόμου.
Αυτό είναι το μυστικό της μείωσης των εισιτηρίων.
Το παράδειγμα είναι ισχυρό και οφείλει να ακολουθήσει συνολικά η κυβέρνηση. Αντί να δίνει αγώνες άγονους με τους τροικανούς, που συνήθως καταλήγουν σε μικρά Βατερλό, ας σκύψει πραγματικά στα μεγάλα προβλήματα του κράτους, ας τα διερευνήσει σε βάθος κι ας προτείνει λύσεις συνεκτικές και οικονομικά αποτελεσματικές.
Όταν έχεις προετοιμάσει συστηματικά μια αλλαγή πείθεις ακόμη και τους δυσκολότερους των συνομιλητών.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου