Πέμπτη 05 Μαίου 2011
Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου και την υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, έστειλε ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου με την.... οποία ζητά να γίνουν διορθώσεις στην απόφαση για τις συγχωνεύσεις Σχολείων στην Πιερία για να αποκατασταθεί η άδικη μεταχείριση των μαθητών.
Με την δημοσίευση της απόφασης συγχώνευσης, υποβιβασμού και κατάργησης σχολικών μονάδων στην Πιερία (Φ.Ε.Κ. Β 440/18-3-2011 - ημερομηνία δημοσίευσης 21-4-2011), διαπιστώθηκε πως αυτή διαφέρει από την πρόταση που προέκυψε κατόπιν διαβούλευσης των τοπικών φορέων, των Βουλευτών και των τοπικών και περιφερειακών υπηρεσιακών στελεχών του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Ο κ. Παπαγεωργίου στην επιστολή που έστειλε την Τετάρτη 4 Μαΐου, επισημαίνει πως "η πρώτη ανακοίνωση των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων στην Πιερία προκάλεσε πολλαπλές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. Όπως φάνηκε ήταν μια πρόταση χωρίς ενημέρωση, χωρίς διαβούλευση και κυρίως με πολλά λάθη τα οποία όξυναν περισσότερο την αντίδραση και δημιούργησαν κλίμα αγανάκτησης για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονταν ζωτικά θέματα των πολιτών και βασικές δομές της κοινωνίας όπως η εκπαιδευτική λειτουργία.
Μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις, συσκέψεις και διαβουλεύσεις μέχρι και την 21η Απριλίου 2011, με όλους τους ενδιαφερόμενους, κατατέθηκε μια πρόταση για τις συγχωνεύσεις σχολείων στην Πιερία, η οποία ανταποκρίνεται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για το νέο σχολικό χάρτη, αλλά και τις τοπικές ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας.
Η απόφαση όμως που τελικά δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ.) αν και συμφωνεί κατά πολύ με την πρόταση των τοπικών φορέων και των βουλευτών, υπάρχουν σ' αυτήν χαρακτηριστικές περιπτώσεις σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται, οι οποίες συγκεντρώνουν όλες τις προϋποθέσεις για να εξαιρεθούν και να μην συγχωνευτούν.
Είναι σχολεία τα οποία βρίσκονται σε απομακρυσμένες ορεινές περιοχές, η χιλιομετρική απόσταση, το οδικό δίκτυο, οι καιρικές και συγκοινωνιακές συνθήκες, δεν διασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών. Χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση είναι το Δημοτικό Σχολείο Καταλωνίων το οποίο μάλιστα είναι τριθέσιο σχολείο και η πρόταση είναι να συνενωθεί μόνο με το μονοθέσιο σχολείο του Τόξου και όχι με το σχολείο του Π. Κεραμιδίου.
Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις όπου ενώ το Δημοτικό Σχολείο παραμένει στο χωριό, συγχωνεύεται το Νηπιαγωγείο και υποχρεώνονται τα νήπια να υποστούν την καθημερινή μετακίνηση τους χωρίς τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για ασφαλή και άνετη μεταφορά.
Τέλος ο κ. Παπαγεωργίου στην επιστολή του, ζητά από την κ. Διαμαντοπούλου να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα και να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στην απόφαση για να αποκατασταθεί η άδικη μεταχείριση των μαθητών των σχολικών μονάδων κυρίως της ορεινής Πιερίας που συγχωνεύονται.
Ο κ. Παπαγεωργίου στην επιστολή που έστειλε την Τετάρτη 4 Μαΐου, επισημαίνει πως "η πρώτη ανακοίνωση των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων στην Πιερία προκάλεσε πολλαπλές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. Όπως φάνηκε ήταν μια πρόταση χωρίς ενημέρωση, χωρίς διαβούλευση και κυρίως με πολλά λάθη τα οποία όξυναν περισσότερο την αντίδραση και δημιούργησαν κλίμα αγανάκτησης για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονταν ζωτικά θέματα των πολιτών και βασικές δομές της κοινωνίας όπως η εκπαιδευτική λειτουργία.
Μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις, συσκέψεις και διαβουλεύσεις μέχρι και την 21η Απριλίου 2011, με όλους τους ενδιαφερόμενους, κατατέθηκε μια πρόταση για τις συγχωνεύσεις σχολείων στην Πιερία, η οποία ανταποκρίνεται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για το νέο σχολικό χάρτη, αλλά και τις τοπικές ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας.
Η απόφαση όμως που τελικά δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ.) αν και συμφωνεί κατά πολύ με την πρόταση των τοπικών φορέων και των βουλευτών, υπάρχουν σ' αυτήν χαρακτηριστικές περιπτώσεις σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται, οι οποίες συγκεντρώνουν όλες τις προϋποθέσεις για να εξαιρεθούν και να μην συγχωνευτούν.
Είναι σχολεία τα οποία βρίσκονται σε απομακρυσμένες ορεινές περιοχές, η χιλιομετρική απόσταση, το οδικό δίκτυο, οι καιρικές και συγκοινωνιακές συνθήκες, δεν διασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών. Χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση είναι το Δημοτικό Σχολείο Καταλωνίων το οποίο μάλιστα είναι τριθέσιο σχολείο και η πρόταση είναι να συνενωθεί μόνο με το μονοθέσιο σχολείο του Τόξου και όχι με το σχολείο του Π. Κεραμιδίου.
Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις όπου ενώ το Δημοτικό Σχολείο παραμένει στο χωριό, συγχωνεύεται το Νηπιαγωγείο και υποχρεώνονται τα νήπια να υποστούν την καθημερινή μετακίνηση τους χωρίς τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για ασφαλή και άνετη μεταφορά.
Τέλος ο κ. Παπαγεωργίου στην επιστολή του, ζητά από την κ. Διαμαντοπούλου να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα και να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στην απόφαση για να αποκατασταθεί η άδικη μεταχείριση των μαθητών των σχολικών μονάδων κυρίως της ορεινής Πιερίας που συγχωνεύονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου