Τετάρτη 13 Απριλίου 2011
Το «Λιωμένο Βούτυρο», μετά την επιτυχία που σημείωσε στο Εθνικό Θέατρο (2008), στο Θέατρο Χώρα (Αθήνα 2009) και στην Πειραματική Σκηνή (Θεσσαλονίκη, 2009), πραγματοποιεί περιοδεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο με ...την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος να υπογράφει την παραγωγή.
Η Εταιρεία Θεάτρου Χώρος συμπληρώνει επτά χρόνια περιοδείας ως θίασος ρεπερτορίου ενώ από 2006 επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Οι θεατρικές της παραγωγές, “Golfo 2.3 beta” του Σπ. Περεσιάδη, “Απόκοπος” του Μπεργαδή, έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 320 παραστάσεις στην ελληνική περιφέρεια, σε παραμεθόριες περιοχές, σε αστικά κέντρα, σε Διεθνή Φεστιβάλ εκπροσωπώντας τη χώρα. Η τελευταία της θεατρική παραγωγή, η “Ερωφίλη – άσκηση 2” του Γ. Χορτάτση, στα πλαίσια της καλοκαιρινής της περιοδείας παρουσιάστηκε με επιτυχία στη μικρή Επίδαυρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο θίασος της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος βραβεύτηκε το 2007 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών για το σύνολο της δραστηριότητάς του.
To “Λιωμένο Βούτυρο” θα πραγματοποιήσει πρεμιέρα στo Ηράκλειο στις 13 Απριλίου ενώ, θα συνεχίσει με παραστάσεις σε πόλεις της Β. Ελλάδας και της Θράκης, όπου και θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος της περιοδείας του. Το Καλοκαίρι η παράσταση θα περιοδεύσει κυρίως στη Στερεά και τη νησιωτική Ελλάδα και πραγματοποιώντας μια στάση τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη, θα συνεχίσει τον Νοέμβριο στην Κύπρο με τελικό σταθμό την Αθήνα.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κείμενο: Σάκης Σερέφας
Δραματουργική Επεξεργασία: Έλενα Μαυρίδου
Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας
Σκηνικά – Κοστούμια: Κέννυ Μακ Λέλλαν
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Φωτισμός: Περικλής Μαθιέλλης
Διεύθυνση παραγωγής: Στέλα Τενεκετζή
Παίζουν: Σίμος Κακάλας, Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου
Σκίτσο κατά Frank Miller: Ελισάβετ Τενεκετζή
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΑΝΟΙΞΗ 2011
13 Απρ Τετ. Ηράκλειο - Πρεμιέρα
14 Απρ Πέμ. Ηράκλειο
15 Απρ Παρ. Ηράκλειο
16 Απρ Σάβ. Ηράκλειο
17 Απρ Κυρ. Ηράκλειο
27 Απρ Τετ Κοζάνη ΔΗΠΕΘΕ
28 Απρ Πεμ Κοζάνη ΔΗΠΕΘΕ
7 Μαΐου Σαβ Καβάλα ΔΗΠΕΘΕ
8 Μαΐου Κυρ Καβάλα ΔΗΠΕΘΕ
11 Μαΐου Τετ Δράμα
13 Μαΐου Παρ Φλώρινα
14 Μαΐου Σαβ Έδεσσα
15 Μαΐου Κυρ Νάουσα
19 Μαΐου Πεμ Βέροια ΔΗΠΕΘΕ
26 Μαΐου Πεμ Κομοτηνή ΔΗΠΕΘΕ
27 Μαΐου Παρ Κομοτηνή ΔΗΠΕΘΕ
28 Μαΐου Σαβ Ορεστιάδα
29 Μαΐου Κυρ Αλεξανδρούπολη
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
15,00 € γενική είσοδος
10,00 € φοιτητικό
Οικογενειακό εισιτήριο (ισχύει για 4 άτομα) μειωμένο στα 45,00 €
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακολουθούν σημειώματα του συγγραφέα και κριτικές της παράστασης. Ευελπιστώντας την υποστήριξη και τη συνεργασία σας παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία ή διευκρίνιση. mail: info@htco.gr / tel: 6939 401170
Με εκτίμηση,
Δάφνη Μουστακλίδου | Στέλα Τενεκετζή |
Υπεύθυνη επικοινωνίας (Art Minds, www.artminds.gr) | Διεύθυνση Παραγωγής |
6972294695, dafni.artminds@gmail.com | Εταιρεία Θεάτρου Χώρος |
Κατεβάστε:
400 λέξεις από τον Σάκη Σερέφα για το έργο
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ιστορία του έργου είναι απλή. Ένας σκοτώνει έναν. Ένας αρσενικός άνθρωπος σκοτώνει ένα θηλυκό άνθρωπο. Πρώτα, ο αρσενικός ταΐζει φαγητό στο θηλυκό. Ύστερα, τον πηγαίνει σε ένα ξενοδοχείο και τον αγκαλιάζει. Μετά, βγαίνει από το δωμάτιο, βρίσκει ένα παρατημένο ρουλεμάν, ξαναμπαίνει μέσα και τον κοπανάει με αυτό στο κεφάλι. Ιδρώτας, σπέρμα, αίμα ποτίζουν τα σεντόνια. Ο αρσενικός άνθρωπος ανάβει το ένα τσιγάρο μετά το άλλο, καθισμένος πλάι στο πτώμα του θηλυκού. Μόλις ξημερώνει, πηγαίνει στην αστυνομία και παραδίνεται.
Τέλος.
ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διάβασα το ρεπορτάζ του εγκλήματος, που έγινε στα 1960, ερευνώντας τα αρχεία παλιών εφημερίδων. Καλογραμμένο, σε μια δημοσιογραφική ημιδημοτική διάλεκτο, με εκφράσεις και αλλάγλωσσα λεξίδια όπως: «Το θύμα είχεν εγκαταλείψει την συζυγικήν εστίαν και είχεν εγκατασταθεί εις ξενοδοχείον... Τελευταίως είχεν λάβη από το τμήμα Ηθών άδειαν αοιδού, με την ελπίδα ότι θα ηδύνατο να εύρη εργασίαν ως ντιζέζ εις κάποιο νυχτερινό κέντρο, διότι είχε καλή φωνή». Τα έντυπα ρεπορτάζ των εγκλημάτων εκείνη την εποχή αποτελούσαν τους προδρόμους των σημερινών τηλεοπτικών ρεπορτάζ μετά φόνου. Η εξής περιγραφή της παλιάς εφημερίδας, εάν μεταγλωττιστεί σε σημερινά τηλεοπτικά ελληνικά, μοιάζει με σπικάζ μεταμεσονύκτιας ρεπορταζιακής εκπομπής: «Μια γυναίκα νέα και εξαιρετικώς ωραία βρισκόταν ξαπλωμένη σ’ ένα κρεβάτι. Στο διπλάνό κρεβάτι, κουβέρτες και μαξιλάρι ήσαν τυλιγμένα εις το επάνω μέρος και δέκα περίπου αποτσίγαρα ήσαν σβησμένα σ’ ένα σιδερένιο τραπεζάκι που βρισκόταν μεταξύ των δύο κρεβατιών. Επλησίασε τότε ο αστυνομικός την ξαπλωμένη γυναίκα η οποία ήταν καλά σκεπασμένη και έδινε την εντύπωση ότι κοιμότανε. Τράβηξε τα σκεπάσματα και είδε ότι ο λαιμός ήταν τυλιγμένος σφικτά με δύο πετσέτες του προσώπου, η δε γλώσσα της ήτο σφιγμένη ανάμεσα στα δόντια, ενώ δίπλα της ευρίσκοντο δύο μικρές λίμνες αίματος.»
ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Όταν πρωτοδιάβασα το ρεπορτάζ του εγκλήματος, πήρα τους δρόμους. Πήγα κι είδα το ξενοδοχείο όπου έγινε ο φόνος. Στέκει ακόμα όρθιο και υποδέχεται άγνωστους μέσα του. Πήγα κι είδα το αστυνομικό τμήμα όπου πήγε και παραδόθηκε ο δράστης. Στέκει ακόμα όρθιο, μα κλειστό. Πήγα κι είδα την περιοχή όπου βρισκόταν η μοιραία υπόγεια ταβέρνα. Ο Κάτω Κόσμος. Γεμάτη με αλάνες που παριστάνουν το πάρκινγκ, και με σχολές τάε κβο ντο. Όλα βρίσκονται στο κέντρο και στο σύνεγγυς απόκεντρο της πόλης. Δυο ώρες βόλτα με τα πόδια, όλο κι όλο το σκηνικό του φόνου. Με τον κόσμο να πορεύεται ανυποψίαστος μέσα του.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ (ενδεικτικά)
Όταν οι ηθοποιοί αρχίζουν να ερμηνεύουν τους ρόλους της ιστορίας, φορώντας μάσκες (Μάρθα Φωκά) σου δίνουν την αίσθηση ότι επί της σκηνής δεν υπάρχουν τρεις αλλά δεκατρείς ηθοποιοί! Είναι μια παράσταση εξαιρετική σε όλα της, με μια ευρηματική σκηνοθεσία από τον Σίμο Κακάλα (τιμήθηκε με τον Έπαινο Σκηνοθεσίας 2008 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών) που κατορθώνει να μεταμορφώσει το δραματικό σε κωμικό και το αντίστροφο. Δικαίως το «Λιωμένο Βούτυρο» έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές, αλλά και τα βραβεία Καρόλου Κουν και Μελίνας Μερκούρη 2008 για την ερμηνεία της Μαυρίδου. Προσπαθήστε να μην το χάσετε… (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 15 Μαΐου 2009, Έλσα Σπυριδοπούλου)
[…] Ήταν μια από τις ελάχιστες παραστάσεις που ξελάσπωσαν το Εθνικό φέτος το χειμώνα: «Λιωμένο Βούτυρο» του Σ. Σερέφα […] Ο Σίμος Κακάλας έχει κάνει την καλύτερή του παράσταση, οι τρεις ηθοποιοί του τα δίνουν όλα, κι ένα φινάλε ε-ξαι-ρε-τι-κό. (ΤΑ ΝΕΑ, 17 Απριλίου 2008, Γιώργος Δ. Κ. Σαρηγιάννης)
Ο Σίμος Κακάλας έδωσε χώρο στους ηθοποιούς να γεμίσουν τα κενά και να επενδύσουν στην ενέργειά τους. Η ομάδα απέδωσε το «Βούτυρο» με αίσθηση μεταθεατρικότητας, πανδαισία του στιλ, αυτοσχεδιαστικό οίστρο και ανοικτή επικοινωνία με τους θεατές (Ελευθεροτυπία, 22 Μαρτίου 2008, Γρηγόρης Ιωαννίδης)
Ο Σερέφας μετέγραψε αυτό το πραγματικό δραματικό γεγονός ευρηματικά, με πικρά σατιρίζουσα, σπινθηροβόλα - παρότι μαύρη - κοινωνική «ματιά». H σκηνοθεσία υπηρετείται τα μέγιστα από τις ερμηνευτικές μεταμορφώσεις σε πολλούς ρόλους τριών ταλαντούχων ηθοποιών. (Ριζοσπάστης, 5 Μαρτίου 2008, Θυμέλη)
Ο Κακάλας και οι τρεις νέοι ηθοποιοί που σου κόβουν την ανάσα με τις υποκριτικές και τεχνικές ικανότητές τους, έφτιαξαν μία υπέροχη παράσταση […] Μια παράσταση που έστρεψε με περιφρόνηση την πλάτη της στον απλοϊκό περιγραφικό ρεαλισμό. Και καλά έκανε! Δείτε το «Λιωμένο Βούτυρο». Πιστεύω πως θα το απολαύσετε όπως κι εγώ. (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 24 Φεβρουαρίου 2008, Σπύρος Παγιατάκης)
Σημείωση: στην παράσταση που αναφέρονται τα παραπάνω αποσπάσματα κριτικών, παίζουν οι ηθοποιοί Έλενα Μαυρίδου, Μανώλης Μαυροματάκης, Θεόδωρος Οικονομίδης.
Ευχαριστούμε για τη δημοσίευση!
Art Minds Dafni Moustaklidou [info@artminds.gr]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου