Τετάρτη13 Απριλίου 2011
Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, για τη
Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, για τη
λειτουργία των πλευρικών διοδίων στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς, των οποίων η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο ΑΕ.
Εδώ και αρκετούς μήνες, η εταιρία έχει ανακοινώσει πως η λειτουργία των ...πλευρικών διοδίων της Λεπτοκαρυάς θα γίνει πριν το Πάσχα, με πιθανότερη ημέρα έναρξης της σημερινή. Η Αιγαίο φέρεται αποφασισμένη να κάνει χρήση κάθε δικαιώματός της που απορρέει από τη σύμβαση παραχώρησης που κύρωσε η Ελληνική Βουλή το 2007, ώστε να διασφαλίσει και το τελευταίο ευρώ, από την κίνηση των οχημάτων σε έναν πρώην δημόσιο δρόμο.
Να σημειωθεί, ότι η κατασκευή των πλευρικών διοδίων ξεκίνησε λίγες μέρες πριν τις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από πολίτες και τοπικούς παράγοντες. Τελικώς, αν και η κατασκευή τους είχε σταματήσει προσωρινά, αυτή συνεχίστηκε (και μετά τις αυστηρές προειδοποιήσεις της εισαγγελέως Κατερίνης προς του αντιδρώντες). Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε η λειτουργία τους να ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο, ώστε να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τα βαριά κυρίως οχήματα τα οποία για να γλιτώσουν το χαράτσι των διοδίων χρησιμοποιούν το παράπλευρο δίκτυο της περιοχής, όπου αυτό υπάρχει.
Σε πρώτη φάση και για όσο το κρίνει απαραίτητο η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο, στα παράπλευρα διόδια, θα καταβάλουν αντίτιμο μόνο τα μεγάλα οχήματα, ενώ εξαιρούνται τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά. Η συγκεκριμένη συμφωνία, υποτίθεται ότι θα ισχύει μέχρι το Υπουργείο Υποδομών να κατασκευάσει ένα αξιόπιστο παράπλευρο δίκτυο το οποίο θα ενώνει πραγματικά τα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Δίου-Ολύμπου. Παρόλα αυτά, τίποτα δεν δεσμεύει την εταιρία στην τήρηση της συμφωνίας.
Εν τω μεταξύ, μόλις προχθές, η Αιγαίο προκάλεσε και πάλι την αντίδραση των πολιτών της νότιας Πιερίας με την απόφασή της να κλείσει τον κόμβο του Παντελεήμονα.
Κάτοικοι του Παντελεήμονα, με επικεφαλής τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας, προχώρησαν σε διαμαρτυρία και κλείσιμο της Εθνικής Οδού τη Δευτέρα το απόγευμα. Οι κάτοικοι του Παντελεήμονα, θεώρησαν ότι το κλείσιμο του κόμβου ενόψει των αργιών του Πάσχα σε συνδυασμό με το ανύπαρκτο παράλληλο δίκτυο, αποκλείει την πρόσβαση προς την περιοχή τους από την Εθνική Οδό, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της περιοχής.
Η κινητοποίηση της Δευτέρας, μπορεί να υπέβαλε σε «Γολγοθά» τους οδηγούς που έφταναν στο σημείο, αλλά τουλάχιστον είχε αποτέλεσμα, αφού χθες κιόλας η Αιγαίο άνοιξε και πάλι τον κόμβο, ενώ υποχρεώθηκε να αποκαταστήσει και το οδόστρωμα το οποίο η ίδια είχε καταστρέψει για να αποτρέψει την διέλευση οχημάτων από το σημείο.
Κατά τη διάρκεια της κατάληψης, η οποία διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην περιοχή και αναγκάστηκαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους από και προς την Αθήνα, από παρακαμπτήριους οδούς και μέσα από οικισμούς.
Εδώ και αρκετούς μήνες, η εταιρία έχει ανακοινώσει πως η λειτουργία των ...πλευρικών διοδίων της Λεπτοκαρυάς θα γίνει πριν το Πάσχα, με πιθανότερη ημέρα έναρξης της σημερινή. Η Αιγαίο φέρεται αποφασισμένη να κάνει χρήση κάθε δικαιώματός της που απορρέει από τη σύμβαση παραχώρησης που κύρωσε η Ελληνική Βουλή το 2007, ώστε να διασφαλίσει και το τελευταίο ευρώ, από την κίνηση των οχημάτων σε έναν πρώην δημόσιο δρόμο.
Να σημειωθεί, ότι η κατασκευή των πλευρικών διοδίων ξεκίνησε λίγες μέρες πριν τις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από πολίτες και τοπικούς παράγοντες. Τελικώς, αν και η κατασκευή τους είχε σταματήσει προσωρινά, αυτή συνεχίστηκε (και μετά τις αυστηρές προειδοποιήσεις της εισαγγελέως Κατερίνης προς του αντιδρώντες). Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε η λειτουργία τους να ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο, ώστε να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τα βαριά κυρίως οχήματα τα οποία για να γλιτώσουν το χαράτσι των διοδίων χρησιμοποιούν το παράπλευρο δίκτυο της περιοχής, όπου αυτό υπάρχει.
Σε πρώτη φάση και για όσο το κρίνει απαραίτητο η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο, στα παράπλευρα διόδια, θα καταβάλουν αντίτιμο μόνο τα μεγάλα οχήματα, ενώ εξαιρούνται τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά. Η συγκεκριμένη συμφωνία, υποτίθεται ότι θα ισχύει μέχρι το Υπουργείο Υποδομών να κατασκευάσει ένα αξιόπιστο παράπλευρο δίκτυο το οποίο θα ενώνει πραγματικά τα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Δίου-Ολύμπου. Παρόλα αυτά, τίποτα δεν δεσμεύει την εταιρία στην τήρηση της συμφωνίας.
Εν τω μεταξύ, μόλις προχθές, η Αιγαίο προκάλεσε και πάλι την αντίδραση των πολιτών της νότιας Πιερίας με την απόφασή της να κλείσει τον κόμβο του Παντελεήμονα.
Κάτοικοι του Παντελεήμονα, με επικεφαλής τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας, προχώρησαν σε διαμαρτυρία και κλείσιμο της Εθνικής Οδού τη Δευτέρα το απόγευμα. Οι κάτοικοι του Παντελεήμονα, θεώρησαν ότι το κλείσιμο του κόμβου ενόψει των αργιών του Πάσχα σε συνδυασμό με το ανύπαρκτο παράλληλο δίκτυο, αποκλείει την πρόσβαση προς την περιοχή τους από την Εθνική Οδό, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της περιοχής.
Η κινητοποίηση της Δευτέρας, μπορεί να υπέβαλε σε «Γολγοθά» τους οδηγούς που έφταναν στο σημείο, αλλά τουλάχιστον είχε αποτέλεσμα, αφού χθες κιόλας η Αιγαίο άνοιξε και πάλι τον κόμβο, ενώ υποχρεώθηκε να αποκαταστήσει και το οδόστρωμα το οποίο η ίδια είχε καταστρέψει για να αποτρέψει την διέλευση οχημάτων από το σημείο.
Κατά τη διάρκεια της κατάληψης, η οποία διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην περιοχή και αναγκάστηκαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους από και προς την Αθήνα, από παρακαμπτήριους οδούς και μέσα από οικισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου