Όλα καλά και …περιβαλλοντικά


BASIKO_1
Οι περιβαλλοντικοί όροι τηρούνται και το υπουργείο θα λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για επίσπευση των εργασιών και περιορισμό των αρνητικών συνεπειών τους
Στο εργοτάξιο της κοινοπραξίας ΑΘΗΝΑ ΑΚΤΩΡ στο λιμάνι της Γρίτσας, όπου φορτοεκφορτώνονται αμμοχάλικα για την ...επέκταση του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι και οι προβλέψεις της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, λέει ο υφυπουργός υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, «διαψεύδοντας» τους επιχειρηματίες της περιοχής, που κάνουν λόγο για απίστευτη ηχορύπανση και ρύπανση της ατμόσφαιρας και της θάλασσας.

BASIKO_2Κανένα πρόβλημα, είναι η απάντηση του υφυπουργού στην ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Πιερίας της Ν.Δ Κώστας Κουκοδήμος, μετά και τις διαμαρτυρίες των επιχειρηματιών  της τουριστικής παραθαλάσσιας περιοχής του Λιτοχώρου, ζητώντας να παρθούν μέτρα για τη συμμόρφωση της αναδόχου εταιρείας με τους περιβαλλοντικούς όρους που προβλέπει η εγκεκριμένη μελέτη του έργου.
Ο βουλευτής του νομού επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι με την έναρξη των εργασιών, τον Μάρτιο του 2007, η ανάδοχος εταιρεία τοποθέτησε, ακριβώς στα όρια τουριστικών επιχειρήσεων που βρίσκονται στην περιοχή, μια απλή συρμάτινη περίφραξη, για να αποτρέψει κυρίως την κίνηση πολιτών και λουομένων προς τη θαλάσσια περιοχή, την ώρα που γερανοί, και εκσκαπτικά μηχανήματα δουλεύουν πυρετωδώς στο λιμάνι και φορτηγά αυτοκίνητα εκφορτώνουν διαρκώς αμμοχάλικα (από το λατομείο Λιτοχώρου) προκαλώντας εκκωφαντικό θόρυβο, αλλά και ρύπανση (από τα σύννεφα σκόνης) στην ατμόσφαιρα και στη θάλασσα.

Στην απάντησή του, ο υφυπουργός υποδομών, αφού σημειώνει πως η εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «αντιμετωπίζει όλες τις πιθανές επιπτώσεις από την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου, τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον, οι οποίες είναι εξαιρετικά ήπιες και αναστρέψιμες» και πως «προτείνει συγκεκριμένα μέτρα ελαχιστοποίησης της όχλησης», διαβεβαιώνει (επικαλούμενος την προϊσταμένη αρχή του δημοσίου, την ΕΥΔΕ αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος) πως «οι περιβαλλοντικοί όροι και οι προβλέψεις της τηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής των εργασιών και επίσης τηρούνται και κατά τη φάση φόρτωσης των φορτηγίδων».

BASIKO_3Την ίδια στιγμή ωστόσο, δεσμεύεται πως το υπουργείο, «αναγνωρίζοντας», όπως υπογραμμίζει, «αφενός μεν τη σπουδαιότητα του έργου της αναβάθμισης του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης σε διεθνές αεροδρόμιο με αναπτυξιακό χαρακτήρα ιδιαίτερης βαρύτητας για ολόκληρη τη Βόρειο Ελλάδα, αφετέρου δε την υποχρέωση του αναδόχου του έργου να συμμορφώνεται πλήρως με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, ότι θα λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την επίσπευση των εργασιών και τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών στους κατοίκους και στους επισκέπτες της περιοχής Λιτοχώρου από τα έργα λήψης και μεταφοράς αδρανών υλικών».
Συγκεκριμένο πάντως, πιθανό χρονοδιάγραμμα πρόωρης ολοκλήρωσης των εργασιών δεν αναφέρει ο υφυπουργός. Το μόνο που αναφέρει είναι πως η ισχύς των περιβαλλοντικών όρων, οι οποίοι καλύπτουν τόσο τη φάση κατασκευής των έργων αναβάθμισης όσο και την προσωρινή περίοδο φόρτωσης των φορτηγίδων, παρατάθηκε (με απόφαση του τέως Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας) έως τις 12 Φλεβάρη του 2014.
Που σημαίνει πως, αν δεν επισπευσθεί η ολοκλήρωση των εργασιών, το τουριστικό-αλλιευτικό λιμάνι της Γρίτσας θα παραμείνει ένα θορυβώδες, σκονισμένο εργοτάξιο για τέσσερα ακόμη καλοκαίρια.

Όσο για το τρίτο ερώτημα που έθετε ο βουλευτής Πιερίας (αν υπάρχει πρόβλεψη για αποζημίωση των πληγέντων επιχειρήσεων από την ανάδοχο εταιρία), ο κ. Μαγκριώτης δεν κάνει καμία απολύτως αναφορά. Και δικαιολογημένα, αφού εκτιμά (με βάση τις πληροφορίες που έχει από την επιβλέπουσα αρχή του δημοσίου), ότι η ανάδοχος εταιρεία τηρεί απαρέγκλιτα τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους της μελέτης, παρά τα περί του αντιθέτου που μαρτυρούν οι πέριξ του εργοταξίου διαβιούντες επιχειρηματίες και οι (όποιοι) επισκέπτες του άλλοτε γραφικού λιμανιού της Γρίτσας Λιτοχώρου και της πάλαι ποτέ βραβευμένης με γαλάζια σημαία ακτής του.(
Πολιτεία)