ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009
Με το νέο σύστημα θα διευρυνθεί ο αριθμός των εισακτέων και θα ακυρωθεί η βάση του 10
Του Αποστολου Λακασα
Το σύστημα του Εθνικού Απολυτηρίου θα αποτελέσει τον κεντρικό άξονα της κυβερνητικής πρότασης για το νέο τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η θεσμοθέτηση του νέου συστήματος θα προκύψει μέσα από κύκλο διαλόγου που θα πραγματοποιηθεί από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), το οποίο θα ανασυσταθεί σε Ανεξάρτητη Αρχή.
Ειδικότερα, το Εθνικό Απολυτήριο θα ...περιλαμβάνει πανελλαδικές εξετάσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα, ενώ θα συνυπολογίζεται και η επίδοση του μαθητή στις τάξεις του Λυκείου. Στη συνέχεια με την καθοριστική συμμετοχή των ΑΕΙ τα οποία θα θέτουν τα κριτήριά τους, θα γίνεται η επιλογή των εισακτέων ανάμεσα στους κατόχους του Εθνικού Απολυτηρίου.
Με το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκτιμάται ότι θα διευρυνθεί ο αριθμός των εισακτέων και θα ακυρωθεί -σε μεγάλο βαθμό τουλάχιστον- η βάση του 10, που καθιερώθηκε το 2006 επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου, ως βαθμολογικό όριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Η βάση του 10 είναι αυθαίρετο κριτήριο από τη στιγμή που τώρα δεν έχουμε ένα αξιόπιστο σύστημα διάγνωσης των ικανοτήτων των υποψηφίων. Ενδεικτικά, σήμερα πολλά εξαρτώνται για τις επιδόσεις των υποψηφίων από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις κάθε χρονιά», ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Ταυτόχρονα, η αύξηση του αριθμού των εισακτέων θα οδηγήσει πολύ περισσότερους από σήμερα στα περιφερειακά ΤΕΙ, τα οποία έχουν πολλές κενές θέσεις ύστερα από την καθιέρωση της βάσης του 10. «Γιατί οι νέοι να μη διευρύνουν τις γνώσεις τους, αφού μπορούν; Αλλωστε, στα ΤΕΙ επενδύθηκαν σημαντικά κονδύλια τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε το ίδιο στέλεχος.
Η πρόταση του Εθνικού Απολυτηρίου θα εξεταστεί στο πλαίσιο που θα γίνει από το νέο ΕΣΥΠ. «Ο πρώτος κύκλος του διαλόγου ολοκληρώνεται, τώρα θα αρχίσει ένας νέος» είναι η θέση του υπουργείου Παιδείας. Κατά τον νέο κύκλο διαλόγου θα εξεταστούν και οι προτάσεις-πορίσματα, που θα καταθέσει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (όπου έγινε ο πρώτος κύκλος διαλόγου).
Στο πλαίσιο του πρώτου κύκλου διαλόγου ολοκληρώθηκε προχθές το διήμερο επιστημονικό συνέδριο που διοργάνωσε η ομοσπονδία των Πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Στο συνέδριο η ΠΟΣΔΕΠ παρουσίασε δύο εναλλακτικές προτάσεις (η πρώτη από τον αναπληρωτή καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Χρήστο Τρικαλινό και η δεύτερη από την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Παν. Αιγαίου κ. Ελένη Καραντζόλα), ενώ κατατέθηκε και η πρόταση της Συνόδου των Πρυτάνεων (συντάχθηκε από επιτροπή, η οποία αποτελείται από τους αντιπρυτάνεις του Παν. Αιγαίου κ. Χρυσή Βιτσιλάκη, του Παν. Πατρών κ. Κώστα Ραβάνη και του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κατερίνα Κασσωτάκη). Οι τρεις προτάσεις συγκλίνουν στα ακόλουθα σημεία:
- Τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων.
- Τα ομοειδή τμήματα θα ορίζουν τον αριθμό των μαθημάτων και την ελάχιστη βαθμολογία που θα πρέπει να έχει ο υποψήφιος.
- Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δίνουν όσα μαθήματα θέλουν για να καλύψουν τα απαιτούμενα των τμημάτων που τους ενδιαφέρουν. Για παράδειγμα, αν οι καθηγητές του Παιδαγωγικού Αθηνών ζητούν ο υποψήφιος να έχει εξετασθεί στα Αρχαία, Φυσική και Μαθηματικά και οι καθηγητές στη Φιλολογία Αθηνών ζητούν εξετάσεις σε Αρχαία, Ιστορία και Λατινικά, ο ενδιαφερόμενος για τα δύο τμήματα θα πρέπει να εξεταστεί σε Αρχαία, Φυσική, Μαθηματικά, Ιστορία και Λατινικά.
- Οι εξετάσεις θα είναι πανελλαδικές με Τράπεζα Θεμάτων.
- Η διόρθωση των γραπτών θα γίνεται από ειδικώς διαμορφωμένο Σώμα.
Η πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι οι αλλαγές να προωθηθούν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, με τη συμβολή όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών, αλλά όχι με διάλογο από μηδενική βάση, όπως διενεργήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. «Ο διάλογος θα γίνει επί συγκεκριμένων προτάσεων, και κυρίως από την πλευρά της κυβέρνησης» τονίζουν στο υπουργείο Παιδείας.(ΠΗΓΗ)
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου