Νέους τρόπους προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες εισαγωγής στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης εφευρίσκουν οι τελειόφοιτοι μαθητές λυκείου, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να στέλνουν σε μαθητικούς αθλητικούς αγώνες-μέσω των οποίων μπορούν να μοριοδοτηθούν για τις Πανελλαδικές σε περίπτωση που διακριθούν - άλλους στη θέση τους επειδή έχουν καλύτερες επιδόσεις.
Ενα σχετικό περιστατικό συνέβη πρόσφατα με πρωταγωνίστριες δύο μαθήτριες της Ζακύνθου από διαφορετικά σχολεία και τάξεις, αλλά παραμένει άγνωστο αν έχουν επαναληφθεί κατά το παρελθόν ανάλογα γεγονότα σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Συγκεκριμένα, το πρωτοφανές αυτό περιστατικό συνέβη στις 5 Μαρτίου του 2009, σε προκριματικούς αθλητικούς αγώνες ενόργανης γυμναστικής στην Αθήνα.
Οπως έγινε γνωστό μετά την καταγγελία της ΕΛΜΕ (τοπική ένωση καθηγητών) Ζακύνθου, μία κοπέλα της Γ' Λυκείου που είχε δηλώσει ότι θα λάβει μέρος στην ενόργανη γυμναστική έστειλε-άγνωστο ποιος είχε δώσει την εντολή - μία άλλη μαθήτρια στη θέση της, που φοιτούσε μάλιστα στην Γ' Γυμνασίου και η οποία υπερτερούσε σε αυτό το αγώνισμα! Και αυτό έγινε βέβαια διότι η διάκριση στους συγκεκριμένους αγώνες, όπως έλεγαν καθηγητές, δίνει επιπλέον μόρια για την εισαγωγή σε τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ανακοίνωση
«Η εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού μας παρακολουθεί ανήσυχη τα γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα. Σύμφωνα με πληροφορίες, Ζακυνθινοί μαθητές (άραγε είναι οι μόνοι;...) προσπάθησαν να καρπωθούν επιπλέον μόρια για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ βάζοντας άλλους να αγωνιστούν στη θέση τους», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου.
Η μαθήτρια-η οποία προφανώς δεν συνέλαβε μόνη της την ιδέα - εκμεταλλεύτηκε την ανυπαρξία ουσιαστικών ελεγκτικών μηχανισμών και έπαιξε «κορόνα- γράμματα» το μέλλον της. Καθώς αν πετύχαινε η κομπίνα μπορεί να έπαιρνε υψηλότατη θέση στο αγώνισμα και να είχε μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας στις Πανελλαδικές εξετάσεις ή στην άλλη περίπτωση-όπως και έγινε - να μηδενιζόταν.
ΠΩΣ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ
Καταγγελία μαθητών στον προϊστάμενο
Λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των αγώνων, μαθητές από το λύκειο στο οποίο φοιτούσε η κοπέλα κατήγγειλαν στον προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος στους επικείμενους αγώνες ενόργανης γυμναστικής να συμμετάσχουν άλλοι μαθητές στη θέση άλλων.
Ο προϊστάμενος, ως όφειλε, ενημέρωσε το αρμόδιο γραφείο Φυσικής Αγωγής, αλλά και τη συνοδό - καθηγήτρια προκειμένου να εξετάσουν κατά τη διάρκεια των αγώνων κατά πόσο έχουν βάση αυτές οι καταγγελίες. Οταν έφτασε η ημέρα των αγώνων, στα αγόρια δεν συνέβη το... παραμικρό, αλλά όπως τόνισαν με νόημα ορισμένοι καθηγητές κάποιοι μαθητές που είχαν δηλώσει συμμετοχή δεν αγωνίστηκαν.
Η κίνηση αυτή δημιούργησε ερωτηματικά, αλλά οι αρμόδιοι δεν είχαν αποδείξεις στα χέρια τους. Στα κορίτσια, ωστόσο, οι αποδείξεις ήταν ξεκάθαρες. Στο άλμα (αγώνισμα της ενόργανης γυμναστικής) όταν κάλεσαν να αγωνιστεί μία μαθήτρια της Γ' λυκείου, αντί αυτής εμφανίστηκε μαθήτρια της Γ' Γυμνασίου από άλλο σχολείο.
Το περιστατικό υπέπεσε στην αντίληψη της συνόδου, η οποία και επικοινώνησε αμέσως με τον προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Λίγο αργότερα, και έπειτα από παρέμβαση των αρμοδίων, διεκόπησαν οι αγώνες, κατατέθηκε ένσταση επί ταυτοπροσωπίας και αποκαλύφθηκε ότι όντως είχε διαγωνιστεί άλλη κοπέλα στη θέση της μαθήτριας της Γ Λυκείου.
Ενα άλλο στοιχείο είναι ότι και οι δύο κοπέλες ήταν αθλήτριες της ενόργανης, απλώς η μία είχε καλύτερες επιδόσεις από την άλλη στο άλμα. Μάλιστα η κοπέλα που φέρεται να επιχείρησε να εξαπατήσει τους κριτές είχε συμμετάσχει προηγουμένως με επιτυχία σε άλλο αγώνισμα της ενόργανης γυμναστικής.
Μετά την αποκάλυψη της αλήθειας η κοπέλα, όπως ήταν φυσικό, μηδενίστηκε. Ωστόσο, οι καθηγητές που αποκάλυψαν το περιστατικό κατήγγειλαν και την ανυπαρξία ελεγκτικών μηχανισμών. Ειδικότερα τόνισαν πως οι κριτές φώναζαν τους μαθητές που έπρεπε να διαγωνιστούν χωρίς να έχουν στα χέρια τους τα δελτία με τις φωτογραφίες, κάτι που θα τους βοηθούσε να ανακαλύψουν την απάτη την ίδια στιγμή.ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΑΝΙΤΗΣ mihalis77@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου