...μισοτιμής, είσαι μέσα;
.
Από το Νέο ΙΝΚΑ
.
Κύμα κατασχέσεων και αφαιρέσεων Ι.Χ. «σαρώνει» την αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης, των απολύσεων και της αβεβαιότητας που μαστίζει την κοινωνία μας. Παράλληλα, η κρίση και η «βουτιά» κατά 40% τον Ιανουάριο στις πωλήσεις, έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Ενδεικτικό της κατάστασης ασφυξίας στον κλάδο είναι το γεγονός ότι περισσότερα από 300 κατασχεθέντα αυτοκίνητα εκποιήθηκαν από 3 τράπεζες σε μία μόλις ημέρα και συγκεκριμένα την Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου.
Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων που συμμετέχουν στις συγκεκριμένες δημοπρασίες πάντως αρχίζουν σιγά - σιγά να αραιώνουν τις εμφανίσεις τους καθώς οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν τα εν λόγω αυτοκίνητα πλέον μέσω δανείων και η μόνη διευκόλυνση που τους παρέχουν είναι πως μπορούν να παραλάβουν τα αυτοκίνητα που τους ενδιαφέρουν με την έκδοση επιταγής το πολύ 40 ημερών!
Ωστόσο κάποιοι έμποροι με πολύ υψηλή ρευστότητα έχουν σταματήσει να ασχολούνται με τη λιανική και έχουν περάσει στη χονδρική εμπορία κατασχεθέντων ή αφαιρεθέντων οχημάτων. Βεβαίως χαμένοι είναι και πάλι οι καταναλωτές, που τους αφαιρέθηκαν ή τους κατασχέθηκαν τα αυτοκίνητά τους. Κανείς δεν τους προστατεύει απέναντι στην αυθαιρεσία. Χάνουν τα αυτοκίνητά τους, ενώ έχουν πληρώσει σειρά δόσεων και πολλοί από αυτούς εξακολουθούν και μετά την αφαίρεση να οφείλουν στις τράπεζες !!!. Στην πραγματικότητα όμως τους ανήκει ένα μέρος του τιμήματος. Θα πρέπει συνεπώς η κυβέρνηση, που αδρανεί, να λάβει μέτρα για την...
προστασία τους
Πρόταση Nέου ΙΝ.ΚΑ.: Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, που να προβλέπει ελάχιστη τιμή εκποίησης με βάση τα ακόλουθα (όπως η αντικειμενικής αξίας για τα ακίνητα):
Α) Ελάχιστη τιμή εκποίησης με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου και την κατάστασή του. Επίσης ποσοστό μείωσης για κάθε τυχόν τρακάρισμα (τα στοιχεία τα έχει η ένωση ασφαλιστικών εταιρειών) . Β) Με βάση το ανωτέρω κριτήριο: συμμετοχή – συμφωνία του δανειζόμενου, αρχικού αγοραστή στον καθορισμό της ελάχιστης τιμής εκποίησης (μετά και όχι πριν την αφαίρεση του αυτοκινήτου), ώστε να προστατεύονται τα έννομα συμφέροντα των πολιτών – καταναλωτών απέναντι σε συμφωνίες άκρατης και εν τέλει παράνομης κερδοσκοπίας.
Επίσης: να μην μπορεί να υπάρξει αφαίρεση εφόσον έχουν πληρωθεί τα 2/3 των δόσεων ή της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου και ο καταναλωτής ζητεί νέα ρύθμιση για το υπόλοιπο της οφειλής του. Η δυνατότητα νέας ρύθμισης σε μεταβολή των συνθηκών, πρέπει να παρέχεται σε κάθε περίπτωση.
Σημειωτέον ότι σήμερα το μόνο που μπορεί να κάνει ο πολίτης – καταναλωτής για να αντιμετωπίσει αυτού του είδους τις κερδοσκοπικές συμφωνίες τραπεζών ή καλύτερα τραπεζικών και εμπόρων είναι να ασκήσει αγωγή με εντελώς αβέβαιη κατάληξη.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τo νομικό μας σύμβουλο Δημήτρη Καραμήτσα 6936000836
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009
Έχω ένα καλό ΙΧ από «κατάσχεση»...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου