Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Ο Γ. Παπανδρέου στην Ελλη Στάη: «Η ανατροπή μου, ο Βενιζέλος, ο Τσίπρας»... ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ

http://www.thetoc.gr/images/articles/1/article_56020/o-g-papandreou-gia-tin-anatropi-tou-gia-ton-tsipra.w_m.jpg 
Τα βασικά σημεία της συνέντευξης του Γιώργου Παπανδρέου στην Ελλη Στάη. Τι είπε για την πιθανότητα συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ, το δημοψήφισμα, την ανατροπή του...

Ο Γιώργος Παπανδρέου τρία 24ωρα πριν την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση της 25ης Ιανουαρίου, μίλησε στην Ελλη Στάη και στο ΤheTOC.gr.
Δείτε τα κύρια αποσπάσματα της συνέντευξης.

«Οι όροι μου για τη συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ»

Ο Γιώργος Παπανδρέου επέμεινε σε δημοψήφισμα μετά τις εκλογές, τονίζοντας ότι εάν μείνουμε στο μνημόνιο - αντιμνημόνιο έχουμε χάσει την ουσία.
«Κάποιοι λόγοι μας έφεραν στο μνημόνιο. Ενα πολιτικο-οικονομικό σύστημα που δεν αξιοποιεί τον πλούτο, το ανθρώπινο δυναμικό, τα χρήματα του ελληνικού λαού με σωστό τρόπο».
Ο κ. Παπανδρέου πρότεινε ένα δημοψήφισμα αμέσως μετά τις εκλογές με το οποίο να προτείνουμε στους εταίρους μας ένα ελληνικό σχέδιο μεγάλων αλλαγών (φορολογία, δικαιοσύνη, κράτος, πολιτικό- εκλογικό σύστημα, διαφάνεια).
Απ' την άλλη μεριά ελάφρυνση του χρέους, όχι λιτότητα, αλλά ποιοτικές αλλαγές, όχι ποσοτικές οριζόντιες περικοπές και αφού συμφωνήσουμε με τους εταίρους, αυτή η συμφωνία να πάει στον ελληνικό λαό.
Αυτό σημαίνει ότι:
1. Μπαίνει ένας τρίτος ισχυρός παράγοντας στη διαπραγμάτευση, που είναι ο  ίδιος ο ελληνικός λαός.
2. Εγγυόμαστε ότι όποια αυριανή κυβέρνηση δεν έχει λευκή επιταγή».
Δείτε το σχετικό απόσπασμα:

Γιατί πρότεινε δημοψήφισμα το 2011, και το παρασκήνιο των Καννών

«Εγώ ήθελα το δημοψήφισμα, γιατί ήθελα να μιλήσει ο ελληνικός λαός. Θα ρωτούσα για τη Συμφωνία των Βρυξελλών,  η οποία προβλέπει το μεγαλύτερο κούρεμα που έχει γίνει ποτέ στην πρόσφατη ιστορία, ένα νέο δάνειο για να μπορούμε να στηριχτούμε μέχρι να βγούμε στις αγορές, με τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις και τις περικοπές.
Πιστεύω ότι κάποιες φορές πρέπει να έχει το λόγο ο ελληνικός λαός και όχι μόνο οι εκπρόσωποι της Βουλής. Η πλειοψηφία στη Βουλή δεν αρκεί για να πάρεις μεγάλες αποφάσεις».
Δείτε παρακάτω το σχετικό απόσπασμα πώς περιγράφει τη σκληρή διαπραγμάτευση στις Κάννες:

«Με ανέτρεψαν»

Για το θέμα της ανατροπής του το 2011, είπε:
«Δεν ήμουν βολικός. Εγώ πήγα να βάλω κανόνες, πήγα να χτυπήσω τη φοροδιαφυγή.
Οταν ήρθα και έθεσα το θέμα του δημοψηφίσματος, υπήρξαν αντιδράσεις από τον κ. Σαρκοζί, στηρίχθηκα από την κ. Μέρκελ, η οποία ήταν θετική απέναντί μου, τελικά όμως όλοι συμφώνησαν ότι θα γίνει το δημοψήφισμα στην Ελλάδα.
Απλά ο κ. Σαρκοζί με τις δηλώσεις του δεν συνέβαλε. Δεν θα έβαζα ποτέ το δίλλημα «Ευρώ ή δραχμή».
Από κει και πέρα υπήρξαν δηλώσεις βουλευτών αλλά και του υπουργού Οικονομικών (του κ. Βενιζέλου) που απ' τη μια έλεγε λύτρωση και την επόμενη έλεγε όχι στο δημοψήφισμα.
Και εγώ δεν είχα πια την πλειοψηφία για να περάσω πια το δημοψήφισμα στη Βουλή. Και αποφάσισα να μην πάω τη χώρα σε εκλογές».
Δείτε το σχετικό απόσπασμα:

«Πονάω για το ΠΑΣΟΚ»

Μιλώντας για το ΠΑΣΟΚ και απαντώντας σε αυτούς που τον κατηγορούν ότι έκανε νέο κόμμα από καπρίτσιο είπε:
«Αν υπάρχει ένας με συναισθηματικό δεσμό με το ΠΑΣΟΚ, αυτός είμαι εγώ. Αν υπάρχει ένας που πονάει το ΠΑΣΟΚ είμαι εγώ. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχαν πάρα πολλοί (που αγαπούν το ΠΑΣΟΚ). Αλλά ειδικά εγώ που είμαι ο γιος του ιδρυτή και βεβαίως ήμουν Πρόεδρος για πολλά χρόνια. Εχω πολύ μεγάλο πόνο και βάσανο για την πορεία αυτής της παράταξης και με μεγάλη δυσκολία αλλά με καθαρή τη συνείδησή μου πήρα μια απόφαση.
Θα μπορούσα να κάθομαι σε μια βουλευτική έδρα, να πηγαίνω στη Βουλή βόλτα, να ψηφίζω όποτε ήθελα, να κάνω και καμιά δήλωση... Δεν το έκανα. Αισθάνομαι μεγάλη ευθύνη για να βοηθήσω αυτόν τον χώρο που εξέφρασε κάποια στιγμή το ΠΑΣΟΚ».
Δείτε το σχετικό απόσπασμα:

«Το ΠΟΤΑΜΙ είναι θολό»

Ερωτώμενος αν θα συνεργαζόταν με το Ποτάμι, ο κ. Παπανδρέου απάντησε:
«Προσωπικά είναι φίλος μου ο Σταύρος Θεοδωράκης, έχουμε συνεργαστεί, μου άρεσαν οι εκπομπές του αλλά δεν ξέρω τι εκφράζει ακριβώς το Ποτάμι. Είναι λίγο θολό. Τι σθένος θα έχει να χτυπηθεί με τα συμφέροντα, με τις ασθένειες της χώρας... »
Δείτε το σχετικό απόσπασμα:

«Είπα στη Μέρκελ: Πάρτε τα λεφτά σας. Φεύγω»

Προς το τέλος της συνέντευξης και ενώ απαντούσε στα ερωτήματα από το twitter, ο κ. Παπανδρέου αφηγήθηκε ένα περιστατικό σύγκρουσης με την Ανγκελα Μέρκελ:
«Οκτώβριος του 2010: Είμαστε μέσα στο πρόγραμμα. Φέρνει η Μέρκελ και ο Σαρκοζί ξαφνικά στο ευρωπαϊκό συμβούλιο μία πρόταση που έλεγε: Οι χώρες που μπαίνουν σε προγράμματα προσαρμογής, να τους αφαιρείται το δικαίωμα ψήφου.
Και της λέω: Τι εννοείτε κυρία Μέρκελ; Γιατί έτσι κι αλλιώς, σε ότι αφορά την οικονομική μας πολιτική την συνδιαπραγματευόμαστε και έχετε έναν πρώτο λόγο γιατί είστε οι δανειστές μας.
Οχι, λέει σε όλα.
Δηλαδή ποια όλα; Δηλαδή δεν θα μπορούμε αν υπάρξει ένα θέμα για την Κύπρο, για την Τουρκία, για τα Βαλκάνια να έχουμε λόγο εμείς;
-Οχι, δεν θα έχετε λόγο, μου απάντησε.
- Της λέω, πάρτε τα λεφτά σας, πάρτε τα κλειδιά της χώρας και φεύγω. Εγινε η πιο σκληρή σύγκρουση που είχε γίνει ποτέ, μου το είπαν μετά οι Πρωθυπουργοί ότι δεν είχαν δει ξανά τέτοια σύγκρουση, έκανε πίσω η Μέρκελ και διατηρήσαμε το βέτο μας.
Αυτές είναι οι μάχες που εγώ έδινα, και εδώ με πετροβολούσαν σαν προδότη.»
Δείτε το σχετικό απόσπασμα:

Δεν υπάρχουν σχόλια: