Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Ενδιαφέρον επενδυτών για τη θαλάσσια συγκοινωνία - Στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να γίνει ο διεθνής διαγωνισμός.

http://www.makthes.gr/filestore/modules/news/73705/M014F01CNS40.jpg 


Τρίτη 17 Μαίου 2011
Του Φώτη Κουτσαμπάρη fkoutsamparis@makthes.gr
Στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να γίνει ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάπτυξη θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό Κόλπο, ενώ τον Ιούνιο θα προκηρυχθεί πανελλήνιος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για ...
τον σχεδιασμό των στάσεων, με τη συμμετοχή νέων αρχιτεκτόνων, ηλικίας έως 40 ετών. Στόχος είναι το έργο να υλοποιηθεί την άνοιξη του 2012.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας στη διάρκεια χθεσινής σύσκεψης στα γραφεία Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, στη Θεσσαλονίκη. “Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη. Τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για τους ιδιώτες, που πιστεύω ότι θα ενδιαφερθούν να φέρουν ταχύπλοα σκάφη σε μια βιώσιμη επιχείρηση”, δήλωσε ο υφυπουργός μετά τη σύσκεψη.

Σκοπός της σύσκεψης ήταν να προετοιμαστεί το έδαφος, ώστε το εγχείρημα της θαλάσσιας συγκοινωνίας να είναι βιώσιμο. Σε πρώτη φάση αναζητήθηκε χρηματοδοτικό εργαλείο για να ξεκινήσει η κατασκευή των στάσεων, που υπολογίζονται σε 3 με 4, μία στην Περαία, μία στην Αγία Τριάδα, μια στην Αρετσού, μία στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας και ενδεχομένως μία στο ύψος του Μεγάρου Μουσικής. Ο τελικός αριθμός των στάσεων θα καθοριστεί από τη μελέτη που είναι σε εξέλιξη. “Το κόστος για τις στάσεις δεν είναι μεγάλο, καθώς περιορίσαμε τον όγκο κατασκευής και των στάσεων, δεν θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ. με 2 εκατ. ευρώ. Θα προσπαθήσουμε να τις εντάξουμε σε κάποιο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας”, σύμφωνα με τον Σπύρο Βούγια.

Σε δεύτερη φάση, προετοιμάζεται η προκήρυξη πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για αρχιτέκτονες μέχρι 40 ετών, ο οποίος θα γίνει τον Ιούνιο, με διάρκεια ενός μήνα. Οι αρχιτέκτονες θα κληθούν να σχεδιάσουν τον τύπο του περιπτέρου των στάσεων, για τη φιλοξενία του επιβατικού κοινού και την έκδοση εισιτηρίων. Παράλληλα, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ) που θα προκηρύξει το έργο θα διεξάγει έρευνα προτιμήσεων πολιτών, που θα εξετάζει ποια είναι η αποδοχή της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ποια τιμή εισιτηρίου επιθυμεί για να αφήσει το αυτοκίνητο.

“Προετοιμαζόμαστε για να μη χάνουμε χρόνο και οι επενδυτές να έχουν μόνο να βάλουν τα ταχύπλοοα, να μην έχουμε προβλήματα με τις στάσεις ή άλλα ζητήματα”, υπογράμμισε ο κ. Βούγιας. Η υλοποίηση του έργου της θαλάσσιας συγκοινωνίας, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πλοιοκτητών που εκτελούν ανάλογο έργο στις Σποράδες, στη Σαλαμίνα και στο Πέραμα καθώς και από τούρκους πλοιοκτήτες της Κωνσταντινούπολης. Τα ταχύπλοα θα έχουν 150 με 200 θέσεις και εκτιμάται ότι το εισιτήριο μπορεί να κυμανθεί στα 2,5 με 3 ευρώ, για να είναι βιώσιμο το έργο.

Απόστολος Τζιτζικώστας: Συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα

Συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση του έργου και μελέτη βιωσιμότητας ζήτησε από τον υφυπουργό ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας. “Η θαλάσσια συγκοινωνία είναι ένα έργο πολύ σημαντικό για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των Θεσσαλονικέων και θα βοηθήσει στην προσπάθεια που κάνουμε για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης μας. Επειδή όμως οι Θεσσαλονικείς δεν αντέχουν άλλη κοροϊδία και δεν αντέχουν να ακούν για εξαγγελίες έργων που ποτέ δεν πραγματοποιούνται, ζήτησα από τον υπουργό να υπάρξουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση του έργου και μια μελέτη για τη βιωσιμότητά του, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι πρώτον έχει νόημα η υλοποίησή του και δεύτερον να ξέρουμε σε ποιο χρονικό πλαίσιο θα περιμένουμε να εφαρμοστεί”, ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης. Ο ίδιος δήλωσε ότι θα στηρίξει το έργο και ζήτησε από τους μελετητές να υπάρξει πρόβλεψη για τη δημιουργία μιας στάσης στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, ώστε να μπορούν οι επιβάτες να μετακινούνται εύκολα από και προς το αεροδρόμιο.

“Πρέπει να αναδείξουμε το θαλάσσιο μέτωπο. Στηρίζουμε την προσπάθεια”, δήλωσε ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, ενώ ο δήμαρχος Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής επισήμανε ότι “οι δήμοι είναι αδύνατο να χρηματοδοτήσουν τις στάσεις και ψάχνουμε το χρηματοδοτικό πλαίσιο”. “Παρά την οικονομική συγκυρία, οι συνθήκες είναι τέτοιες που το έργο προκαλεί το ενδιαφέρον επενδυτών και κάτω από προϋποθέσεις μπορεί να προχωρήσει”, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Δημαρέλο, εντεταλμένο σύμβουλο του δήμου Θεσσαλονίκης. Την ίδια άποψη διατύπωσε και ο εντεταλμένος σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο γ.γ. της αποκεντρωμένης διοίκησης Ευθύμιος Σώκος και ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Παναγιώτης Παπαϊωάννου.

(MAKEDONIA) 

Δεν υπάρχουν σχόλια: