Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Επανέρχονται στη βουλή τα διόδια Κατατέθηκε ερώτηση από το βουλευτή Πιερίας Θ.Παπαγεωργίου

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011
-Ο Θ. Παπαγεωργίου για τις εταιρίες παραχώρησης και τα διόδια:
«Επαναδιαπραγμάτευση, μείωση των διοδίων, ολοκλήρωση παράπλευρων δρόμων, διευκόλυνση κατοίκων»
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππα, κατέθεσε ο Βουλευτής Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου με θέμα την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων μεταξύ των εταιριών παραχώρησης της εθνικής οδού και του Δημοσίου, την... μείωση των διοδίων, την ολοκλήρωση των παράπλευρων δρόμων κατά μήκος της εθνικής οδού στην Πιερία και την διευκόλυνση των κατοίκων των οικισμών ένθεν και ένθεν της εθνικής οδού στην νότια Πιερία, για την κίνηση τους από και προς την έδρα του Δήμου Δίου Ολύμπου.
Ο κ. Παπαγεωργίου επισημαίνει συγκεκριμένα πως εδώ και ενάμισι χρόνο με την εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης τμήματος της Π.Α.Θ.Ε. (Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας) από την ανάδοχο εταιρία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου Α.Ε.» προέκυψαν σοβαρά προβλήματα ιδιαίτερα για το νομό Πιερίας.

   Η ανάδοχος εταιρία η οποία ανέλαβε την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος αυτού της Π.Α.Θ.Ε., προτού ολοκληρωθούν τα έργα, ήδη από την εγκατάστασή της,  άρχισε την είσπραξη των διοδίων από τους υπάρχοντες σταθμούς, κατασκεύασε νέους και αυξάνει τακτικά το κόστος των διοδίων.  Ήδη η διέλευση από τα διόδια της Λεπτοκαρυάς κοστίζει 3,1 ευρώ, για τα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ ανακοινώθηκε και νέα αύξηση. Έτσι ο κάτοικος της Πιερίας για να επισκεφθεί τον Πλαταμώνα πληρώνει για μια διαδρομή εντός του νομού περισσότερα στα διόδια παρά σε καύσιμα χωρίς μάλιστα να έχει καλύτερο και ασφαλές οδικό δίκτυο αφού το τμήμα της εθνικής οδού Λεπτοκαρυάς – Πλαταμώνα παραμένει ένα από τα χειρότερα και πλέον επικίνδυνα στην Ελλάδα. Πρόσφατο παράδειγμα έχουμε από την κακοκαιρία (6 και 7 Μαρτίου) όπου διαπιστώθηκαν και καταγγέλθηκαν πολλές παραλείψεις εκ μέρους της εταιρίας, στην διαχείριση των συνθηκών (χιονόπτωση, παγωνιά) , με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν όσοι οδηγοί κινήθηκαν στην εθνική οδό, ιδιαίτερα στο τμήμα της νότιας Πιερίας.
    Ταυτόχρονα η Πιερία έχοντας εγκλωβιστεί μεταξύ πολλών σταθμών διοδίων στη βόρεια και την νότια πλευρά της, με δυσβάστακτο κόστος διέλευσης για κάθε όχημα, αντί να είναι ένας τόπος ανάπτυξης και προόδου, ως κομβικό σημείο συνάντησης και διέλευσης των οδικών αξόνων (Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατία οδός), έχει αποκλειστεί και είναι πλέον τόπος αποφυγής διέλευσης των οχημάτων που κινούνται από την Βόρεια προς τη Νότια Ελλάδα και το αντίθετο, παρά την θετική εξέλιξη της μη λειτουργίας των διοδίων του Αιγινίου.
  Όσον αφορά την ουσία της σύμβασης παραχώρησης, τα χρονοδιαγράμματα και τις δεσμεύσεις του δημοσίου, αποδεικνύεται πως αυτή  ήταν μία λεόντεια σύμβαση σε βάρος των πολιτών της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα σε βάρος της Πιερίας.
   Η επαναδιαπραγμάτευση - που ήδη ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη - των όρων των συμβάσεων και ειδικότερα των κρυφών υψηλών φόρων (75% επί του τελικού κόστους διέλευσης) τους οποίους έχει ενσωματώσει η προηγούμενη κυβέρνηση στις συμβάσεις αυτές είναι η μόνη εφικτή και άμεση λύση στο πρόβλημα. Δείχνει την διάθεση προσφοράς και ωφέλειας προς το κοινωνικό σύνολο εξασφαλίζει την σωστή και αποδοτική λειτουργία του έργου. Αντίθετα η μέχρι τώρα ακολουθούμενη τακτική της στυγνής εφαρμογής των  όρων και των συμφωνιών με σκοπό την εξασφάλιση εσόδων πριν καν ολοκληρωθούν τα έργα, προκαλεί αντιδράσεις και ενδυναμώνει κινήματα όπως αυτό εναντίον των διοδίων.
Ο κ. Παπαγεωργίου ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό:
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός και ποιες αποφάσεις ώστε η εθνική οδός (Π.Α.Θ.Ε.) να διευκολύνει και να ενισχύει την επικοινωνία και την κυκλοφορία των πολιτών και οχημάτων και όχι να την αποκλείει λόγω υψηλού κόστους διέλευσης;
2. Ποιο το όφελος για τους πολίτες από την επαναδιαπραγμάτευση με την ανάδοχο εταιρία των όρων των συμβάσεων παραχώρησης του τμήματος της ΠΑΘΕ, Ράχες Φθιώτιδας – Κλειδί Ημαθίας; Θα οδηγήσει στην μείωση των υψηλών τιμών των διοδίων, θα υπάρξουν διευκολύνσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους οδηγούς που κάνουν πολύ συχνές διαδρομές;
3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή των παράπλευρων δρόμων της εθνικής οδού ώστε να διευκολύνουν την τοπική κίνηση στην παραλιακή τουριστική ζώνη της Πιερίας και ιδιαίτερα στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς;
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: