Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

Από το αρχείο ξανά στο φως

Δικαστική έρευνα για το κόστος των 1800 μέτρων του δρόμου Καρυά-Λεπτοκαρυά, με εντολή Αρείου.. Πάγου
Για το αν υπάρχει κάτι το μεμπτόν στις αποφάσεις που υποχρέωναν τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας να πληρώσει 700 εκ. δραχμές επιπλέον για ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων δραχμών, ερευνά η Δικαιοσύνη
Για «οσμή σκανδάλου» είχε μιλήσει ο κ. Παπαστεργίου το 2008, ο οποίος ζητούσε από το 2005 τη διερεύνηση της υπόθεσης από τη Δικαιοσύνη
Η συγκεκριμένη υπόθεση είχε απασχολήσει πριν από δύο χρόνια την Πιερία, όταν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και κατόπιν τα Ελληνικά Δικαστήρια αναγνώρισαν στον εργολάβο που κατασκεύασε το δρόμο με χρήματα που δαπάνησε η Ν.Α. Πιερίας, το δικαίωμα να διεκδικήσει 700 εκατομμύρια δραχμές περισσότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, ο οποίος δεν ξεπερνούσε τα 350 εκατομμύρια δραχμές. Μάλιστα ο εργολάβος του συγκεκριμένου δρόμου, για να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας, το Μάη του 2008 κατέσχεσε υπηρεσιακό όχημα της Νομαρχίας και στις 4 Ιουνίου του ίδιου έτους έβγαλε σε πλειστηριασμό άλλα πέντε υπηρεσιακά οχήματα.
Εδώ και μερικούς μήνες, ύστερα από εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ανασύρθηκε ο φάκελος (που είχε σχηματιστεί κατόπιν αιτήματος του νομάρχη Πιερίας) από το αρχείο. Ο κ. Παπαστεργίου, αντιδρούσε σθεναρά στο να καταβάλει η Νομαρχία Πιερίας για ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, 700 εκατομμύρια επιπλέον. Αν και η υπόθεση τελεσιδίκησε, σήμερα επανέρχεται στο προσκήνιο για να διερευνηθεί.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Δικαιοσύνη έχει ζητήσει και από το Τεχνικό Επιμελητήριο τον ορισμό εμπειρογνωμόνων μηχανικών, οι οποίοι θα εκτιμήσουν το πραγματικό κόστος του έργου.
Την πληροφορία επιβεβαίωσε ο Νομάρχης Πιερίας, δηλώνοντας ότι για τον ίδιο αποτελεί μια πρώτη δικαίωση στον αγώνα που έδωσε για να μην πληρώσει «χρυσάφι» η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση 1750 μέτρα δρόμου. Όπως είπε ο κ. Παπαστεργίου, ο ίδιος από το 2005 είχε ενημερώσει την Δικαιοσύνη, προσκομίζοντας στοιχεία από την έκθεση των ελεγκτών η οποία διενεργήθηκε το 2004, αλλά η υπόθεση τέθηκε στο αρχείο.
Ο νομάρχης Πιερίας, ανέφερε ότι έχει ήδη στείλει και νέο έγγραφο για την υπόθεση, προσκομίζοντας επιπλέον στοιχεία στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργείται, διευκρινίζοντας ότι υπήρξαν άτομα που επέμειναν να ερευνηθεί η συγκεκριμένη περίπτωση και από ό,τι φαίνεται η θετική εξέλιξη δικαιώνει την επιμονή τους.
Να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2008 το ζήτημα απασχόλησε και το νομαρχιακό συμβούλιο, αφού λίγες μέρες πριν είχε προηγηθεί η κατάσχεση του υπηρεσιακού οχήματος του νομάρχη.
Όπως είχε αναφερθεί σε εκείνη τη «θυελλώδη» συνεδρίαση, στην οποία ήταν παρών και ο εργολάβος, ο αρχικός προϋπολογισμός των εργασιών ήταν περίπου 350 εκ. δρχ., αλλά με την έκπτωση που έδωσε ο ίδιος ο εργολάβος το ποσό αυτό κατέβηκε κάτω από τα 300 εκ. Στην πορεία των εργασιών και βάση των ανακεφαλαιωτικών πινάκων, προέκυψαν επιπλέον δαπάνες, όπως αυτές για την αρχαιολογική υπηρεσία και τελικώς η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δαπάνησε για την ολοκλήρωση του έργου, περίπου το ποσό του αρχικού προϋπολογισμού.
Παράλληλα με την εξέλιξη του έργου, προέκυψε ζήτημα για το σπάσιμο και απομάκρυνση βράχων από την περιοχή ώστε να ανοίξει ο δρόμος. Σ’ αυτό το σημείο προέκυψε και η μεγάλη διαφορά, η οποία εκτίναξε τις απαιτήσεις του κατασκευαστή.
Απαιτήσεις με τις οποίες συμφώνησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παρότι χρειάστηκε ένα χρόνο τότε να αποφασίσει, αλλά και η Δικαιοσύνη, υποχρεώνοντας τη Ν.Α. να καταβάλει το επιπλέον ποσό. Συνέπεια της απόφασης της Περιφέρειας, ήταν ο εργολάβος να πληρωθεί με 41 ευρώ για κάθε κυβικό μέτρο εκβραχισμού, χωρίς τη χρήση εκρηκτικών, ενώ με τις σημερινές τιμές που έχει καθορίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ η τιμή ανέρχεται μόλις στα 2,64 ευρώ, ανά τ.μ.
Τότε ο νομάρχης Πιερίας, μιλώντας στο νομαρχιακό συμβούλιο, είχε κάνει λόγο για «οσμή σκανδάλου», εκφράζοντας την απορία του για το πώς είναι δυνατόν τα 12 χιλιόμετρα του δρόμου  που κατασκεύασε άλλος εργολάβος να κόστισαν 760 εκ. δρχ, ενώ τα υπόλοιπα 1,800 μέτρα δρόμου κόστισαν 1 δισ. δραχμές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: