Σύσκεψη με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Πιερίας για το κτιριακό πρόβλημα Ζητούν το παλιό Νοσοκομείο να αποδοθεί στη Β/θμια Εκπ/ση


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-12-2009
Οι σχολικές υποδομές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο μαθητικό πληθυσμό

Επί τάπητος τέθηκε προχθές το απόγευμα το ζήτημα της σχολικής στέγης του Νομού σε σύσκεψη που συγκλήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Πιερίας. Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ο Νομάρχης Πιερίας κ. Γ. Παπαστεργίου, ο Δ/ντης της Β/θμιας Εκπ/σης του Νομού κ. Ι. Τσιμερίκας, η προϊσταμένη
του γραφείου Φυς Αγωγής κα Μαυροπούλου, εκπρόσωπος του Βουλευτή κ. Κ. Κουκοδήμου, Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων, εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
Αξιοσημείωτη παρόλα αυτά είναι η απουσία των εκπροσώπων των Δήμων, αν και προσκλήθηκαν όλοι, αφού ο μόνος Δήμος που συμμετείχε ήταν ο Δήμος Δίου με την αρμόδια Αντιδήμαρχο κα Τσιμήτρη.
Η σύσκεψη άνοιξε με την τοποθέτηση δύο μαθητριών, οι οποίες ανέπτυξαν τις σκέψεις τους για το πώς οι ίδιοι οι μαθητές θέλουν το σχολείο τους. Η Χριστίνα Σιαμάγκα από το 1ο Γυμνάσιο Κατερίνης έκανε λόγο για .....σχολεία πνιγμένα στο τσιμέντο, αίθουσες άχαρες και καταθλιπτικές, υπογραμμίζοντας πως τα σημερινά σχολεία μοιάζουν περισσότερο με φυλακές. Από την πλευρά της η Ζοζεφίνα Αετοπούλου μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Κατερίνης σημείωσε πως το κτιριακό ταυτίζεται και με την ποιότητα της εκπαίδευσης. "Σας παρακαλώ να μην αποσπαστεί η προσοχή σας, γιατί εκεί μέσα ζούμε όλοι εμείς, τα παιδιά σας" τόνισε.
Ο κ. Σιαμάγκας
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Θεόδωρος Σιαμάγκας στην τοποθέτησή του έκανε μία καταγραφή του μεγάλου κτιριακού προβλήματος των Σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφερόμενος στις ευθύνες των αρμόδιων φορέων και τους χειρισμούς που... δεν έγιναν.
Παράλληλα με την προσήλωση στο στόχο της ανέγερσης νέων διδακτηρίων, προτείνουμε το συγκρότημα του χώρου του παλιού νοσοκομείου Κατερίνης, να περιέλθει στη δικαιοδοσία του Δήμου Κατερίνης και να αποδοθεί αποκλειστικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με τις κατάλληλες προσθήκες και τον απαραίτητο εξοπλισμό, είναι ικανό να στεγάσει τουλάχιστο δύο σχολικές μονάδες".
Οι Γονείς και οι Διευθυντές
Το λόγο στη συνέχεια έλαβαν οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων αλλά και οι Διευθυντές των Σχολείων. Συγκεκριμένα από τους Γονείς το λόγο έλαβαν η κα Κασσιανή Τσιανάκα από το 6ο Γυμνάσιο, η κα Ουσταμπασίδου από την Ένωση Γονέων, ο κ. Μιχαηλίδης από το Μουσικό Σχολείο και ο κ. Αμπερίδης από το 5ο Λύκειο. Όλοι αναφέρθηκαν στα μεγάλα προβλήματα των ελλειπών σχολικών υποδομών.
Στη συνέχεια οι Διευθυντές των σχολείων αναφέρθηκαν στα μεγάλα προβλήματα των σχολικών τους μονάδων, με κυριότερα την έλλειψη αιθουσών, ενώ όπως ανέφερε η πλειοψηφία τους, σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπονται οι διάδρομοι αλλά και άλλοι χώροι σε αίθουσες, αφού αυτές πλέον δεν επαρκούν.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της γεωγραφικής κατανομής των σχολείων, ενώ οι Διευθυντές των Λυκείων της Τεχνικής Εκπαίδευσης αναφέρθηκαν στη μεγάλη έλλειψη χώρων εργαστηρίων κάνοντας λόγο για "λανθασμένη απόφαση της Δημοτικής Αρχής" πριν από δύο χρόνια όταν και αποφάσισε να παραχωρήσει τμήμα του πρώην Πολυκλαδικού στο ΤΕΙ της πόλης μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την πλευρά των Διευθυντών το λόγο πήρα ο κ. Γκιουλάβας από το ΕΠΑΛ Αιγινίου, ο κ. Καζταρίδης από το 1ο Λύκειο, ο κ. Τσιαλός από το Λύκειο Λεπτοκαρυάς, ο κ. Παπαδόπουλος από το Γυμνάσιο Αλωνίων, ο κ. Τσαουσίδης από το 3ο Γυμνάσιο, ο κ. Πιπιλής από το 3ο ΓΕΛ και ο κ. Φαρφούρης από το 2ο Γυμνάσιο.
Ο κ. Τσιμερίκας
Ο ίδιος έκανε διαχωρισμό του θέματος σε σχολεία της Περιφέρειας και σε σχολεία της Κατερίνης, υπογραμμίζοντας πως τα πρώτα δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα, σε αντίθεση με την Κατερίνη, όπου το πρόβλημα είναι ανυπόφορο.
Μάλιστα, ο κ. Τσιμερίκας σημείωσε πως πριν από λίγο καιρό έστειλε επιστολή προς τις Υπουργούς Παιδείας και Υγείας, στην οποία περιέγραφε αναλυτικά την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης της Κατερίνης.
Κλείνοντας ο κ. Διευθυντής ζήτησε και αυτός με τη σειρά του οι εγκαταστάσεις του παλιού Νοσοκομείου της Κατερίνης να δοθούν στο Δήμο με σκοπό την δημιουργία σχολικών μονάδων, ενώ πρότεινε παράλληλα και τη δημιουργία λυκειακών τμημάτων στην περιφέρεια, ζήτημα για το οποίο ζήτησε την υποστήριξη όλων των φορέων.
Ο κ. Νομάρχης
Ο Νομάρχης Πιερίας κατά την τοποθέτησή του ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του κατασκευάστηκαν συνολικά 195 σχολικές αίθουσες σε νέα σχολεία και επεκτάσεις, 32 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και γυμναστήρια, ενώ τοποθετήθηκαν 45 προκατασκευασμένες αίθουσες σε σχολεία για να εξυπηρετήσουν τις επιπλέον ανάγκες.
Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στην ποιότητα των σχολείων που κατασκευάζονται τα τελευταία χρόνια που έχουν τις σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, προβλέποντας εκτός από τις αίθουσες διδασκαλίας, ελεύθερους χώρους για τους μαθητές και χώρους πολλαπλών χρήσεων, χώρους που ανταποκρίνονται σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Αναφερόμενος στην αντιμετώπιση του ζητήματος της στέγασης των μαθητών στα Λύκεια της Πιερίας, ο Νομάρχης πρότεινε να ιδρυθούν άμεσα τρία νέα Λύκεια έξω από την Κατερίνη και πρόσθεσε ότι αν διατίθενται τα οικόπεδα από τους Δήμους και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορούν να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη διεκδίκησή της χρηματοδότησης ανέγερσής τους.
Ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι ο αριθμός των μαθητών που μεταφέρονται από τις περιοχές του Δήμου Παραλίας, Κορινού και Πέτρας επαρκεί για να στοιχειοθετήσει την ανάγκη ίδρυσης νέων λυκείων στους τρεις Δήμους, καθώς από την περιοχή του Δήμου Πέτρας μεταφέρονται 132 μαθητές στην Κατερίνη, από τον Δήμο Κορινού 131 μαθητές και από τον Δήμο Παραλίας 165 μαθητές.
Ο κ. Παπαστεργίου συνέδεσε την πρότασή του με το ζήτημα της χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα σχολεία της Πιερίας που αν γίνει με διαφορετικό τρόπο μπορεί να λύσει πολλά προβλήματα που υπάρχουν σήμερα.
Ο Νομάρχης παρουσίασε διεξοδικά και αναλυτικά τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Πιερίας αναδεικνύοντας το ζήτημα της κατανομής του μαθητικού δυναμικού στα σχολεία καθώς και στη μεταφορά τους, αποδεικνύοντας ότι δεν ήταν ιδιαίτερη η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία.
Τέλος, ο Νομάρχης πρότεινε να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός από τους εκπαιδευτικούς ώστε να είναι προετοιμασμένοι για τον αριθμό των μαθητών που θα κληθούν να φοιτήσουν στα σχολεία τους σε βάθος πενταετίας.(Π.Α)
ΚΡΑΧΤΗΣ
(http://kraxtis-gr.blogspot.com)