ΤΡΙΤΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009
Παρά τη δυναμική κινητοποίηση της Κυριακής
Δεν πρόλαβαν να περάσουν 24 ώρες από την κινητοποίηση της Κυριακής της Επιτροπής Αγώνα και οι εργασίες για την κατασκευή των διοδίων Αιγινίου συνεχίζονται κανονικά. Δευτέρα πρωί και οι εργάτες ήταν από νωρίς στο εργοτάξιο για να ολοκληρώσουν την κατασκευή των νέων διοδίων, τα οποία άλλωστε προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με την εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
«Δεν μας κάνει εντύπωση το ότι συνεχίζονται οι εργασίες», ήταν το σχόλιο μελών της Επιτροπής Αγώνα, η οποία μία μέρα νωρίτερα πραγματοποίησε δυναμική κινητοποίηση, έχοντας ......στο πλευρό της την πολιτική ηγεσία του τόπου, απαιτώντας να σταματήσει το έργο.
Αναμένονται νέες αποφάσεις
Την ενέργεια αυτή η Επιτροπή Αγώνα την περίμενε, ενώ μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει και πάλι το συντονιστικό της όργανο για να αποφασίσει για νέες κινητοποιήσεις, οι οποίες – σύμφωνα με πληροφορίες – αναμένεται να είναι πιο δυναμικές. Μάλιστα, υπάρχει σκέψη να διερευνηθεί η επιτροπή και να ενταχθούν πολιτικά πρόσωπα της Πιερίας, ώστε η επιρροή να είναι μεγαλύτερη προς την κυβέρνηση, ώστε να επισπεύσει την υλοποίηση της δέσμευσής της για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης.
Ο κ. Μαγκριώτης
Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης αναφερόμενος στο θέμα είπε: «Όπως τόνισα και πριν από λίγες μέρες κατά την διάρκεια της επίσκεψής μου στην Πιερία για την αντιμετώπιση των ζημιών από τις πλημμύρες του Οκτώβρη, οι διαφωνίες των πολιτών είναι λογικές.
Οι συμβάσεις παραχώρησης που υπεγράφησαν το 2007 για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων προβλέπουν πολλά και ακριβά διόδια. Μάλιστα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2011, σύμφωνα με τις συμβάσεις, θα υπάρξουν ακόμη δύο αυξήσεις, οι οποίες σχεδόν θα διπλασιάσουν το σημερινό ύψος των διοδίων. Οι λόγοι είναι δύο: α) Η χαμηλή συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση των Αυτοκινητοδρόμων. β) Η ενσωμάτωση κρυφών τοπικών φόρων στις Συμβάσεις υπέρ του δημοσίου.
Το ΠΑΣΟΚ διαφώνησε με το περιεχόμενο των συμβάσεων ως αντιπολίτευσης. Ως Κυβέρνηση, προτίθεται να επαναδιαπραγματευθεί τις συμβάσεις παραχώρησης για να υπάρξει σημαντική μείωση των διοδίων. Επιπλέον, υπάρχει πρόβλημα και με την έλλειψη τοπικού – επαρχιακού οδικού δικτύου, το οποίο υποχρεώνει τους κατοίκους ορισμένων περιοχών να πληρώνουν διόδια για μικρές τοπικές μετακινήσεις. Η προηγούμενη Κυβέρνηση, παρότι είχε δεσμευθεί ότι θα κατασκευαστεί το τοπικό - επαρχιακό δίκτυο, δεν έκανε τίποτα μέχρι τον Οκτώβριο και έτσι τα προβλήματα γίνονται πιο μεγάλα. Θα δώσουμε προτεραιότητα στην ανάπτυξη του τοπικού - επαρχιακού δικτύου σε περιοχές, όπου δημιουργούνται πρόσθετα προβλήματα για να δώσουμε εναλλακτικές λύσεις στις τοπικές μετακινήσεις» (ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ)
Δεν πρόλαβαν να περάσουν 24 ώρες από την κινητοποίηση της Κυριακής της Επιτροπής Αγώνα και οι εργασίες για την κατασκευή των διοδίων Αιγινίου συνεχίζονται κανονικά. Δευτέρα πρωί και οι εργάτες ήταν από νωρίς στο εργοτάξιο για να ολοκληρώσουν την κατασκευή των νέων διοδίων, τα οποία άλλωστε προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με την εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
«Δεν μας κάνει εντύπωση το ότι συνεχίζονται οι εργασίες», ήταν το σχόλιο μελών της Επιτροπής Αγώνα, η οποία μία μέρα νωρίτερα πραγματοποίησε δυναμική κινητοποίηση, έχοντας ......στο πλευρό της την πολιτική ηγεσία του τόπου, απαιτώντας να σταματήσει το έργο.
Αναμένονται νέες αποφάσεις
Την ενέργεια αυτή η Επιτροπή Αγώνα την περίμενε, ενώ μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει και πάλι το συντονιστικό της όργανο για να αποφασίσει για νέες κινητοποιήσεις, οι οποίες – σύμφωνα με πληροφορίες – αναμένεται να είναι πιο δυναμικές. Μάλιστα, υπάρχει σκέψη να διερευνηθεί η επιτροπή και να ενταχθούν πολιτικά πρόσωπα της Πιερίας, ώστε η επιρροή να είναι μεγαλύτερη προς την κυβέρνηση, ώστε να επισπεύσει την υλοποίηση της δέσμευσής της για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης.
Ο κ. Μαγκριώτης
Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης αναφερόμενος στο θέμα είπε: «Όπως τόνισα και πριν από λίγες μέρες κατά την διάρκεια της επίσκεψής μου στην Πιερία για την αντιμετώπιση των ζημιών από τις πλημμύρες του Οκτώβρη, οι διαφωνίες των πολιτών είναι λογικές.
Οι συμβάσεις παραχώρησης που υπεγράφησαν το 2007 για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων προβλέπουν πολλά και ακριβά διόδια. Μάλιστα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2011, σύμφωνα με τις συμβάσεις, θα υπάρξουν ακόμη δύο αυξήσεις, οι οποίες σχεδόν θα διπλασιάσουν το σημερινό ύψος των διοδίων. Οι λόγοι είναι δύο: α) Η χαμηλή συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση των Αυτοκινητοδρόμων. β) Η ενσωμάτωση κρυφών τοπικών φόρων στις Συμβάσεις υπέρ του δημοσίου.
Το ΠΑΣΟΚ διαφώνησε με το περιεχόμενο των συμβάσεων ως αντιπολίτευσης. Ως Κυβέρνηση, προτίθεται να επαναδιαπραγματευθεί τις συμβάσεις παραχώρησης για να υπάρξει σημαντική μείωση των διοδίων. Επιπλέον, υπάρχει πρόβλημα και με την έλλειψη τοπικού – επαρχιακού οδικού δικτύου, το οποίο υποχρεώνει τους κατοίκους ορισμένων περιοχών να πληρώνουν διόδια για μικρές τοπικές μετακινήσεις. Η προηγούμενη Κυβέρνηση, παρότι είχε δεσμευθεί ότι θα κατασκευαστεί το τοπικό - επαρχιακό δίκτυο, δεν έκανε τίποτα μέχρι τον Οκτώβριο και έτσι τα προβλήματα γίνονται πιο μεγάλα. Θα δώσουμε προτεραιότητα στην ανάπτυξη του τοπικού - επαρχιακού δικτύου σε περιοχές, όπου δημιουργούνται πρόσθετα προβλήματα για να δώσουμε εναλλακτικές λύσεις στις τοπικές μετακινήσεις» (ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου