Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Έτσι θα προκόψουμε;


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009


Γράφει ο Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ
giorgis@massavetas.gr

Για να καταλάβετε κ Πρόεδρε, με την ευκαιρία των αποτελεσμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πόσο παράλογο είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα -το είκοσι δυο φορές μεταρρυθμισμένο από το 1974- και πόση επίδραση έχει στην ποιότητα ζωής μας, ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας.
Ας υποθέσουμε ότι τα παιδιά σας είναι σε ηλικία επιλογής επαγγέλματος. Και το ένα από αυτά έχει συνειδητά επιλέξει να αφοσιωθεί στη νοσηλευτική. Ότι είναι μια ιδεολογική του επιλογή να υπηρετήσει τους συνανθρώπους του από μια τέτοια θέση. Γιατί έχει διαπιστώσει ότι στην Ελλάδα περισσεύουν οι γιατροί -είμαστε δεύτεροι στην Ευρώπη σε αναλογία γιατρών προς κατοίκους, αλλά με ...κακοήθη αστυφιλία- ενώ στα δημόσια νοσοκομεία οι ασθενείς δεν έχουν επαρκή υποστήριξη από νοσηλευτικό προσωπικό.
Αυτό το παιδί, το δικό σας, το δικό μου, του αγρότη από την Ηλεία που μου έγραψε για την περίπτωση της κόρης του, με την συνειδητή επιλογή, το έχει απόλυτη ανάγκη το εθνικό σύστημα υγείας. Γιατί θα αναβάθμιζε με το μεράκι του την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπου θα υπηρετούσε.
Έκανα μια πρόχειρη έρευνα για το πως εισάγονται σε σχολές νοσηλευτικής άλλων χωρών. Και δεν θα σας πάω μακριά. Εδώ δίπλα, στην άλλη Ελλάδα. Στην Κύπρο. Δυο υποχρεωτικά μαθήματα: Ελληνικά και βιολογία ή χημεία. Και άλλα δυο επιλογής από χημεία, βιολογία, φυσική, μαθηματικά, πληροφορική, τεχνολογία, πολιτικήοικονομία, ιστορία, αρχαία ελληνικά ή αγγλικά.
Με λίγα λόγια, το κορίτσι από την Ηλεία -η και από την Ραφήνα- θα γινόταν μια καλή νοσηλεύτρια στην Κύπρο αφού τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι μέσα στα ενδιαφέροντα της και θα μπορούσε στις επιλογές να παρακάμψει τα μαθηματικά, μια και δεν τα πήγε ποτέ καλά με την άλγεβρα, που δεν θα την χρειαζόταν ως θεραπαινίδα του Ασκληπιού. Ενώ στην Ελλάδα δεν θα είχε τύχη στην επιλογή της. Το πολύ - πολύ να βρισκόταν σε κάποιο άσχετο με τα ενδιαφέροντα της ΤΕΙ.
Τα βρίσκετε λογικά, χρήσιμα για τον τόπο, συμβατά με τις ανάγκες της κοινωνίας και ...μεταρρυθμιστικά όλα αυτά;
Και δεν ρωτάω μόνο εσάς. Αλλά και τον διατελέσαντα υπουργό Παιδείας κ. Παπανδρέου, τα τέκνα του οποίου έμειναν στο ...απυρόβλητο του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ...δραπετεύσαντα σε άλλα, ορθολογικότερα, της αλλοδαπής.
Έτσι θα πάει μπροστά ο τόπος;

ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια: