Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

ΠΑΙΔΕΙΑ - Αλλαγές μετά το βατερλώ στην Α’ Λυκείου

Με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας αν κάποιος μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προ Σε βελτιώσεις του τρόπου υπολογισμού της βαθμολογίας σε ορισμένα μαθήματα της Α΄ Λυκείου, ώστε να γίνει ευκολότερη η προαγωγή των ..
μαθητών στην επόμενη τάξη προχώρησε η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας σε σχετική οδηγία της προς τα σχολεία, ζητώντας μάλιστα από τους διευθυντές να προβούν σε νέα έκδοση των αποτελεσμάτων με τις βαθμολογικές επιδόσεις.
Με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας αν κάποιος μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προ
Με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας αν κάποιος μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται

Σύμφωνα με την οδηγία που έστειλε η ομάδα υποστήριξης του «myschool» του υπουργείου Παιδείας προς τους λυκειάρχες, αναφέρεται ότι: «Μέχρι τώρα, στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα.

Πλέον, αν σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος ''Φυσικές Επιστήμες'' (που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται».

Μάλιστα, καλούν τους διευθυντές να εκδώσουν νέα αποτελέσματα.

Από το υπουργείο Παιδείας τονίστηκε χθες ότι «η εν λόγω οδηγία ενημερώνει τα σχολεία για την ενσωμάτωση των αλγοριθμικών κανόνων για τον υπολογισμό του μέσου όρου που προβλεπόταν από το ΠΔ 68/2014 το οποίο είναι σε ισχύ από τις 7 Μαΐου του 2014 στην εφαρμογή myschool».

Με αυτήν τη ρύθμιση, αν και επισήμως δεν ομολογείται, γίνεται προσπάθεια να λιγοστέψει ο αριθμός των μαθητών που «κόπηκε» στις φετινές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου. Δεν είναι τυχαίο ότι η οδηγία έγινε γνωστή μία μέρα μετά τις αποκαλύψεις για τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας που καταγράφονται στις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου σε μία σειρά μαθημάτων.

Μέχρι 40%
Εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι έχουν εκτοξευθεί τα ποσοστά των γραπτών κάτω από τη βάση σε αρκετά μαθήματα και ο αριθμός των μαθητών που θα πρέπει να δώσει εξετάσεις και πάλι τον Σεπτέμβριο έχει αυξηθεί εντυπωσιακά σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, φτάνοντας σε κάποιες περιπτώσεις έως και το 40%.

Η αύξηση των μετεξεταστέων οφείλεται, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στον νέο τρόπο υπολογισμού του βαθμού προαγωγής που φέτος αυστηροποιήθηκε.

Στο θέμα των εξετάσεων της Α΄ Λυκείου που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων αναφέρθηκε χθες ο υπουργός Παιδείας.

Ξεκαθάρισε πως δεν καταργείται ο θεσμός και πρόσθεσε πως «όταν θα βγουν όλοι οι βαθμοί και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα έχει τη στατιστική όλης της χώρας, τότε θα ξέρουμε τι προβλήματα υπήρξαν. Δεν θα προχωρήσουμε σε ακύρωση, προφανώς. Το να πάρουμε πίσω έναν θεσμό που οξύνει την κριτική σκέψη του μαθητή και που αν εφαρμοστεί σωστά, που από φέτος θα εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ την εκπαιδευτική διαδικασία, θα ήταν λάθος».

Διορθώσεις
Σε δηλώσεις που έκανε από τη Ρόδο, πρόσθεσε πως το ΙΕΠ είχε προτείνει να μην εφαρμοστεί ο θεσμός από φέτος γιατί τα θέματα δόθηκαν την τελευταία στιγμή. Το υπουργείο όμως προχώρησε.

«Να τα προβλήματα όμως τώρα. Εμείς πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες», τόνισε ο κ. Λοβέρδος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του ζητά να μην ισχύσει τη φετινή χρονιά το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του Λυκείου, ενώ η ΔΗΜΑΡ επισημαίνει ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων θα πρέπει να θεωρηθεί πιλοτική για φέτος.

http://www.ethnos.gr/ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: