Ποιος θα ψηφίσει την (ν)τροπολογία;


Politeia 11-02-2011
Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011
«Αποκλίνουσα συμπεριφορά» η μη καταβολή διοδίων και… 200 ευρώ πρόστιμο!
Ο λαός δεύτερη φορά δεν συγχωρεί, αναφέρει σε αιχμηρή της ανακοίνωση η Επιτροπή Κατά των Διοδίων, καλώντας τους βουλευτές Πιερίας, «να... αντισταθούν και να αρνηθούν να ψηφίσουν τη διάταξη»
«Σωσίβιο» πετά η Κυβέρνηση στις μεγάλες εταιρίες που εκμεταλλεύονται το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, κάνοντας κάθε προσπάθεια να «καταπνίξει» τις αντιδράσεις των πολιτών στα πολλά και πανάκριβα διόδια. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, αντί να προσπαθήσει να επιδιώξει ουσιαστική μείωση της τιμής των διοδίων (ελαφρύνοντας τους πολίτες), προτίμησε να καταθέσει τροπολογία με την οποία διασφαλίζει τη συνέχεια των εταιρειών (και των μεγάλων έργων). Η άρνηση πληρωμής διοδίων, μετατρέπεται σε παράβαση του ΚΟΚ το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 200 ευρώ. Παράλληλα θα μπορούν να επιβληθούν και διοικητικές κυρώσεις, όπως αφαίρεση άδειας, διπλώματος και πινακίδων.
Η σχετική προσθήκη κατατέθηκε χθες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Εκτός από την άρνηση και η αποφυγή πληρωμής διοδίων χαρακτηρίζεται πλέον «αποκλίνουσα συμπεριφορά, που προκαλεί κωλυσιεργία, επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία, αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης». Τις παραβάσεις θα βεβαιώνει η αστυνομία.
«Ο λαός δεύτερη φορά δεν συγχωρεί», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων, απευθυνόμενη στους βουλευτές Πιερίας, οι οποίοι θα κληθούν σήμερα να την ψηφίσουν ή να την καταψηφίσουν.
Η κυβέρνηση προφανώς δεν μπορεί  ή δεν θέλει να καταλάβει ότι όλοι αυτοί που δεν πληρώνουν διόδια, δεν είναι «τσαμπατζήδες» αλλά άνθρωποι, οι οποίοι απλά έχουν αξιοπρέπεια, τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.
«Δεν θέλει να καταλάβει ότι αυτοί που δεν πληρώνουν, δεν το κάνουν για να την αντιπολιτευθούν αλλά γιατί, (σε αντίθεση με τους κυβερνώντες),  βιώνουν  καθημερινά την αγωνία για την επιβίωσή τους. Και ζώντας σε μια τέτοια κατάσταση, δεν μπορούν  να  βλέπουν μια  «ελίτ» ντόπιων και ξένων μεγαλοεργολάβων και τραπεζιτών, να συνεχίζει να πλουτίζει  σε βάρος του  λαού,  απομυζώντας την  «προίκα» των εθνικών  δρόμων, οι οποίοι αποτελούν  κοινωνικό αγαθό. Και τέλος δεν θέλει  να καταλάβει  ότι και αυτοί ακόμα που από φόβο  εξακολουθούν να πληρώνουν, έχουν τα ίδια ακριβώς «πιστεύω» στο συγκεκριμένο θέμα,  με αυτούς που δεν πληρώνουν», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα μέλη της Επιτροπής κατά των διοδίων.
Στην ανακοίνωση επίσης, γίνεται αναφορά και στην στάση της κυβέρνησης για το θέμα, πριν τις εκλογές, όταν και αναγνώριζε ότι οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων και επιβαλλόμενα διόδια τέλη είναι δυσβάστακτα και άδικα, μοιράζοντας ελπίδες στους πολίτες υποσχόμενη άμεση επαναδιαπραγμάτευση και αποκατάσταση της αδικίας. «Έκτοτε περιμένουμε και αντί  μετά από  ενάμισι  περίπου χρόνο, να βρεθεί μια δίκαιη λύση, η Κυβέρνηση δια του αρμόδιου Υπουργού της, αρχικά μας λοιδορεί και μας εξυβρίζει  και στη συνέχεια  μας αντιμετωπίζει σαν κακοποιούς», επισημαίνουν.
Η Επιτροπή Αγώνα, δεν βγάζει από το «κάδρο» τους βουλευτές, υπενθυμίζοντας ότι πολλοί από τους σημερινούς κυβερνητικούς βουλευτές, έχουν ταχθεί κατά των συμβάσεων παραχώρησης,  κατά του τρόπου με τον οποίο επιβάλλονται τα διόδια τέλη έχοντας μάλιστα συμμετάσχει σε πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις για την εξεύρεση μιας δίκαιης λύσης. «Μετά από όλα  αυτά, θεωρούμε ότι η ενδεχόμενη ποινικοποίηση της  άρνησης πληρωμής διοδίων και οι ποινικές καταδίκες των πολιτών,  προς χάριν μάλιστα  των μεγαλοεργολάβων, το μόνο που θα καταφέρουν  είναι να γιγαντώσουν  το κίνημα κατά των διοδίων, να πυροδοτήσουν την υποβόσκουσα από καιρό  κοινωνική έκρηξη,  με απρόβλεπτες συνέπειες», σημειώνει.
Η ανακοίνωση καταλήγει, καλώντας τους βουλευτές «και ειδικά τους βουλευτές της Πιερίας», να μην επιτρέψουν να έρθει στη  Βουλή οποιαδήποτε διάταξη νόμου που να επιφέρει ποινικές ή αστικές κυρώσεις σε όσους δεν πληρώνουν διόδια, να αντισταθούν και να αρνηθούν να ψηφίσουν μια τέτοια διάταξη.
«Έκαναν το μεγάλο λάθος, όπως κάποιοι από αυτούς ομολόγησαν, να ψηφίσουν τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων, γιατί δεν γνώριζαν το τι θα επακολουθήσει. Τώρα που ξέρουν ας μη κάνουν ένα δεύτερο μεγαλύτερο», καταλήγει η ανακοίνωση.
Ποιος θα ψηφίσει την (ν)τροπολογία;