Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Η βιώσιμη κινητικότητα έρχεται με… ποδήλατο


Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011
70.000 ευρώ για εκπόνηση μελέτης δικτύου ποδηλατοδρόμου, από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
Την έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου και της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας της Σχολής Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών  του Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την... πραγματοποίηση του ερευνητικού Προγράμματος ερευνητική συνδρομή για ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου βιώσιμης κινητικότητας με έμφαση στην ένταξη του ποδηλάτου στο Δήμο Κατερίνης αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Κατερίνης, στην πρόσφατη συνεδρίαση του.
DS_Katerinis_2Στόχος του προγράμματος, είναι να μπει το ποδήλατο στην ζωή της πόλης στο πλαίσιο της βιώσιμη κινητικότητας, όπως ανέφερε στην εισήγησή του ο δήμαρχος Κατερίνης. Η δαπάνη για την εκπόνηση της μελέτης, ανέρχεται σε 70.000 ευρώ, ενώ επικεφαλής της ερευνητική ομάδας, είναι ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Θάνος Βλαστός.
Στην έκθεση, την οποία κατέθεσε η ερευνητική ομάδα στο Δήμο Κατερίνης, τονίζεται η ανάγκη δημιουργίας ποδηλατοδρόμων για ολόκληρο το Δήμο και όχι αποσπασματικών υποδομών. Κατά τη μελέτη οι γειτονιές αποτελούν την πηγή της κίνησης του ποδηλάτου και το ζητούμενο είναι από αυτήν την πηγή, με τις απαραίτητες υποδομές να δοθεί η δυνατότητα στον ποδηλάτη να προσεγγίσει το κέντρο. Στην έκθεση επισημαίνεται επίσης, πως η ένταξη του ποδηλάτου στην Κατερίνη πρέπει να δώσει ικανοποιητικές λύσεις και στο πρόβλημα του πεζού συμπληρώνοντας το έργο που ήδη έχει γίνει.
Στρατηγικό στόχο, χαρακτήρισε την βιώσιμη κινητικότητα, ο Σάββας Χιονίδης κατά την εισήγησή του, σημειώνοντας πως ο Δήμος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα περιβάλλοντος. Όπως ανέφερε, έχει ήδη γίνει καταγραφή των συνθηκών περιβάλλοντος, με μετρήσεις αιωρούμενων σωματιδίων, ρύπανσης και κίνησης αέρα. «Αντικαθιστούμε πρώτα την βιώσιμη κινητικότητα για τον πεζό», είπε σε άλλο σημείο της εισήγησής του, συμπληρώνοντας πως πλέον δίνεται βαρύτητα στην κίνηση του ποδηλάτου, την οποία φιλοδοξεί ο δήμος να ενισχύσει με την υλοποίηση ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων.
DS_Katerinis_3«Δεν μπορούμε ακόμα να εκτιμήσουμε την σημασία των πράσινων μελετών», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Νίκος Μηλιώτης, σχολιάζοντας πως για το ποσό των 70 χιλιάδων ευρώ, ότι «αν γίνει καλή δουλειά, τα χρήματα δεν είναι πολλά». Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης, υπογράμμισε ότι ο συνδυασμός του θα στηρίξει κάθε προσπάθεια για μια καλύτερη πόλη, λέγοντας ότι η Κατερίνη είναι ιδανική πόλη για ποδήλατο και πως η μετακίνηση μ’ αυτό θα λύσει πολλά προβλήματα.
Θετικά τάχθηκε και ο Χρήστος Καραφουλίδης, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η μελέτη δεν θα πρέπει να είναι «θεωρητική, αλλά εφαρμοστική», ώστε τα χρήματα που θα δαπανηθούν για αυτήν να πιάσουν τόπο και να μην αποδειχθούν πολλά.
«Η Λαϊκή Συσπείρωση θα ψηφίσει την μελέτη», ξεκαθάρισε ο επικεφαλής του συνδυασμού Νίκος Σαλπιστής, υπογραμμίζοντας πάντως πως «από το Δήμο Κατερίνης δεν λείπουν οι μελέτες», αλλά η διάθεση από τις εκάστοτε διοικήσεις να τις υποστηρίξουν «με αποτέλεσμα να επιδεινώνονται οι ανάγκες της πόλης».
«Είμαστε θετικοί σε ενέργειες που προτάσσουν τον πεζό και τον ποδηλάτη», είπε ο Αντώνης Μάντζιος, εκφράζοντας ωστόσο επιφυλάξεις, «ως προς αυτό που θα γίνει τελικά». Ο κ. Μάντζιος υπογράμμισε ότι σ’ αυτόν τον σχεδιασμό θα πρέπει να συμμετέχουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι ποδηλάτες και οι πολίτες.
Για μελέτη η οποία κινείται στη σωστή απόφαση, έκανε λόγο στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Στέργιος Μπουσνάκης, εκτιμώντας ότι η συγκεκριμένη ερευνητική ομάδα θα φέρει τα καλύτερα δυνατόν αποτελέσματα και σίγουρα θα μιλήσει με τους ποδηλάτες. Ο κ. Μπουσνάκης, συμπλήρωσε πάντως, ότι η μελέτη θα ήταν πιο ολοκληρωμένη αν θα περιελάμβανε την σύνδεση του μητροπολιτικού δήμου με τις παραλίες.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Ζήνωνας Σατραζέμης, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα “master plan”, ενώ το ερευνητικό πρόγραμμα δεν έχει καμία σχέση με την εφαρμογή, αφού η μελέτη εφαρμογής θα ακολουθήσει του προγράμματος. Ο κ. Σατραζέμης, υπεραμύνθηκε της κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Δημοκρατίας, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι στο κέντρο, αλλά στις «παρυφές» του, απαντώντας έτσι σε όσους θεωρούν ότι ενδεχόμενη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης, θα δημιουργήσει, αντί να λύσει προβλήματα στο κυκλοφοριακό.

Ποδηλατικός Περιβαλλοντικός Όμιλος: Δικαίωση
Εν τω μεταξύ, με ανακοίνωσή του ο Ποδηλατικός Περιβαλλοντικό Όμιλος «Δίας», αναφέρεται στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, την οποία χαρακτηρίζει «πρώτο βήμα για την απόκτηση δικτύου ποδηλατόδρομου η Κατερίνη»
Στην ανακοίνωση, επισημαίνεται μεταξύ άλλων: «Η δικαίωση των αγώνων που δώσαμε τα τελευταία χρόνια μας δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε με εντατικότερους ρυθμούς τις προσπάθειες μέσα από το νέο Ποδηλατικό Περιβαλλοντικό Όμιλο "Δίας" Κατερίνης. Καλούμε όλες τις ποδηλατικές ομάδες να συμμετάσχουν σε ανάλογες εκδηλώσεις τους επόμενους μήνες για να καταδείξουν την ανάγκη άμεσης υλοποίησης της συγκεκριμένης μελέτης του κ. Θ. Βλαστού και της ομάδας του, προς τους οποίους τρέφουμε απεριόριστη εμπιστοσύνη και εκτίμηση.»
Η βιώσιμη κινητικότητα έρχεται με… ποδήλατο
Πολιτεία

Δεν υπάρχουν σχόλια: