Διαδικασίες-εξπρές μετά το Πάσχα για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων - Αρχή με τα φορτηγά


Μ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-4-2010
Σε διυπουργική επιτροπή αμέσως μετά το Πάσχα θα τεθεί το ζήτημα των κλειστών επαγγελμάτων με στόχο το σχετικό νομοσχέδιο να ψηφιστεί το καλοκαίρι, έναντι του φθινοπώρου που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.
Όπως αναφέρεται στα Νέα η αρχή θα γίνει με τα φορτηγά ΔΧ. Ήδη με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων η κυβέρνηση έχει αρχίσει διάλογο με στόχο, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών Δ.Ρέππας, «να ανοίξουν οι ...αγορές και να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός».
Πάντως, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης διευκρίνισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δοθεί η δυνατότητα απόσβεσης του κόστους των αδειών που έχουν αγοράσει στο παρελθόν οι ιδιοκτήτες φορτηγών.

Όσον αφορά τα ταξί, η κυβέρνηση έχει στόχο κυρίως να εκσυγχρονίσει τον κανονισμό λειτουργίας του κλάδου ώστε να προωθηθεί η δημιουργία εταιρειών και να βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.

Ο λόγος για τον οποίο υπάρχει, αυτή τη φορά, βεβαιότητα για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων είναι ότι το επιβάλλουν οι υποχρεώσεις της χώρας έναντι των Βρυξελλών.

Στο κείμενο των συστάσεων του Συμβουλίου υπουργών Οικονομίας (ΕCΟFΙΝ) της 16ης Φεβρουαρίου ζητάται να ληφθούν μέτρα έως τα τέλη του 2010 για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στους τομείς:

* Επαγγελματικές υπηρεσίες (π.χ. οδηγοί ταξί, δικηγόροι, μηχανικοί, συμβολαιογράφοι).
* Οδικές μεταφορές φορτίου. Το Συμβούλιο ζητά να αρθούν τα εμπόδια που υπάρχουν για την ένταξη στο επάγγελμα του μεταφορέα αλλά και οι περιορισμοί στις τιμές.
* Ενέργεια. Να επιταχυνθεί η απελευθέρωση του τομέα, αποδεσμεύοντας σημερινές υποχρεωτικές λειτουργίες.
* Σιδηρόδρομοι. Να προωθηθεί η απελευθέρωση της αγοράς μέσω της εφαρμογής των κοινοτικών οδηγιών του πρώτου σιδηροδρομικού πακέτου.
* Λιανικό εμπόριο. Να χαλαρώσουν οι κανονισμοί που το διέπουν.

Το Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, σε μελέτη του που βρίσκεται σε εξέλιξη, υπολογίζει ότι η εφαρμογή σειράς μεταρρυθμίσεων (όχι μόνο του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων) που θα έφερναν το επίπεδο του ανταγωνισμού στην Ελλάδα στον μέσο όρο της ευρωζώνης θα οδηγούσε, σε μια τετραετία, σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 13,2%, της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 15,5%, των επενδύσεων κατά 11,3%, του πραγματικού μισθού κατά 10,8% και της απασχόλησης κατά 0,6%.
Ακόμη και το δημοσιονομικό έλλειμμα θα μειωνόταν κατά 0,1% του ΑΕΠ.(ΝΕΑ)