Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Κώστας Κουκοδήμος: Είχαμε και χειρότερες πλημμύρες, αλλά ο δρόμος δεν είχε κλείσει


Ενημέρωση των βουλευτών που μετέχουν στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου, από συγκοινωνιολόγους του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ
Το σαθρό έδαφος, σε συνδυασμό με τις πολύ έντονες βροχοπτώσεις «πυροκρότησαν» τις κατολισθήσεις στα Τέμπη, υποστήριξε ο Συντονιστής του Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας του Τ.Ε.Ε, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. «Δεν είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα είχαμε βροχές για να δημιουργηθεί σαθρότητα. Είχαμε και χειρότερες πλημμύρες και ποτέ δεν έγιναν κατολισθήσεις», υποστήριξε ο βουλευτής Κώστας Κουκοδήμος.

KOYKODHMOS_1Στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής, στην οποία μετέχει ο βουλευτής Πιερίας, συζητήθηκαν οι προτάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, σχετικά με τη διαμόρφωση του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2010-2020. Εκ μέρους του ΤΕΕ παρέστησαν ο Αντώνης Καστής, συγκοινωνιολόγος, συντονιστής στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Τ.Ε.Ε. και η Εύα Κασάπη, συγκοινωνιολόγος και μέλος του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Τ.Ε.Ε.
Ο κ. Κουκοδήμος έθεσε στους συγκοινωνιολόγους ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του οδικού δικτύου, τόσο της εθνικής οδού, όσο και του παράπλευρου οδικού δικτύου που χρησιμοποιείται σήμερα λόγω των κατολισθήσεων στα Τέμπη και ζήτησε συγκεκριμένα στοιχεία για τους δείκτες ασφάλειας του δικτύου Ελασσόνας-Κατερίνης.
Επιπλέον, έθεσε εκ νέου το θέμα της ανακατασκευής της 13ης ....εθνικής οδού, που μετά το κλείσιμο των Τεμπών αναδείχθηκε ως ένας από τους βασικούς οδικούς άξονες σύνδεσης της Ελλάδας, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της αναζήτησης των ευθυνών, ώστε να ακολουθηθεί η διαδικασία αποζημιώσεων υπέρ όλων των Φυσικών ή Νομικών Προσώπων που επλήγησαν και θα πληγούν οικονομικά από το κλείσιμο της εθνικής οδού.
Μιλώντας για τη 13η εθνική οδό, τόνισε πως υπάρχει μελέτη τόσο από την πλευρά της Νομαρχίας Πιερίας, όσο και από την πλευρά της Νομαρχίας Λάρισας για την ανακατασκευή της, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν εγκριθεί, επιρρίπτοντας ευθύνες γι’ αυτό και στα δυο μεγάλα κόμματα.
Αναφερόμενος στο θέμα των κατολισθήσεων στα Τέμπη  υποστήριξε ότι, από το1962 μέχρι σήμερα, έχουν έρθει αρκετές φορές αλπινιστές οι οποίοι έχουν δει τα εδάφη. «Δεν υπήρχε καμία σαθρότητα», είπε ο κ. Κουκοδήμος. «Είναι συμπαγής βράχος. Δεν είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα είχαμε βροχές για να δημιουργηθεί σαθρότητα. Είχαμε και χειρότερες πλημμύρες και ποτέ δεν έγιναν κατολισθήσεις».

KOYKODHMOS_2Αντίθετη άποψη επ’ αυτού είχε ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Αντώνης Κάστης. «Σε ό,τι αφορά τα εδαφοτεχνικά», τόνισε, «το ΤΕΕ έστειλε μια επιτροπή μαζί με τους καθηγητές του Πολυτεχνείου σε συνεργασία, οι οποίοι απέδωσαν τα αίτια στο υφιστάμενο έδαφος, που είναι πολύ κακό, σε συνδυασμό με τις πολύ έντονες βροχοπτώσεις. Αυτές ήταν ο πυροκροτητής για να ενεργοποιηθούν αυτά τα πράγματα».
Για το θέμα των παρακαμπτήριων δρόμων ο κ. Κάστης υπογράμμισε πως θα έπρεπε να είχαν εντοπιστεί, προσδιοριστεί και βελτιωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, πράγμα που δεν έγινε.
Ειδικά για την παρακαμπτήριο της 13ης εθνικής οδού εκτίμησε ότι «ο δρόμος είναι πολύ δύσκολος, στενός, ανεβαίνει σε πολύ μεγάλο υψόμετρο και όταν θα γίνουν χιονοπτώσεις, παγετοί κ.λπ., θα είναι δύσκολα τα πράγματα».
Αναφερόμενος στον παρακαμπτήριο δρόμο Αγιάς-Ομόλιου, όπου η κυβέρνηση αποφάσισε να επιτρέψει την κίνηση των λεωφορείων ΚΤΕΛ, υποστήριξε ότι η πίεση αυτού του είδους των οχημάτων θα είναι πολύ μεγάλη και θα δημιουργήσει κινδύνους, καθώς και το πλάτος του δρόμου είναι μικρό και κατολισθήσεις συμβαίνουν σε ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής.
Προβληματικούς χαρακτήρισε και τους δρόμους της τρίτης εναλλακτικής διαδρομής Σέρβια-Κοζάνη.
«Το Υπουργείο κάνει αυτή την ώρα τέσσερις μελέτες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, οι οποίες θα δούμε τι μπορούν να βελτιώσουν. Δεν μπορείς όμως να κάνεις θαύματα, γιατί οι δρόμοι είναι παλιοί», κατέληξε ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ.
(Πολιτεία

Δεν υπάρχουν σχόλια: