Ζητάει και τα ρέστα η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»!


TEMPH

Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» είναι μια Πολυεθνική Κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν: η HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (35%), η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (20% -συμφερόντων Μπόμπολα, η J&P  ΑΒΑΞ Α.Ε. (16,25%)-συμφερόντων Ιωάννου -Παρασκευαΐδη, η γαλλική VINCI CONCESSIONS S.A. (13,75%), η ΑΕΓΕΚ (10%)-συμφερόντων Γιάννη Μαρούλη και η ΑΘΗΝΑ ATE, (5%)-συμφερόντων J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.
Αυτός ο κατασκευαστικός και οικονομικός κολοσσός, του οποίου οι εταιρείες έχουν τεράστια εμπειρία στις κατασκευές, δηλώνει ξαφνιασμένος από τις καταπτώσεις βράχων. Αυτό είναι υποκρισία! Αποποιείται δε όλες τις ευθύνες και επαναλειτουργεί τα διόδια στο τμήμα Μαλλιακός-Κλειδί (ενώ μόνο οι κινητοποιήσεις των πολιτών απέτρεψαν προς το παρόν την έναρξη λειτουργίας των νέων διοδίων Αιγινίου). Αυτό κι αν είναι πρόκληση! Η είσπραξη δε διοδίων στη Λεπτοκαρυά Πιερίας, ενώ λίγα χιλιόμετρα παρακάτω τα Τέμπη είναι κλειστά, αποτελεί μια ακραία πρόκληση απέναντι στους πολίτες της περιοχής.
Για το «ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο» των αναγκαίων έργων αποκατάστασης της ασφάλειας του εθνικού οδικού δικτύου και των αποζημιώσεων σε επαγγελματικές και κοινωνικές κατηγορίες η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», αποποιούμενη τις ευθύνες της, επιχειρεί να φορτώσει τα τεράστια κόστη στους φορολογούμενους. Αυτό και αν είναι αλαζονική συμπεριφορά αποικιοκράτη!
Όμως:
Τις τελευταίες ημέρες πληθαίνουν οι τοποθετήσεις επιστημόνων και επιστημονικών συλλόγων (όπως για παράδειγμα  του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Ελλάδας) που επισημαίνουν ότι η καταπόνηση από τις εκρήξεις στα μέτωπα διάνοιξης της σήραγγας αποτελεί μια από τις αιτίες των φονικών κατολισθήσεων.
Η κατασκευάστρια Κ/Ξ όφειλε, σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, να πάρει τα αναγκαία μέτρα προστασίας. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία όχι μόνο ήταν υποχρεωμένη να λάβει τα απαραίτητα μέτρα, αλλά και είχε προειδοποιηθεί για τους κινδύνους και για την ανάγκη λήψης μέτρων από την Εγνατία Α.Ε. που είναι και η επιβλέπουσα εταιρεία από τη πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου.
Οι μεγαλοεργολάβοι, όπως αποδεικνύεται από τα γεγονότα, ήταν πρόθυμοι να ρισκάρουν ακόμα και ανθρώπινες ζωές γι’ αυτό και δεν έλαβαν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Την ίδια στιγμή αποδεικνύονται αρκετά επιμελείς στην (προ)είσπραξη των ληστρικών διοδίων.
Τεράστιες είναι και οι ευθύνες των εκάστοτε κυβερνήσεων. Δίνουν προίκα τον εθνικό πλούτο της χώρας στις πολυεθνικές και τους μεγαλοεργολάβους οι οποίοι αναλαμβάνουν -ακόμα και με χρήματα των φορολογουμένων- την κατασκευή και καρπώνονται τεράστια κέρδη από την εκμετάλλευση για δεκαετίες έργων όπως είναι για παράδειγμα το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η γέφυρα Ρίου Αντίρριου, η Αττική οδός και η ΠΑΘΕ.
• Να μην λειτουργήσουν τα διόδια Αιγινίου.
• Να σταματήσει άμεσα η είσπραξη διοδίων στο τμήμα Μαλλιακός-Κλειδί και σε όλη τη χώρα σαν ένα μικρό άμεσο μέτρο ανακούφισης των πολιτών.
• Να αναλάβει η εταιρεία το κόστος για αποκατάσταση των ζημιών στο εθνικό οδικό δίκτυο.
• Να πληρώσει η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» τις ζημιές που προκύπτουν για επαγγελματικές κατηγορίες και την εθνική οικονομία.
• Να κηρυχθεί εκτός σύμβασης και έκπτωτη η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» για εγκληματική αμέλεια.
• Να αποδοθούν άμεσα οι ποινικές ευθύνες για το εργατικό ατύχημα των Τεμπών. Όχι στη συγκάλυψη.
• Οι πολίτες με τις δράσεις μας να βάλουμε τέλος στα διόδια!

Οι Επιτροπές Ακρίβεια-Ανεργία STOP συντονίζουν τη δράση τους μέσα  από την ιστοσελίδα www.akribeia-stop.gr
Το Πανελλαδικό Συντονιστικό ενάντια στα διόδια συντονίζει τη δράση του μέσα από την ιστοσελίδα http://diodiastop.blogspot.com/ (Πολιτεία)
ΚΡΑΧΤΗΣ
http://kraxtis-gr.blogspot.com/