Ωμός εκβιασμός από ομάδα επιχειρηματιών!


13-Μαρ-2009 Απο ΕΠΙΚΑΙΡΟ

mix34v525423Με τα «εξάσφαιρα στα χέρια» κυκλοφορούν οι βιομήχανοι -κυρίως αυτοί των τροφίμων- της χώρας. Εκβιάζουν, απειλούν, οχυρώνονται πίσω από καρτέλ, «πνίγουν» την αγροτική οικονομία, σμπαραλιάζουν την αγορά, καταδικάζουν σε φτώχεια τους ανυπεράσπιστους καταναλωτές, παραλίγο να ρίξουν την κυβέρνηση με την υπόθεση των «κουμπάρων του γάλακτος» και τώρα επιχειρούν να κάμψουν και τις ελάχιστες και ανεπαρκείς αντιστάσεις με… όπλο την κρίση. Αποφασισμένοι να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τα εκβιαστικά διλλήματα που θέτει η κρίση προχωρούν σε ωμό εκβιασμό με διακύβευμα τις θέσεις εργασίας. «Θα σου αυξήσω την ανεργία, τα κοινωνικά και τα πολιτικά προβλήματα εάν δεν με αφήσεις να πουλάω όσο θέλω, όπως θέλω και ότι θέλω» λένε ουσιαστικά προς το κράτος, που αν και εξαιρετικά αδύναμο απέναντί τους φαίνεται να τους ενοχλεί και μόνο με την παρουσία του….

Οι χειρότερες φαίνεται να είναι σταθερά τα τελευταία χρόνια οι εταιρίες τροφίμων με δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Γαλακτοβιομηχανίες, εταιρίες εμφιάλωσης αναψυκτικών και χυμών, βιομηχανίες ζυμαρικών και τυποποίησης οσπρίων, ελαιολάδου ακόμη και οινοπνευματωδών ποτών απασχολούν σταθερά την επικαιρότητα επιχειρώντας να διαλύσουν κάθε έννοια ανταγωνισμού με οποιαδήποτε μέθοδο και πρακτική.

Αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του υφυπουργού Ανάπτυξης Γιώργου Βλάχου για απειλή απολύσεων από επιχειρηματία, ο οποίος είχε παραπεμφθεί στο ΥΠΑΝ μετά από έλεγχο για τις τιμές των προϊόντων του.

«Μπορεί μία εταιρεία να έρθει και να πει, ξέρετε “μην με πιέζετε με τις τιμές γιατί δίνουμε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο κ. Βλάχος κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του ΥΠΑΝ στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, αλλά όπως υπογράμμισε, η απειλή της μείωσης των θέσεων εργασίας δεν μπορεί να είναι το αντίβαρο για οτιδήποτε.

«Δεν θέλουμε να χαθούν θέσεις εργασίας αλλά δεν θα επιτρέψουμε στρεβλώσεις στην αγορά», παρατήρησε ο κ. Βλάχος.

Η αποκάλυψη του Γιώργου Βλάχου μπορεί να μην περιελάμβανε την αποκάλυψη του ονόματος του ή των βιομηχάνων, που τον απείλησαν, αλλά και αυτό δείχνει πόσο αδύναμο είναι το κράτος. Αντί να τον στείλει στην εισαγγελέα αμέσως ο υφυπουργός περιορίστηκε στην αποκάλυψη του εκβιαστικού διαλόγου, χωρίς βεβαίως να αποκαλύψει το όνομα του βιομηχάνου.

Το άφησε για το ρεπορτάζ, λες και οι «πλάτες των δημοσιογράφων» είναι πιο ισχυρές από εκείνες ενός κρατικού λειτουργού.
Από το ρεπορτάζ προκύπτει λοιπόν ότι πρόκειται για γαλακτοβιομήχανο, από τους πιο ισχυρούς και επώνυμους της χώρας, ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ίδια πρακτική απέναντι στο υπουργείο ακολουθεί και βιομηχανία εμφιάλωσης αναψυκτικών και χυμών με δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι εντός των ημερών θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθώς και το νομοσχέδιο για τις εισπρακτικές εταιρείες, θέματα που αποτέλεσαν αντικείμενο της σημερινής συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής.

Επανάλαβε ότι δεν θα διστάσει να ζητήσει από τις καταναλωτικές οργανώσεις να προχωρήσουν σε μποϊκοτάζ. Ο υπουργός ανέφερε ότι από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα έχουν αυξηθεί οι τιμές σε 4000 κωδικούς ενώ έχουν γίνει μειώσεις ή έχουν ανακληθεί αυξήσεις σε 20.000 κωδικούς σούπερ μάρκετ από ένα σύνολο 80.000 κωδικών.

Δεν αποκάλυψε όμως ότι οι κωδικοί που κατέγραψαν αυξήσεις αφορούσαν στη συντριπτική τους πλειονότητα βασικά είδη διατροφής, ενώ οι μειώσεις αφορούν προϊόντα με μειωμένη ζήτηση και σίγουρα όχι πρώτης ανάγκης.

Είμαστε υπέρ της επιχειρηματικότητας, αλλά δεν κλείνουμε το μάτι σε καμία επιχειρηματική συμπεριφορά, είπε ο κ. Χατζηδάκης προσθέτοντας ότι είναι έτοιμο το Παρατηρητήριο Τιμών, για το οποίο θα ανακοινωθούν δράσεις εξοικείωσης μαζί του για πολίτες, που δεν χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, ενώ στελεχώνεται και η νέα Ελεγκτική Διεύθυνση στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Πάντως το παρατηρητήριο τιμών που με πολύ κόπο έχει στήσει η ηλεκτρονική μας εφημερίδα δεν φαίνεται να συγκινεί το Υπουργείο, που δεν εντατικοποιεί τους ελέγχους και τα πρόστιμα ακόμη και σε απροκάλυπτες περιπτώσεις αισχροκέρδειας, που καταγράφονται και με την βοήθεια των αναγνωστών.

Κατά πάγια πρακτική στον κ. Χατζηδάκη ευθύνες φέρουν τα μέσα ενημέρωσης, τα οποία όμως αγνοεί όταν του δίνουν πληροφορίες για τη λειτουργία της αγοράς.

Έτσι, ζήτησε από τα μέσα ενημέρωσης «να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην παρουσιάζουν αυξήσεις, όπου δεν υπάρχουν.

Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι μπορούμε για την αποτύπωση της αλήθειας και θα επιμείνουμε στην αναφορά των γεγονότων όπως είναι» είπε ο υπουργός.

Κ. Μίχαλος: “Μην σπέρνετε τον πανικό”

Δεν πρέπει να κατηγορούνται συλλήβδην οι επιχειρήσεις για αθέμιτες πρακτικές σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κωνσταντίνος Μίχαλος στην ίδια ημερίδα, κάνοντας πως δεν άκουσε την αποκάλυψη βόμβα του υφυπουργού Γιώργου Βλάχου.

”Τους τελευταίους μήνες έχει καλλιεργηθεί ένα κλίμα πανικού στην αγορά”, όπως είπε ο κ. Μίχαλος, ”που αυξάνει την ανασφάλεια των καταναλωτών, επηρεάζει την εμπορική κίνηση και φέρνει σε αδιέξοδο τις επιχειρήσεις. Βεβαίως η κατάσταση είναι δύσκολη. Αλλά αυτό που χρειάζεται πάνω από όλα είναι ψυχραιμία και - ειδικά όσον αφορά τον καταναλωτή - σύνεση, σωστές αποφάσεις και επιλογές. Με τον πανικό, το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να επισπεύδουμε και να εντείνουμε ακόμη περισσότερο τις συνέπειες της κρίσης”.

Ωστόσο, ο κ. Μίχαλος για μια ακόμη φορά «ξέχασε» να αναφερθεί έστω και για τα μάτια του κόσμου στην ανάγκη αυτοελέγχου των μελών του και πολύ περισσότερο σε πρωτοβουλίες του ΕΒΕΑ για την αποφυγή παράνομων πρακτικών και από τον επιχειρηματικό κόσμο.
Αντιθέτως, και στον κ. Μίχαλο φταίνε τα μέσα ενημέρωσης, αφού ζήτησε κι εκείνος από τα μέσα ενημέρωσης να συμβάλλουν στην ψύχραιμη αντιμετώπιση των προβλημάτων και να μην γενικεύουν μεμονωμένα φαινόμενα.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ σημείωσε ότι η εκάστοτε κυβέρνηση έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει και να επιβάλει κυρώσεις σε όσους παρανομούν και να εγγυηθεί τη λειτουργία του ανταγωνισμού, χωρίς τις στρεβλώσεις που δημιουργούν οι κλειστές αγορές, τα μονοπώλια και οι εναρμονισμένες πρακτικές.

”Η αντίληψη ότι καταναλωτές και επιχειρήσεις πρωταγωνιστούν σε μια σχέση αντιπαλότητας, κρατώντας τους στερεότυπους ρόλους του καλού και του κακού - με τις κυβερνήσεις συνήθως στο ρόλο του άσχημου - πρέπει κάποια στιγμή να ξεπεραστεί στη σημερινή εποχή, της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού” κατέληξε ο κ. Μίχαλος, κάνοντας ότι δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς συμβαίνει γύρω του.
(Πηγή: Zougla.gr)