Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011
Αλλάζει εκ βάθρων το σύστημα χορήγησης αδειών ταξί και ανοίγει πλήρως το επάγγελμα. Τι προβλέπεται στο σχέδιο Ραγκούση που πέρασε από το υπουργικό συμβούλιο για τις ..
νέες και τις παλιές άδειες.
Τον δρόμο για τη σύσταση εταιρειών ταξί ανοίγει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, το οποίο συζητήθηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο.Σύμφωνα με αυτό, νέες άδειες παροχής υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί αλλά και μοτο-ταξί (η κυκλοφορία των οποίων θεσμοθετείται για πρώτη φορά) θα δίνονται μόνο σε εταιρείες ΕΠΕ, ακόμα και εάν αυτές είναι μονοπρόσωπες ή ΑΕ, ενώ προβλέπεται και μείωση των κομίστρων από 10% έως 20%. Ωστόσο, τα κόμιστρα θα εξακολουθήσουν να καθορίζονται από το υπουργείο.
Η άδεια, η οποία επανέρχεται στην ιδιοκτησία του Δημοσίου θα ισχύει για μία τριετία, θα είναι αμεταβίβαστη και θα μπορεί να ανακληθεί εάν διαπιστωθεί ότι η επιχείρηση στην οποία ανήκει δεν παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. Η άδεια θα επιστρέφεται στο κράτος σε περίπτωση συνταξιοδότησης ή λήξης χρήσης της.
Οι υφιστάμενοι κάτοχοι αδειών θα μπορούν εντός εξαμήνου και με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών (λευκό ποινικό μητρώο, πιστοποιητικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας κ.λπ.) να αντικαταστήσουν αδαπάνως τις παλαιές με καινούργιες άδειες χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να συστήσουν εταιρείες, ενώ αντικείμενο της διαβούλευσης που θα ακολουθήσει θα είναι το εάν εντός της επόμενης τριετίας έως την πρώτη ανανέωσή της θα πρέπει να έχουν συνενωθεί σε εταιρείες.
Η αξία των νέων αδειών που θα εκδοθούν βάσει της τιμής του παραβόλου θα είναι τελικώς αρκετά υψηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις, που οδήγησαν πολλούς στην υποβολή σχετικών αιτήσεων στην Περιφέρεια, και θα ανέρχεται σε 15.000 έως 40.000 ευρώ για τα αυτοκίνητα και σε 5.000 έως 10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες. Το ακριβές ύψος του διοικητικού τέλους θα οριστικοποιηθεί μετά τη διαβούλευση.
Για κάθε επόμενο ΕΔΧ αυτοκίνητο η αξία του παραβόλου θα οριστεί στο 80% της αρχικής τιμής και για κάθε επόμενη μοτοσικλέτα στο 20%, ενώ για την ανανέωση της άδειας θα απαιτείται παράβολο ύψους 200 ευρώ ανά αυτοκίνητο και 20 ευρώ ανά μοτοσικλέτα.
Επίσης, για την έκδοση των νέων αδειών κυκλοφορίας των ταξί, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταβάλουν επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε όχημα και 1.000 ευρώ για κάθε μοτοσικλέτα.
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για όσους εισήλθαν στον κλάδο τα τελευταία χρόνια, καθώς ορίζεται ότι για όσους απέκτησαν άδεια τα τελευταία 3 έως 7 χρόνια θα υπάρξουν φορολογικές ελαφρύνσεις.
Παράλληλα, οι περίπου 6.500 σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας θα μπορούν να αποκτήσουν ολόκληρη άδεια ταξί χωρίς να καταβάλουν το σχετικό παράβολο.
Ιδιαίτερες ρυθμίσεις
Στο σχέδιο νόμου δεν υπάρχουν πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά επισημαίνεται πως για γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης από τον νομοθέτη θα υπάρξουν ιδιαίτερες ρυθμίσεις.
Τα νέα αυτοκίνητα ΤΑΞΙ και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι καινούργια, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (πιστοποίηση EURO 5 κατ' ελάχιστο) και θα διαθέτουν υποχρεωτικά κλιματισμό, πρόσβαση στο Διαδίκτυο και τηλεόραση. Θα φέρουν διακριτή φωτιζόμενη και μεγαλύτερη από τις σημερινές πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος.
Οι αυτοκινητιστές με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη υποχρεώνονται να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους ύστερα από δέκα χρόνια κυκλοφορίας, ενώ οι συνάδελφοί τους τής περιφέρειας μετά από 15 χρόνια.
Οι κάτοχοι αδειών καθώς επίσης και οι νυν οδηγοί ταξί θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια μέσα από πρόγραμμα συνολικού ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για αγορά νέου οχήματος ή αναβάθμιση του υφιστάμενου.
ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Ερχονται τα μοτοταξί και τα 9θέσια
Μοτοταξί αλλά και ταξί έως και εννέα θέσεων θα κάνουν την εμφάνισή τους και στους ελληνικούς δρόμους μετά την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.
Η κράτηση για τη νέα αυτή υπηρεσία θα γίνεται είτε μέσω τηλεφώνου ή Διαδικτύου και η διαπραγμάτευση του κομίστρου θα είναι ελεύθερη. Παράλληλα τα ειδικής μίσθωσης οχήματα δεν θα μπορούν να επιβιβάζουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες, ενώ δεν θα έχουν περιορισμό έδρας με αποτέλεσμα να μπορούν να κινούνται πανελλαδικά. Σε αυτήν την κατηγορία θα υπαχθούν και δίκυκλα, δηλαδή μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης. Το υπουργείο εκτιμά πως το άνοιγμα αυτής της αγοράς θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, όπως έχει συμβεί και στο εξωτερικό.
Τα οχήματα "ειδικής μίσθωσης" θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, να διαθέτουν σύνδεση σε Διαδίκτυο και τηλεόραση, ενώ θα αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση δώδεκα ετών.
Ο εξοπλισμός των μοτοταξί θα καθοριστεί με απόφαση του υπουργού Υποδομών, ενώ παρέχεται η δυνατότητα μετατροπής οχημάτων "ειδικής μίσθωσης" (τα 9θέσια ταξί) ώστε να εξυπηρετούν ΑμΕΑ.
Μητρώο υπηρεσιών
Σεμινάρια και εκμάθηση αγγλικών για τους οδηγούς
Ειδικά σεμινάρια, τα οποία θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και εκμάθηση αγγλικών, θα πρέπει να περνούν οι οδηγοί ταξί.
Ταυτόχρονα στις υπηρεσίες Μεταφορών κάθε Περιφέρειας θα τηρούνται πλήρη μητρώα παρόχων υπηρεσιών ταξί και μοτοταξί.
Επίσης συγκροτείται Παρατηρητήριο για τις επιβατικές μεταφορές ΔΧ, το οποίο θα έχει στην αρμοδιότητά του τη συγκέντρωση, επεξεργασία και μελέτη των πάσης φύσεως στοιχείων που κατέχουν δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, αναφορικά με τις συνθήκες αγοράς και του ελεύθερου ανταγωνισμού (προστασία από μονοπώλια, ολιγοπώλια). Επίσης, θα εισηγείται ανά Περιφέρεια, κάθε Ιανουάριο, την έκδοση νέων αδειών ταξί.
Αλλαγή έδρας
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι εταιρείες και οι ιδιοκτήτες ταξί θα μπορούν να αλλάζουν έδρα μόνο μετά τη συμπλήρωση, τουλάχιστον, ενός έτους συνεχούς λειτουργίας στην αρχική έδρα τους.
Με κοινή απόφαση των περιφερειαρχών θα επιτρέπεται η μεταστάθμευση των ταξί από την έδρα τους σε άλλη διοικητική Περιφέρεια για τα χρονικά διαστήματα από 1ης Ιουνίου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και από 1ης Δεκεμβρίου μέχρι τέλους Φεβρουαρίου του επόμενου έτους (για την εξυπηρέτηση του τουρισμού).
Τέλος, στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υποδομών θα πρέπει να αναρτώνται οι ιστοσελίδες όλων των εταιρειών που θα συσταθούν όπου θα υπάρχει δυνατότητα αποστολής καταγγελιών και παραπόνων.
ΕΘΝΟΣ - ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου