Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011
Αντιμέτωπος εκ νέου με αιχμές και επιθέσεις συναδέλφων του βουλευτών της συμπολίτευσης βρέθηκε ο υπουργός Μεταφορών κ. Ι. Ραγκούσης κατά τη διάρκεια της ..ενημέρωσης της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για την απελευθέρωση των ταξί.
Ο κ. Ραγκούσης σημείωσε μεταξύ των άλλων: «Το άνοιγμα με κανόνες θα προχωρήσει. Μέσα από διάλογο, αλλά θα προχωρήσει. Αυτό άλλωστε δήλωσε πρόσφατα και ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου».
Επανέλαβε ότι αφότου γνωστοποιήσει την πρότασή του και τους κανόνες που θα διέπουν την απελευθέρωση της αγορά των ταξί, θα δώσει στους ενδιαφερόμενους τον επαρκή χρόνο προκειμένου να γνωστοποιήσουν τα σημεία συμφωνίας και διαφωνίας. «Μέχρι τότε είναι παντελώς αδικαιολόγητη κάθε μορφή κινητοποίησης και μάλιστα με θύμα το κοινωνικό σύνολο», είπε ο υπουργός Μεταφορών.
Απαντώντας σε όσους αναφέρονται στα πληθυσμιακά κριτήρια για τη χορήγηση αδειών ταξί αναρωτήθηκε: «Τί θα πει πληθυσμιακό κριτήριο έτσι γενικά και αόριστα; Δύο- δυόμισι ταξί ανά χίλιους κατοίκους , όπως σήμερα στην Αθήνα; Τρία ταξί ανά χίλιους κατοίκους, όπως στη Βουδαπέστη και τη Μαδρίτη; Τέσσερα ταξί ανά χίλιους κατοίκους, όπως στην Πράγα και το Βουκουρέστι, ή 10 ταξί ανά χίλιους κατοίκους, όπως στη Βαρκελώνη, το Ελσίνκι και το Μπέλφαστ; Δεν υπάρχουν ενιαία πληθυσμιακά κριτήρια».
Κατηγόρησε ταυτόχρονα τους ιδιοκτήτες ταξί πως όταν μιλούν για πληθυσμιακά κριτήρια «εννοούν τέτοια πληθυσμιακά κριτήρια, ώστε το επάγγελμα να παραμείνει κλειστό, ώστε να μην προκύπτει η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών». «Υπεκφυγή και πρόσχημα είναι, λοιπόν, έτσι γενικά και αόριστα το πληθυσμιακό κριτήριο», κατέληξε, «Δεν σημαίνει τίποτα παρά μόνο ένα βολικό άλλοθι σε όσους, όπως ο κ. Σαμαράς, θέλουν να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό και με αυτό τον τρόπο κλείνουν το μάτι στους ιδιοκτήτες ταξί. Είναι λυπηρό ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μετατρέπεται σε εκπρόσωπο Τύπου του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί».
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, επισημάνθηκαν μεταξύ των άλλων ότι: ο κ. Ραγκούσης θα πρέπει να παραιτηθεί «αν δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο» (Μ. Παπαδόπουλος, ΝΔ), ότι ο υπουργός «λέει ψέματα και προσπαθεί να εξαπατήσει τον κόσμο» (Ν. Καραθανασόπουλος, ΚΚΕ), ότι ο υπουργός είναι αναξιόπιστος (Μ. Βορίδης, ΛΑΟΣ) και ότι κρύβει τις προτάσεις του (Δ. Παπαδημούλης, ΣΥΡΙΖΑ).
Την αντίθεσή τους με τους χειρισμούς του υπουργού εξέφρασαν μεταξύ των άλλων η πρόεδρος της Επιτροπής, κυρία Βάσω Παπανδρέου και η πρώην υπουργός κυρία Λούκα Κατσέλη, οι οποίες - με τον δικό της τρόπο η καθεμία - ζήτησαν από τον υπουργό να καταθέσει τις προτάσεις του το συντομότερο δυνατόν ώστε να αποκλιμακωθεί η ένταση. Επίσης, η κυρία Τόνια Αντωνίου είπε ότι το προεδρικό διάταγμα Ρέππα με το οποίο διαφώνησε ο κ. Ραγκούσης αποτελούσε απόφαση της κυβέρνησης και προσέθεσε ότι «δεν μπορεί να λειτουργεί η κυβέρνηση α λα καρτ».
Η πρόεδρος της Επιτροπής κυρία Παπανδρέου σημείωσε ότι όταν είχε ψηφιστεί το νομοσχέδιο επί των ημερών του κ. Ρέππα στο υπουργείο υπήρχαν όροι και προϋποθέσεις, με αποτέλεσμα ο κ. Ραγκούσης να αναρωτηθεί με έκδηλο εκνευρισμό από πότε ψηφίζονται νόμοι με όρους και προϋποθέσεις και εν συνεχεία να αποχωρήσει από την αίθουσα η κυρία Παπανδρέου.
Η κυρία Κατσέλη από την πλευρά της υπογράμμισε την ανάγκη «άμεσης αποσαφήνισης της θέσης του Υπουργείου ως προς το είδος και το εύρος των ρυθμίσεων και των κανόνων που θα πρέπει να διέπουν τη λειτουργία της αγοράς των ταξί».
Παράλληλα, κατέθεσε πρόταση με τέσσερις αρχές που κατά τη γνώμη της θα πρέπει να διέπουν την αγορά των ταξί με στόχο, μεταξύ άλλων: α) την αποφυγή όχλησης και κυκλοφοριακών προβλημάτων, β) την προάσπιση της καθολικότητας των υπηρεσιών, γ) την προστασία του καταναλωτή και δ) τη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Απαντώντας στα όσα νωρίτερα είχε πει ο κ. Ραγκούσης, η πρώην υπουργός τόνισε μεταξύ των άλλων ότι «το θέμα που συζητάμε δεν είναι "απελευθέρωση της αγοράς ή όχι", αλλά εάν χρειάζονται κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς των ταξί και αν ναι, ποιες είναι οι κατάλληλες ρυθμίσεις για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος».
Επιπλέον, η κυρία Κατσέλη ανέφερε ότι μετά τον ανασχηματισμό η τοποθέτηση του υπουργείου φαίνεται ότι έχει αλλάξει χωρίς όμως να έχουν δοθεί απαντήσεις για το αν το Υπουργείο συμφωνεί στη θέσπιση κανόνων και ρυθμίσεων για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και, αν ναι, ποιο είναι το προτεινόμενο εύρος των ρυθμίσεων αυτών.
Νωρίτερα, συνάντηση με αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών ταξί είχε στην Ιπποκράτους ο γραμματέας του ΠαΣοΚ, κ. Μ. Καρχιμάκης. Παρών ήταν και επικεφαλής της Ομοσπονδίας, κ. Ευθ. Λυμπερόπουλος.(ΒΗΜΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου