Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Δεν αποδεχόμαστε την οικονομική απομόνωση - Δήλωση του Ηλία Χατζηχριστοδούλου, με αφορμή την επίθεση που δέχθηκε για συμμετοχή του ΕΒΕ Πιερίας σε κινητοποιήσεις κατά των διοδίων

http://www.eptanews.gr/media/k2/items/cache/f8c1ec925a18c92698c05bff8c327469_L.jpg 

Παρασκευή 22 Απριλίου 2011
«Δεν σκοπεύουμε να αποδεχτούμε την
οικονομική απομόνωση των μελών μας και του συνόλου της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας επειδή ένα ..καλοκαίρι κάποιοι δεν γνώριζαν τι ψήφιζαν σχετικά με την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου Μαλλιακός – Κλειδί», απαντά ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πιερίας.

Σκληρή κριτική (ελλείψει προφανώς άλλων ειδήσεων) δέχθηκε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, για την απόφαση (να εκτελέσει απόφαση του ΔΣ του ΕΒΕ Πιερίας) που αφορούσε την οργάνωση διαμαρτυρίας για την αύξηση της τιμής των διοδίων στα Μάλγαρα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, αλλά και της «Καθημερινής» (συμφερόντων όχι Μπόμπολα, αλλά Αλαφούζου), «κατηγορείται» ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πιερίας, ότι έχει μετατρέψει σε ένα γαλάζιο ΠΑΜΕ, το Επιμελητήριο Πιερίας. Συγκεκριμένα, στο άρθρο της «Καθημερινής» που φέρει την υπογραφή του Πάσχου Μανδραβέλη, με τίτλο «Κίνημα Δεν πληρώνω με χορηγούς», αφού γίνεται αναφορά σε δαπάνες του ΕΒΕ για την εκτύπωση πανό και φυλλαδίων (ύψους 1734 ευρώ) για κινητοποιήσεις κατά των διοδίων, θέτει σειρά ερωτημάτων σχετικά με το πόσο αυθόρμητες είναι οι καταλήψεις του «δεν πληρώνω», αφού διαθέτουν «μηχανισμούς χορηγίας», αλλά και σχετικά με το κατά πόσο ένα ΝΠΔΔ (όπως το ΕΒΕ Πιερίας) μπορεί να χρηματοδοτεί «παράνομες» όπως τις χαρακτηρίζει ενέργειες.
Στο ρεπορτάζ, όπως και στο άρθρο του έμπειρου δημοσιογράφου, δεν γίνεται καμιά αναφορά στην ουσία του προβλήματος, δηλαδή για την ανυπαρξία παράλληλου οδικού δικτύου, για την υποχρεωτική διέλευση από διόδια για να κινηθούν πολίτες ακόμη και εντός του δήμου τους ή πολύ περισσότερο για το ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση την οποία διοργάνωσε και στήριξε οικονομικά το ΕΒΕ και έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο, έγινε με αφορμή την απόφαση της Κυβέρνησης, όχι να χρηματοδοτήσει παράλληλα έργα, αλλά να αυξήσει σε μια νύχτα κατά 40% το αντίτιμο των διοδίων στα Μάλγαρα.

Η απάντηση του προέδρου του ΕΒΕ
Άμεση ήταν η αντίδραση του Ηλία Χατζηχριστοδούλου, ο οποίος με γραπτή του δήλωση, επισημαίνει πως ο πρωταρχικός ρόλος του Επιμελητηρίου Πιερίας είναι η στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας, της οικονομίας και ανάπτυξης και των συμφερόντων του τόπου του. «Η επιβολή υψηλών αντιτίμων διοδίων αλλά και η λειτουργία πέραν του ενός σταθμού διοδίων στα διοικητικά όρια μιας περιφερειακής ενότητας, χωρίς μάλιστα να έχουν ολοκληρωθεί πρωτίστως τα παράπλευρα οδικά έργα, αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας με αποτέλεσμα να συρρικνώνει την τοπική οικονομία», υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πιερίας, διευκρινίζοντας ότι το Επιμελητήριο δεν είναι ενάντια στην καταβολή αντιτίμου στα διόδια, αλλά κατά της άδικης αύξησης που μέσα σε μια νύχτα αποφάσισε το Υπουργείο Υποδομών.
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου, απαντώντας προς τους «καλοθελητές» που ασχολούνται με το θέμα, τονίζει πως το ΕΒΕ από την πρώτη στιγμή κινητοποιήθηκε κατά της λειτουργίας, του Σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο και ένωσε τις δυνάμεις του με φορείς, πολίτες, αλλά και εκπροσώπους της Πιερίας στη Βουλή, κατορθώνοντας να «παγώσει» τη λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων.
Στη συνέχεια, αναφέρει ο κ. Χατζηχριστοδούλου,  λίγο μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, η κυβέρνηση αύξησε το αντίτιμο των διοδίων στα Μάλγαρα σε ποσοστό  40%!!! Αυτή η απόφαση, η οποία θεωρήσαμε ότι θίγει τους επιχειρηματίες αλλά και το σύνολο των πολιτών, μας βρήκε κάθετα αντίθετους. Γι αυτό το σκοπό, σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Πιερίας, στις 6 Δεκεμβρίου του 2010, και όπου παραβρέθηκαν τοπικοί φορείς και παράγοντες, εκπρόσωποι επαγγελματικών και τουριστικών σωματείων του νομού, αλλά και συνάδελφοι επιμελητηριακοί συναποφασίσαμε, ομόφωνα, να διαμαρτυρηθούμε συντονισμένα, ακόμη και μέσα στις γιορτές, ζητώντας να επανέλθει το αντίτιμο στα αρχικά του επίπεδα.
Όσον αφορά τις δαπάνες που έγιναν, για την διοργάνωση της κινητοποίησης και «για τις οποίες δίνεται καινοφανές ενδιαφέρον τις τελευταίες μέρες», όπως χαρακτηριστικά λέει, ο κ. Χατζηχριστοδούλου, δηλώνει τα εξής:
Πρώτον, Δεν σκοπεύουμε να αποδεχτούμε την οικονομική απομόνωση των μελών μας και του συνόλου της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας επειδή ένα καλοκαίρι κάποιοι δεν γνώριζαν τι ψήφιζαν σχετικά με την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου Μαλλιακός – Κλειδί.
Δεύτερον, είναι αυτονόητο και ηθικώς επιδοκιμαζόμενο ότι θα στηρίζουμε τα συμφέροντα του τόπου μας. Τα χρήματα του Επιμελητηρίου Πιερίας προέρχονται από τους επιχειρηματίες του τόπου και γι αυτό αξιοποιούνται σε δράσεις που στηρίζουν άμεσα και έμμεσα το εισόδημά τους. Γίναμε, άλλωστε, αποδέκτες έντονων διαμαρτυριών εκατοντάδων μελών μας εξαιτίας αυτής της αύξησης των διοδίων στον Εθνικό άξονα που συνδέει μεταξύ άλλων τους Νομούς Πιερίας και Θεσσαλονίκης. Ιδίως, με αφορμή το κλείσιμο των Τεμπών, λόγω των κατολισθήσεων, οι επιχειρηματίες του νομού ξεσηκώθηκαν.
Τρίτον, ως Επιμελητήριο ποτέ δεν είπαμε ότι το κράτος δεν πρέπει να εισπράττει γενικώς διόδια. Αυτό που κάναμε ήταν να διαμαρτυρηθούμε αρχικά γραπτώς στα αρμόδια υπουργεία για την κατακόρυφη αύξηση, κατά 40%, στο κόστος των διοδίων στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, τη στιγμή που στη Λεπτοκαρυά Πιερίας για ένα συμβατικό Ι.Χ. αυτοκίνητο το κόστος διέλευσης ανέρχεται σε 3.10 ευρώ και έχουν κατασκευαστεί ήδη παράπλευρα διόδια.
Κλείνοντας, τη δήλωσή του,  υπογραμμίζει ότι για όλες τις ενέργειές του, το Επιμελητήριο Πιερίας ενημερώνει τα μέλη του αλλά και εν γένει τους πολίτες με δελτία τύπου που στέλνονται και στα πανελλαδικής εμβέλειας Μ.Μ.Ε. και πως «ποτέ δεν αποκρύψαμε κανένα στοιχείο ή ενέργειά μας. Ενεργούμε πάντα με γνώμονα το συμφέρον της τοπικής επιχειρηματικότητας και χαιρόμαστε ιδιαιτέρως που η «Διαύγεια» φέρνει στο φως όλες τις ενέργειές μας». 

Δεν υπάρχουν σχόλια: