Ξυπόλητοι στ’ αγκάθια αφέθηκαν να βαδίζουν οι φορείς της Πιερίας που, από την παραχώρηση της εθνικής οδού σε ιδιώτες, δεν έχουν δει, μέχρι στιγμής, τίποτε καλό. Χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση και στήριξη από την πολιτεία, προσπαθούν να αναγνώσουν τη σύμβαση παραχώρησης, τις συμπληρωματικές συμβάσεις που έχει υπογράψει κατά καιρούς το κράτος με την εταιρεία και τα ψιλά γράμματα που υπάρχουν σ’ αυτές.
Χθες το πρωί, στη συνάντηση που είχαν τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου με τον Νομάρχη, τέθηκαν και πάλι μια σειρά ζητήματα, που αφορούν την ανεξέλεγκτη δράση της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» και το πλήρες σκοτάδι στην ενημέρωση που (δεν) διοχετεύεται από την πολιτεία προς τους θεσμικούς φορείς και πολίτες του νομού.
Όπως:
- η ανεπιτυχής (παρά τη επιμονή της) προσπάθεια της Επιτροπής Αγώνα να μάθει αν η εταιρεία είχε οικοδομική άδεια (όπως απαιτείται από κάθε Έλληνα πολίτη) για την ανέγερση του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο.
-η (δηλωμένη) άγνοια του Προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Διαχείρισης του υδροβιότοπου του Δέλτα Αξιού-Αλιάκμονα-Λουδία, για τις οικοδομικές παρεμβάσεις που έκανε η εταιρεία μέσα στα όρια του Εθνικού Πάρκου, για τις οποίες ο Φορέας θα έπρεπε να γνωμοδοτήσει.
-η παράκαμψη του Νομαρχιακού Συμβουλίου Πιερίας, όσο αφορά παρεμβάσεις της εταιρείας σε τμήμα του δρόμου στον Πλαταμώνα, που .....απαιτούσαν Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
-η απουσία ενημέρωσης για τους συγκεκριμένους λόγους που η ΕΓΝΑΤΙΑ δεν επιτρέπει στην εταιρεία να θέσει για τη ώρα σε λειτουργία το σταθμό διοδίων του Αιγινίου.
-ακόμη-ακόμη και τον νόμιμον ή μη (αν υπάρχει δηλαδή αδειοδότηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων) των καμερών του νέου σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, που λειτούργησαν σε πλήρη ανάπτυξη το βράδυ της Κυριακής, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης διαμαρτυρία των εκατοντάδων πολιτών της Πιερίας.
Έτσι, οι φορείς του νομού αναγκάζονται να κινηθούν σε τρία τουλάχιστον επίπεδα: νομικό, πολιτικό και κινηματικό.
Όσο αφορά το πρώτο Νομαρχία θα αναθέσει σε νομικό το ζήτημα της νομιμότητας των ενεργειών της εταιρείας και ενδεχόμενης προσφυγής εναντίον της, ενώ θα ζητηθεί και η συνδρομή του Δικηγορικού Συλλόγου Κατερίνης (πρόταση της Ομάδας Εθελοντικής Δράσης), παράλληλα με τις κινήσεις που επεξεργάζεται η Επιτροπή Αγώνα με τον νομικό της σύμβουλο.
Σε πολιτικό επίπεδο, ζητείται η πιο ενεργή συνδρομή των βουλευτών για πιέσεις προς την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου και της κυβέρνησης γενικότερα.
Και σε κινηματικό επίπεδο, επιχειρείται (όπως σήμερα στη σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο Ανατολικού Ολύμπου) να βρίσκονται με το όπλο παρά πόδα όσο γίνεται περισσότεροι πολίτες του νομού, έτοιμοι να αντιδράσουν και στις πλέον αιφνιδιαστικές αποφάσεις της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν χθες στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη», η «Αιγαίο», με την κοινοποίηση, την περασμένη Παρασκευή, της απόφασής της να θέσει σε λειτουργία το σταθμό διοδίων Αιγινίου, αιφνιδίασε και το Υπουργείο Υποδομών, που έδωσε το Σάββατο εντολή στην εποπτεύουσα της παραχώρησης εταιρεία του δημοσίου «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να στείλει έγγραφο στην «Αιγαίο» με το οποίο την καλούσε να μην προχωρήσει στη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων.
Στο έγγραφο μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά σε μη τήρηση περιβαλλοντικών όρων, καθώς και στον έλεγχο των στατικών και λειτουργικών δεδομένων του σταθμού (λιγότερα ταμεία, έλεγχος μηχανολογικού εξοπλισμού κ.ά.).
Κυβερνητικές πηγές, που επικαλείται η «Θ» ανέφεραν ότι όλα αυτά έπρεπε να ελεγχθούν και να εγκριθούν προηγουμένως από τον ανεξάρτητο μηχανικό και στη συνέχεια να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων. «Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, τα διόδια δεν μπορούν να λειτουργήσουν», σημείωναν, ενώ άφηναν να εννοηθεί ότι, εάν η εταιρεία δεν συμμορφωθεί, τότε δεν αποκλείεται η «Εγνατία Οδός» να ζητήσει ακόμη και παρέμβαση εισαγγελέα. Για όλα τα παραπάνω πάντως, πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί φορείς του νομού φαίνεται να έχουν πλήρη άγνοια.
Χθες το πρωί, στη συνάντηση που είχαν τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου με τον Νομάρχη, τέθηκαν και πάλι μια σειρά ζητήματα, που αφορούν την ανεξέλεγκτη δράση της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» και το πλήρες σκοτάδι στην ενημέρωση που (δεν) διοχετεύεται από την πολιτεία προς τους θεσμικούς φορείς και πολίτες του νομού.
Όπως:
- η ανεπιτυχής (παρά τη επιμονή της) προσπάθεια της Επιτροπής Αγώνα να μάθει αν η εταιρεία είχε οικοδομική άδεια (όπως απαιτείται από κάθε Έλληνα πολίτη) για την ανέγερση του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο.
-η (δηλωμένη) άγνοια του Προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Διαχείρισης του υδροβιότοπου του Δέλτα Αξιού-Αλιάκμονα-Λουδία, για τις οικοδομικές παρεμβάσεις που έκανε η εταιρεία μέσα στα όρια του Εθνικού Πάρκου, για τις οποίες ο Φορέας θα έπρεπε να γνωμοδοτήσει.
-η παράκαμψη του Νομαρχιακού Συμβουλίου Πιερίας, όσο αφορά παρεμβάσεις της εταιρείας σε τμήμα του δρόμου στον Πλαταμώνα, που .....απαιτούσαν Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
-η απουσία ενημέρωσης για τους συγκεκριμένους λόγους που η ΕΓΝΑΤΙΑ δεν επιτρέπει στην εταιρεία να θέσει για τη ώρα σε λειτουργία το σταθμό διοδίων του Αιγινίου.
-ακόμη-ακόμη και τον νόμιμον ή μη (αν υπάρχει δηλαδή αδειοδότηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων) των καμερών του νέου σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, που λειτούργησαν σε πλήρη ανάπτυξη το βράδυ της Κυριακής, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης διαμαρτυρία των εκατοντάδων πολιτών της Πιερίας.
Έτσι, οι φορείς του νομού αναγκάζονται να κινηθούν σε τρία τουλάχιστον επίπεδα: νομικό, πολιτικό και κινηματικό.
Όσο αφορά το πρώτο Νομαρχία θα αναθέσει σε νομικό το ζήτημα της νομιμότητας των ενεργειών της εταιρείας και ενδεχόμενης προσφυγής εναντίον της, ενώ θα ζητηθεί και η συνδρομή του Δικηγορικού Συλλόγου Κατερίνης (πρόταση της Ομάδας Εθελοντικής Δράσης), παράλληλα με τις κινήσεις που επεξεργάζεται η Επιτροπή Αγώνα με τον νομικό της σύμβουλο.
Σε πολιτικό επίπεδο, ζητείται η πιο ενεργή συνδρομή των βουλευτών για πιέσεις προς την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου και της κυβέρνησης γενικότερα.
Και σε κινηματικό επίπεδο, επιχειρείται (όπως σήμερα στη σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο Ανατολικού Ολύμπου) να βρίσκονται με το όπλο παρά πόδα όσο γίνεται περισσότεροι πολίτες του νομού, έτοιμοι να αντιδράσουν και στις πλέον αιφνιδιαστικές αποφάσεις της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν χθες στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη», η «Αιγαίο», με την κοινοποίηση, την περασμένη Παρασκευή, της απόφασής της να θέσει σε λειτουργία το σταθμό διοδίων Αιγινίου, αιφνιδίασε και το Υπουργείο Υποδομών, που έδωσε το Σάββατο εντολή στην εποπτεύουσα της παραχώρησης εταιρεία του δημοσίου «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να στείλει έγγραφο στην «Αιγαίο» με το οποίο την καλούσε να μην προχωρήσει στη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων.
Στο έγγραφο μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά σε μη τήρηση περιβαλλοντικών όρων, καθώς και στον έλεγχο των στατικών και λειτουργικών δεδομένων του σταθμού (λιγότερα ταμεία, έλεγχος μηχανολογικού εξοπλισμού κ.ά.).
Κυβερνητικές πηγές, που επικαλείται η «Θ» ανέφεραν ότι όλα αυτά έπρεπε να ελεγχθούν και να εγκριθούν προηγουμένως από τον ανεξάρτητο μηχανικό και στη συνέχεια να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων. «Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, τα διόδια δεν μπορούν να λειτουργήσουν», σημείωναν, ενώ άφηναν να εννοηθεί ότι, εάν η εταιρεία δεν συμμορφωθεί, τότε δεν αποκλείεται η «Εγνατία Οδός» να ζητήσει ακόμη και παρέμβαση εισαγγελέα. Για όλα τα παραπάνω πάντως, πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί φορείς του νομού φαίνεται να έχουν πλήρη άγνοια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου