ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ - Δώστε 102 εκ. ευρώ και σώστε την Πιερία



DOSTE102_EK._EYRO
Παραλιακός δρόμος και περιφερειακή οδός Κατερίνης μπορούν να ακυρώσουν μεγάλο μέρος των ζημιών από τον εθνικό οδικό άξονα, να ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό της πρωτεύουσας του νομού και να κάνουν δυνατή την πρόσβαση στο νέο Νοσοκομείο
Τη χρηματοδότηση δυο σημαντικών οδικών έργων, η κατασκευή των ο οποίων θα έχει πολλαπλά οφέλη για το νομό, ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ.. Ρέππα και τον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη, ο βουλευτής Πιερίας του ΠΑΣΟΚ Θανάσης Παπαγεωργίου.
«Η Πιερία δεν μπορεί να υπερηφανευτεί για κανένα μεγάλο έργο υποδομής τα τελευταία 10 χρόνια», αναφέρει στην επιστολή του ο βουλευτής. «Αντίθετα», επισημαίνει, «έργα εθνικού επιπέδου, που έγιναν ή βρίσκονται στο στάδιο κατασκευής, όπως ο εθνικός οδικός άξονας Π.Α.Θ.Ε. και η διπλή σιδηροδρομική γραμμή, αντί να βελτιώσουν την επικοινωνία στο νομό, κατάφεραν να αποκόψουν την παραλιακή ζώνη από την υπόλοιπη Πιερία, να .....προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση στις εισόδους και στο κέντρο της πόλης Κατερίνης».
Κι αυτό γιατί τα δύο αυτά εθνικά έργα δεν συνοδεύτηκαν από παράλληλα έργα εξυπηρέτησης της τοπικής κυκλοφορίας και κίνησης εντός του νομού (όπως κόμβοι και βοηθητικοί παράπλευροι δρόμοι), «με αποτέλεσμα», σημειώνει, «οι πολίτες της Πιερίας για να πάνε στα χωράφια τους, στα χωριά τους ή στην έδρα του δήμου τους, να μην εξυπηρετούνται και να ταλαιπωρούνται με επιπλέον διαδρομές ή με κίνηση στην εθνική οδό».
Τα προβλήματα θα μπορούσαν να λυθούν σε μεγάλο βαθμό, εκτιμά ο βουλευτής αν το υπουργείο χρηματοδοτούσε την κατασκευή:
-του παραλιακού δρόμου, που θα συνδέει τους παραλιακούς οικισμούς του νομού, βοηθώντας και διευκολύνοντας την κίνηση των πολιτών και των επισκεπτών μεταξύ των παραλιακών οικισμών, οι οποίοι τώρα υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν την εθνική οδό για κινηθούν από τον ένα παραλιακό οικισμό στον άλλο, με επιβάρυνση επιπλέον διαδρομών, αλλά και διοδίων, καθώς και
-της περιφερειακής οδού της Κατερίνης, η απουσία της οποίας προκαλεί έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη (αφού όσοι έρχονται από την εθνική οδό ή άλλες επαρχιακές οδούς του νομού, υποχρεώνονται να τη διασχίσουν), αλλά και σοβαρό πρόβλημα πρόσβασης προς το νέο νοσοκομείο Κατερίνης.
Ο βουλευτής ου ΠΑΣΟΚ αναφέρει τέλος ότι οι μελέτες για τα δυο αυτά έργα είναι έτοιμες, ενώ το κόστος της κατασκευής του μεν παραλιακού δρόμου είναι 50 εκ. ευρώ, της δε περιφερειακής οδού Κατερίνης 52 εκ. ευρώ.
«Τα δύο αυτά έργα θα δώσουν νέα πνοή και θα αναβαθμίσουν την Πιερία, θα συμβάλλουν σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη και την τοπική οικονομία», καταλήγει ο κ. Παπαγεωργίου και ζητά να χρηματοδοτηθεί άμεσα η κατασκευή τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι τον Απρίλη, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς είχε δεσμευτεί να εξετάσει τη δυνατότητα κατασκευής τμήματος του παραλιακού δρόμου του νομού (για τον οποίο υπάρχει σχετική μελέτη της Νομαρχίας), χωρίς έκτοτε να υπάρχουν νεότερα.
Όσο για την περιφερειακή οδό Κατερίνης (η μελέτη της οποίας, απ’ όσο γνωρίζουμε έχει επιστραφεί στο δήμο για διορθώσεις), η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας την είχε θέσει … υπό δίλημμα. «Ή αυτή, ή 13η εθνική οδός», είχε πει στους φορείς του νομού.
Σήμερα, ενόψει και της δέσμευσης του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη (κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Πιερία) για επανασχεδιασμό του ΕΣΠΑ, η διεκδίκηση των δυο αυτών έργων φαίνεται πως επικαιροποιείται και γίνεται πιο επιτακτική.