ΠΕΜΠΤΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009
Αρνείται την κατασκευή κόμβου η ΔΕΠΑΝΟΜ, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση των οχημάτων από και προς το νέο Νοσοκομείο. Έχει όλη την καλή διάθεση για να κατασκευάσει το έργο η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, αρκεί να υπάρξει η ανάλογη χρηματοδότηση. «Σιγή ιχθύος» για τα έργα πέριξ του νοσοκομείου, (πιάτσα ταξί, πεζοδρόμια, στάσεις λεωφορείων, χώροι στάθμευσης) που πρέπει να υλοποιήσει ο Δήμος Κατερίνης.
Article Author: Πολιτεία/Βαγγέλης Ζαμαντζάς
Σοβαρό πρόβλημα φαίνεται να δημιουργείται με το νέο Νοσοκομείο Κατερίνης, την έναρξη λειτουργίας του οποίου πλέον «υπονομεύει» η απουσία κόμβου, που θα διασφαλίζει την ασφαλή πρόσβαση όλων των οχημάτων από και προς το Νοσοκομείο! Δεν είναι υποχρέωση της, η κατασκευή κόμβου υποστηρίζει η ΔΕΠΑΝΟΜ. Το ίδιο υποστηρίζει για λογαριασμό της και η Νομαρχία, η οποία πάντως εκφράζει τη διάθεση να λύσει το θέμα, αρκεί να χρηματοδοτηθεί.
Η απουσία πρόβλεψης κόμβου, καθώς και η απροθυμία της ΔΕΠΑΝΟΜ να χρηματοδοτήσει έναν ασφαλή κόμβο έξω από το νέο νοσοκομείο Κατερίνης, μετατρέπει σε γρίφο την ημέρα έναρξης λειτουργίας του νέου νοσοκομείου. Το ζήτημα, ήρθε στην επικαιρότητα μετά τη συνάντηση του βουλευτή Κώστα Κουκοδήμο με τον Νομάρχη Πιερίας, αν και από ότι φαίνεται η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση εδώ και μήνες είχε κρούσει «καμπανάκι» κινδύνου, ενημερώνοντας σχετικά τη ΔΕΠΑΝΟΜ.
Σύμφωνα με την αλληλογραφία και την ενημέρωση που παρείχε ο κ. Παπαστεργίου στον κ. Κουκοδήμο, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση είναι σε θέση να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου, πλην όμως, απαιτείται χρηματοδότηση ύψους 500.000 ευρώ, που έως σήμερα και παρά τις συνεχείς οχλήσεις δεν έχει εγκρίνει η ΔΕΠΑΝΟΜ, αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου από το γραφείο του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Παπαστεργίου, είχε επισημάνει και επισήμως στη ΔΕΠΑΝΟΜ, από τις αρχές Φλεβάρη την αναγκαιότητα κατασκευής κόμβου στην περιοχή. Από την άλλη, έπρεπε να περάσουν 5 μήνες για να απαντήσει η ΔΕΠΑΝΟΜ ότι δεν είναι στις υποχρεώσεις της η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου.
«Η υποχρέωση κατασκευής ενός κόμβου, από το νόμο, αφορά το χρήστη», αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑΝΟΜ, ο νομάρχης Πιερίας. Στην ίδια επιστολή, γίνεται σαφές ότι «και να υπήρχε οικονομική δυνατότητα, δηλαδή από τους ΚΑΠ της Ν.Α. Πιερίας, επειδή δεν πρόκειται για περιουσία ή έργο της Ν.Α. θα υπήρχε πρόβλημα νομιμότητας στις πληρωμές».
Στη συγκεκριμένη επιστολή, ο κ. Παπαστεργίου, αμφισβητεί ότι υπάρχει μελέτη για την κατασκευή του κόμβου, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχουν καθόλου μελέτες και αναφέρεται ως κόμβος πρόσβασης, αλλά η πρόταση που υποβλήθηκε σε σκαρίφημα, δεν εξασφαλίζει συνθήκες ομαλής και ασφαλούς κυκλοφορίας των κινουμένων οχημάτων επί της επαρχιακής οδού», ενώ τονίζει ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου το οποίο περιγράφεται στο «σκαρίφημα», θα δημιουργήσει κυκλοφοριακά προβλήματα και θα προκαλέσει τροχαία ατυχήματα.
Σχεδιασμός στο πόδι και… «νομικά» παραθυράκια
Σύμφωνα με πληροφορίες, για να εκδοθεί άδεια ανέγερσης κτιρίου σε ένα οικόπεδο που βρίσκεται κατά μήκος Νομαρχιακής οδού, θα πρέπει να εξασφαλίζει ασφαλή είσοδο και έξοδο από αυτόν. Επειδή όμως παντού υπάρχουν παραθυράκια, στην περίπτωση του Νοσοκομείου Κατερίνης, για να αποφύγουν τη συγκεκριμένη μελέτη η οποία θα ανέβαζε το κόστος του έργου, προτιμήθηκε να μετακινηθούν οι είσοδοι του κτιρίου δεξιά και αριστερά, ώστε η διέλευση των οχημάτων να γίνεται από αγροτικό δρόμο και άρα να μην απαιτείται μελέτη κόμβου! Ακολουθήθηκε δηλαδή ακόμη και από το ίδιο το κράτος, ένα «τερτίπι» που κατά κόρον ακολουθούν ιδιώτες για να μειώσουν το κόστος κατασκευής των εγκαταστάσεών τους.
Μόνο που αυτός ο σχεδιασμός έγινε το 1996 και από τότε οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Ίσως κάποιοι να μην πίστευαν καν ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το νοσοκομείο. Η δημιουργία πλήρους κόμβου, είναι απαραίτητη για την ασφαλή διέλευση οχημάτων από και προς το νοσοκομείο, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς, ότι από το συγκεκριμένο νοσοκομείο θα εξέρχονται ασθενοφόρα με μεγάλες ταχύτητες.
..και άλλα παράπλευρα έργα
Πάντως το πρόβλημα του κόμβου μπορεί να αποδειχθεί μικρό, εφόσον αποφασίσει η ΔΕΠΑΝΟΜ να χρηματοδοτήσει τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η οποία δεν αρνείται τη βοήθειά της. Μεγαλύτερο πρόβλημα, ακόμη και από αυτόν τον κόμβο, φαντάζει η απουσία χώρων στάθμευσης εκτός νοσοκομείου, καθώς και η κατασκευή υποδομών πέριξ του νέου νοσοκομείου.
Ο δρόμος πέριξ του νοσοκομείου, εκτός από πεζοδρόμια δεξιά και αριστερά, θα πρέπει να διαθέτει πιάτσα ταξί, στάσεις λεωφορείου και οτιδήποτε άλλο το οποίο είναι απαραίτητο για την ασφαλή πρόσβαση επισκεπτών και ασθενών. Την ευθύνη αυτών των έργων, εκτός νοσοκομείου, φέρει ο Δήμος Κατερίνης, ο οποίος μπορεί να κινήθηκε γρήγορα όσον αφορά τη σύνδεση του κτιρίου με την αποχέτευση και την ύδρευση, αλλά δεν φαίνεται να έχει αντιμετωπίσει επαρκώς όλα τα υπόλοιπα ζητήματα. Είναι πολύ πιθανόν να απαιτηθεί η απαλλοτρίωση εκτάσεων για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ή πεζοδρομίων. Διαδικασίες πολυέξοδες, αλλά και χρονοβόρες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία του νέου νοσοκομείου Κατερίνης.
Η απουσία πρόβλεψης κόμβου, καθώς και η απροθυμία της ΔΕΠΑΝΟΜ να χρηματοδοτήσει έναν ασφαλή κόμβο έξω από το νέο νοσοκομείο Κατερίνης, μετατρέπει σε γρίφο την ημέρα έναρξης λειτουργίας του νέου νοσοκομείου. Το ζήτημα, ήρθε στην επικαιρότητα μετά τη συνάντηση του βουλευτή Κώστα Κουκοδήμο με τον Νομάρχη Πιερίας, αν και από ότι φαίνεται η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση εδώ και μήνες είχε κρούσει «καμπανάκι» κινδύνου, ενημερώνοντας σχετικά τη ΔΕΠΑΝΟΜ.
Σύμφωνα με την αλληλογραφία και την ενημέρωση που παρείχε ο κ. Παπαστεργίου στον κ. Κουκοδήμο, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση είναι σε θέση να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου, πλην όμως, απαιτείται χρηματοδότηση ύψους 500.000 ευρώ, που έως σήμερα και παρά τις συνεχείς οχλήσεις δεν έχει εγκρίνει η ΔΕΠΑΝΟΜ, αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου από το γραφείο του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Παπαστεργίου, είχε επισημάνει και επισήμως στη ΔΕΠΑΝΟΜ, από τις αρχές Φλεβάρη την αναγκαιότητα κατασκευής κόμβου στην περιοχή. Από την άλλη, έπρεπε να περάσουν 5 μήνες για να απαντήσει η ΔΕΠΑΝΟΜ ότι δεν είναι στις υποχρεώσεις της η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου.
«Η υποχρέωση κατασκευής ενός κόμβου, από το νόμο, αφορά το χρήστη», αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑΝΟΜ, ο νομάρχης Πιερίας. Στην ίδια επιστολή, γίνεται σαφές ότι «και να υπήρχε οικονομική δυνατότητα, δηλαδή από τους ΚΑΠ της Ν.Α. Πιερίας, επειδή δεν πρόκειται για περιουσία ή έργο της Ν.Α. θα υπήρχε πρόβλημα νομιμότητας στις πληρωμές».
Στη συγκεκριμένη επιστολή, ο κ. Παπαστεργίου, αμφισβητεί ότι υπάρχει μελέτη για την κατασκευή του κόμβου, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχουν καθόλου μελέτες και αναφέρεται ως κόμβος πρόσβασης, αλλά η πρόταση που υποβλήθηκε σε σκαρίφημα, δεν εξασφαλίζει συνθήκες ομαλής και ασφαλούς κυκλοφορίας των κινουμένων οχημάτων επί της επαρχιακής οδού», ενώ τονίζει ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου το οποίο περιγράφεται στο «σκαρίφημα», θα δημιουργήσει κυκλοφοριακά προβλήματα και θα προκαλέσει τροχαία ατυχήματα.
Σχεδιασμός στο πόδι και… «νομικά» παραθυράκια
Σύμφωνα με πληροφορίες, για να εκδοθεί άδεια ανέγερσης κτιρίου σε ένα οικόπεδο που βρίσκεται κατά μήκος Νομαρχιακής οδού, θα πρέπει να εξασφαλίζει ασφαλή είσοδο και έξοδο από αυτόν. Επειδή όμως παντού υπάρχουν παραθυράκια, στην περίπτωση του Νοσοκομείου Κατερίνης, για να αποφύγουν τη συγκεκριμένη μελέτη η οποία θα ανέβαζε το κόστος του έργου, προτιμήθηκε να μετακινηθούν οι είσοδοι του κτιρίου δεξιά και αριστερά, ώστε η διέλευση των οχημάτων να γίνεται από αγροτικό δρόμο και άρα να μην απαιτείται μελέτη κόμβου! Ακολουθήθηκε δηλαδή ακόμη και από το ίδιο το κράτος, ένα «τερτίπι» που κατά κόρον ακολουθούν ιδιώτες για να μειώσουν το κόστος κατασκευής των εγκαταστάσεών τους.
Μόνο που αυτός ο σχεδιασμός έγινε το 1996 και από τότε οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Ίσως κάποιοι να μην πίστευαν καν ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το νοσοκομείο. Η δημιουργία πλήρους κόμβου, είναι απαραίτητη για την ασφαλή διέλευση οχημάτων από και προς το νοσοκομείο, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς, ότι από το συγκεκριμένο νοσοκομείο θα εξέρχονται ασθενοφόρα με μεγάλες ταχύτητες.
..και άλλα παράπλευρα έργα
Πάντως το πρόβλημα του κόμβου μπορεί να αποδειχθεί μικρό, εφόσον αποφασίσει η ΔΕΠΑΝΟΜ να χρηματοδοτήσει τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η οποία δεν αρνείται τη βοήθειά της. Μεγαλύτερο πρόβλημα, ακόμη και από αυτόν τον κόμβο, φαντάζει η απουσία χώρων στάθμευσης εκτός νοσοκομείου, καθώς και η κατασκευή υποδομών πέριξ του νέου νοσοκομείου.
Ο δρόμος πέριξ του νοσοκομείου, εκτός από πεζοδρόμια δεξιά και αριστερά, θα πρέπει να διαθέτει πιάτσα ταξί, στάσεις λεωφορείου και οτιδήποτε άλλο το οποίο είναι απαραίτητο για την ασφαλή πρόσβαση επισκεπτών και ασθενών. Την ευθύνη αυτών των έργων, εκτός νοσοκομείου, φέρει ο Δήμος Κατερίνης, ο οποίος μπορεί να κινήθηκε γρήγορα όσον αφορά τη σύνδεση του κτιρίου με την αποχέτευση και την ύδρευση, αλλά δεν φαίνεται να έχει αντιμετωπίσει επαρκώς όλα τα υπόλοιπα ζητήματα. Είναι πολύ πιθανόν να απαιτηθεί η απαλλοτρίωση εκτάσεων για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ή πεζοδρομίων. Διαδικασίες πολυέξοδες, αλλά και χρονοβόρες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία του νέου νοσοκομείου Κατερίνης.
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου