Τέτοια ώρα, τέτοια λόγια την Πέμπτη 25 Ιουνίου



ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2009
Article Author: Πολιτεία
Οι συντάκτες της Πολιτείας και της Επτά, σχολιάζουν την επικαιρότητα
Ούτε δυο δεκάδες δε συμπλήρωναν οι απεργοί οικοδόμοι που συγκεντρώθηκαν χθες στο Εργατικό Κέντρο Κατερίνης, παρόλο που η διοίκηση είχε φροντίσει να ενημερώσει τους πάντες με συνέντευξη τύπου (την περασμένη βδομάδα), γενική συνέλευση (απόπειρα για γενική συνέλευση των 2.500 οικοδόμων της Κατερίνης) και περιοδείες στα γιαπιά. «Ήταν μια προσπάθεια», είπε το μέλος του Δ.Σ Στέργιος Κλιγκόπουλος, «Μπορεί να μην απέδωσε τα αναμενόμενα, αλλά δικαιολογείται, αφού πολλοί συνάδελφοι δεν γνωρίζουν καν τα νέα μέτρα που τους ετοιμάζουν κυβέρνηση και Ε.Ε».

Πονάει δόντι κόβει κεφάλι Πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ, παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών. Όταν ακούς «εξυγίανση», να είσαι έτοιμος να βάλεις το χέρι στην τσέπη (33% πάνω το εισιτήριο στα απλά τρένα, 13% για τα intercity και 7% για τα EXRESS). Ο κ. Στυλιανίδης μας πληροφόρησε (για ακόμη μία φορά) ότι «ο ΟΣΕ είναι η πιο ζημιογόνα ΔΕΚΟ στην Ευρώπη, με ετήσιες ζημιές περίπου ένα δισ. ευρώ και συνολικό έλλειμμα που φτάνει τα 9 δισ. ευρώ». Κοστίζει, λέει, καθημερινά, σε κάθε Έλληνα πολίτη, περίπου 3.000 ευρώ. Δεν μας είπε το «γιατί» και ποιος ήταν αυτός ο άτιμος που έκανε προβληματική και ζημιογόνα τη δημόσια επιχείρηση. Να πληρώσει παραδειγματικά. Κι αυτός και όσοι τον διόρισαν. Αυτό λέει η λογική, άσχετα αν (στην Ελλάδα) είμαστε μαλωμένοι μαζί της.

Τα «έχωσε» ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θ. Ξανθόπουλος στον βουλευτή Πιερίας του ΠΑΣΟΚ, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτησή του για τα διόδια. Εν ολίγοις, του είπε (αρκετές φορές) ότι δεν δικαιούται να ομιλεί για τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών στους ιδιώτες, καθότι ομού κι αντάμα τα δυο μεγάλα κόμματα τα συμφώνησαν. Άλλο να φωνάζουν, είπε, τα αριστερά κόμματα, που είναι κατά των διοδίων, κι άλλο το ΠΑΣΟΚ που ετοίμασε τις συμβάσεις παραχώρησης. Όσο για το «ύψος» (το κατά πάν’ στην ανηφόρα) του τέλους διοδίων, υπήρχε (θύμισε) στο προσχέδιο που ‘χε ετοιμάσει η κυβέρνηση Σημίτη (του ΠΑΣΟΚ) και η σημερινή κυβέρνηση απλά «το διατήρησε», γιατί «το βρήκε σωστό και λογικό». ΚΑΙ αυτό ΚΑΙ τις θέσεις των (νέων) διοδίων. Δυο φορές χρησιμοποίησε τη φράση «καλώς ή κακώς» ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Τη μια για να δικαιολογήσει την αντικατάσταση της οδηγίας της Ε.Ε για τις εθνικές οδούς («καλώς ή κακώς, επιτρέπεται να εφαρμόζονται διόδια και στο κομμάτι που δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί»), την άλλη για να μη χρεωθεί αδίκως η σημερινή κυβέρνηση τα διόδια εν γένει («στο κάτω-κάτω», είπε, «τα διόδια αυτά δεν είναι σημερινή εφεύρεση, εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά το 1959, καλώς ή κακώς». Και βγήκε λάδι. Ως γνωστό, τα «κακώς» δεν τα αγγίζει καμιά κυβέρνηση στη χώρα.

Περίεργα μαθηματικά χρησιμοποιούν στο ΥΠΕΧΩΔΕ! «Συνολικά ο αριθμός των σταθμών διοδίων, αλλά και το σύνολό τους, μετά την εφαρμογή και του νέου σταθμού στο Αιγίνιο, μειώνεται», υποστήριξε ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Πώς γίνεται βέβαια να έχουμε μείωση δια της προσθέσεως, δεν μας το εξήγησε. Θα σκέφτηκε, μάλλον, ότι έτσι κι αλλιώς δεν θα το καταλαβαίναμε. Όπως δεν καταλάβαμε το γιατί (αφού όπως είπε «τα διόδια προς Θεσσαλονίκη πρακτικώς μένουν τα ίδια στους διερχόμενους το δρόμο Πιερίας») να γίνει και νέος σταθμός (στο Αιγίνιο), μερικά μόλις χιλιόμετρα από το σταθμό των Μαλγάρων. Όπου, το κράτος, θα μειώσει στο μισό το τέλος διοδίου (στα Μάλγαρα, που ‘ναι δημόσιος σταθμός και πάνε όλα τα λεφτά στο δημόσιο κορβανά) για να πάρει το 70% από αυτά που θα εισπράττουν οι ιδιώτες στο διπλανό σταθμό (του Αιγινίου)! Παράλογοοοο; Ακούει; Μπα.

Πίνακα με τα επενδυτικά σχέδια που εγκρίθηκαν για να χρηματοδοτηθούν από τον Αναπτυξιακό Νόμο, ανά νομό μας έστειλε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με τον πίνακα λοιπόν, όσον αφορά την Πιερία υπήχθησαν, μέχρι στιγμής, στην Α΄ και Β΄ Φάση του Αναπτυξιακού Νόμου, 56 επενδυτικά σχέδια, όπου θα επενδυθούν 61.015.520 ευρώ, εκ των οποίων τα 28.465.771,95 ευρώ θα είναι επιχορήγηση. Μέχρις εδώ κατανοητό με τα νούμερα. Εκείνο που δεν εννοήσαμε είναι ο αριθμός των νέων θέσεων που θα προκύψουν στο νομό. Διότι, σύμφωνα με τον πίνακα, τα επενδυτικά σχέδια της Α΄ φάσης θα δημιουργήσουν 122,45 νέες θέσεις εργασίας, της Β΄ φάσης 104,95, σύνολο 227,40. Αυτό το 0,40 προφανώς αναφέρεται σε λειψή θέση κι όχι σε … λειψό εργαζόμενο, έ;

Αύριο αποζημιώσεις σε αγρότες Αύριο Παρασκευή θα γίνει η καταβολή, μέσω λογαριασμών της Α.Τ.Ε, των αποζημιώσεων στους δικαιούχους παραγωγούς για ζημιές που υπέστησαν οι καλλιέργειές τους από τον Σεπτέμβριο του 2008 μέχρι και τον Απρίλιο του 2009. Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σωτήρης Χατζηγάκης ανακοίνωσε χθες ότι θα καταβληθούν στους δικαιούχους παραγωγούς αποζημιώσεις συνολικού ύψους 11.285.581 ευρώ. Συγκεκριμένα, εκκαθαρίσθηκαν και στάλθηκαν στην ΑΤΕ οι καταστάσεις 11.734 παραγωγών, 38 νομών της χώρας, μεταξύ των οποίων και η Πιερία, για εκτιμήσεις και επανεκτιμήσεις ζημιών στη φυτική παραγωγή από βροχοπτώσεις, πλημμύρα, χαλάζι, παγετό και ανεμοθύελλα σε διάφορες καλλιέργειες, καθώς επίσης και για τη μειωμένη παραγωγή φυλλοβόλων εσοδείας 2008.
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)