Αγώνας διαρκείας


diodia_1
 

Η αύξηση κατά 40% των διοδίων των Μαλγάρων (μόλις λίγες μέρες μετά το β΄ γύρο των εκλογών για την Αυτοδιοίκηση), προκάλεσε την αντίδραση Πιεριέων και οργανώσεων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι χθες το πρωί πραγματοποίησαν κινητοποιήσεις στους σταθμούς διοδίων των Μαλγάρων και της Λεπτοκαρυάς. Για περίπου δύο ώρες, οι διαδηλωτές ...κράτησαν ανοιχτές τις μπάρες, επιτρέποντας στα διερχόμενα οχήματα να περνούν χωρίς να καταβάλουν αντίτιμο.

diodia_2Τα 80 λεπτά (περίπου 300 δρχ) αύξηση στα διόδια των Μαλγάρων, έρχονται να προστεθούν στα συνεχόμενα «χαράτσια» του κράτους και στις περικοπές των μισθών και αυτό δεν μπορεί να γίνει άλλο αποδεκτό, δήλωναν μέλη της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων, χθες το πρωί στη Λεπτοκαρυά.
Δυστυχώς, η ανταπόκριση του κόσμου στο κάλεσμα της Επιτροπής για τα διόδια, δεν ήταν η αναμενόμενη, αν και όπως διευκρίνισαν οι διοργανωτές, οι κινητοποιήσεις αποφασίστηκαν λίγες μέρες πριν και δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος για περισσότερη ενημέρωση.
«Είναι αντίδραση στην αύξηση των διοδίων που έγινε στα Μάλγαρα, μια αύξηση 40% η οποία δεν δικαιολογείται στους καιρούς που ζούμε. Πρόκειται για μια αύξηση που επηρεάζει άμεσα στην Πιερία, διότι πολύς κόσμος από το νομό μας μετακινείται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε σε δηλώσεις του το μέλος της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων, diodia_3Παναγιώτης Αγγελίδης, ο οποίος μίλησε και για τις επιπτώσεις που δημιουργούνται από αυτήν. «Σίγουρα θα υπάρξουν επιπτώσεις και ευτυχώς που δεν λειτουργούν τα διόδια στο Αιγίνιο, διότι αν λειτουργούσαν και εκεί, τότε όλα τα οχήματα θα περνούσαν μέσα από το Αιγίνιο, κάτι που γίνεται σήμερα στα Μάλγαρα και στα Κύμινα. Η κατάσταση εκεί, έχει γίνει αφόρητη», δηλώνει, σημειώνοντας ότι στις συγκεκριμένες περιοχές από την αύξηση της κίνησης των οχημάτων κινδυνεύουν ακόμα και οι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών.
«Οι πολίτες δεν αντέχουν άλλο. Οι μισθοί μειώνονται, απολύσεις γίνονται και αυτοί αυξάνουν τα διόδια», είπε, εκφράζοντας την αγανάκτηση του. «Έχουμε την εντύπωση ότι η κοινωνία μας έχει χωριστεί σε δύο τμήματα. Ένα μικρό τμήμα που το μόνο που το ενδιαφέρει είναι να εισπράξει και ένα άλλο τμήμα μεγάλο, το οποίο αγωνιά κάθε μέρα αν θα μπορέσει να επιβιώσει τα επόμενα χρόνια και τους επόμενους μήνες».
diodia_4Αναφερόμενος στην Λεπτοκαρυά, υποστήριξε πως το πρόβλημά είναι τα παράπλευρα διόδια που κατασκευάζονται, παρά την αντίδραση της τοπικής κοινωνίας. Η Εταιρεία δεν καταλαβαίνει τίποτα, συνεχίζει να κατασκευάζει διόδια, αδιαφορώντας για το κόστος που θα έχουν στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία. «Θα πρέπει αυτοί που μας κυβερνούν να τα διορθώσουν» είπε, υπογραμμίζοντας ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα ένα εργαλείο ανάπτυξης όπως είναι ο δρόμος να το μεταβάλουν σε εργαλείο μείωσης της ελευθερίας μετακινήσεων μας και σε εργαλείο υπανάπτυξης ολόκληρων περιοχών.
Από την πλευρά του, ο Ηλίας Τσιτλακίδης ανέφερε ότι η διαμαρτυρία γίνεται σαφώς για την μεγάλη αύξηση της τιμής των διοδίων στα Μάλγαρα, αλλά και επειδή η Επιτροπή θέλει να υπενθυμίσει όλα όσα έχουν συμφωνηθεί για την περιοχή της Λεπτοκαρυάς σε σχέση με τα διόδια. «Θέλουμε να υλοποιηθεί η συμφωνία των πέντε σημείων. Έχουμε δηλώσει ότι δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα μας και για αυτό έχουμε και νέα διευρυμένη συνεδρίαση της Επιτροπής αγώνα την Τετάρτη, όπου καλούμε όλους τους νέους δημάρχους να πλαισιώσουν την επιτροπή μας. Θεωρούμε ότι ο αγώνας δεν έχει σταματήσει και θα συνεχίσουμε μέχρι να έχουμε μια δίκαιη λύση για συνολικά για το θέμα των διοδίων. Μια λύση η οποία δεν θα προδιαγράφει ένα ζοφερό μέλλον για τον τουρισμό μας, για τις μεταφορές μας, μια λύση η οποία θα δίνει εναλλακτικό δίκτυο. Αυτό απαιτεί η δημοκρατία μας».