«Καμπανάκι» από την ΕΛΜΕ πριν το πρώτο… κουδούνι


Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010
Με τα ίδια προβλήματα και τις ίδιες ελλείψεις σε επίπεδο υποδομών, αναμένεται να ξεκινήσει το νέο σχολικό έτος, σε κάτι περισσότερο από ένα μήνα. Οι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν, οι υποδομές δεν είναι οι καταλληλότερες, ενώ ούτε ο τομέας της Παιδείας ..εξαιρέθηκε από τις περικοπές με αφορμή την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας.
BASIKO

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πιερίας, Θοδωρής Σιαμάγκας, μιλώντας στην «Π» έθεσε για μια ακόμα φορά τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα της Πιερίας και τα οποία μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς θα τα βρουν μπροστά τους από το Σεπτέμβρη, παρότι είναι γνωστά, έχουν εντοπιστεί εγκαίρως και έχουν κατατεθεί προτάσεις για τη λύση τους.
Φέτος διορίζονται 2825 εκπαιδευτικοί σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αριθμός πολύ μικρότερος από εκείνον που θεωρούν οι εκπαιδευτικοί απαραίτητο για την πλήρωση των κενών θέσεων, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ. «Ενδεικτικό του πόσο υπολείπονται των αναγκών είναι ότι -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις συνδικαλιστών- τουλάχιστον 6.000 είναι τα κενά που πρέπει να καλυφθούν μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς σε αυτά να υπολογίζεται ο αριθμός εκπαιδευτικών που πρόκειται να βγουν άμεσα στη σύνταξη κυνηγημένοι από τα αντιασφαλιστικά μέτρα», συμπλήρωσε ο κ. Σιαμάγκας.
Το γεγονός ότι διορίζεται αριθμός εκπαιδευτικών πολύ μικρότερος από εκείνον που απαιτείται, εννοείται πως δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την Πιερία, αφού τα ανάλογα κενά θα υπάρχουν σε θέσεις εκπαιδευτικών και στο νομό μας, όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ.
Πέρα όμως από τα γενικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των καθηγητών από τη συνεχή μείωση των δαπανών για την παιδεία (κάθε χρόνο εφευρίσκονται λόγοι), η εκπαιδευτική κοινότητα του νομού μας, αναμένεται να αντιμετωπίσει συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία χρονίζουν, ενώ κάποια από αυτά δεν απαιτούν ιδιαίτερα μεγάλη δαπάνη για να επιλυθούν.
Οι υπεράριθμές τάξεις μαθητών, θα είναι για μια ακόμη χρονιά ένα από τα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί σε αρκετά συγκροτήματα του νομού και κυρίως σε εκείνα της Κατερίνης, τα οποία δέχονται και τον μεγαλύτερο όγκο μαθητών από άλλους δήμους που δεν διαθέτουν λύκεια ή γυμνάσια.
«Η ΕΛΜΕ έχει προτείνει την ίδρυση Λυκείου στον Κορινό», αναφέρει ο Θόδωρος Σιαμάγκας, μια πρόταση που όμως δεν έχει γίνει δεκτή (αν και εγκρίθηκε και από το Νομαρχιακό Συμβούλιο και από τη Διεύθυνση Β/Θμιας Εκπαίδευσης), από το Υπουργείο Παιδείας. Ο κ. Σιαμάγκας διευκρινίζει ότι ο Κορινός διαθέτει κτίριο με πολύ καλές υποδομές για τη φιλοξενία Λυκείου στο οποίο θα μπορούν να πηγαίνουν μαθητές από τον Κορινό και τις γύρω περιοχές, μαθητές που σήμερα «στοιβάζονται» στα σχολικά συγκροτήματα της Κατερίνης. «Θέλουμε την ίδρυση Λυκείου και όχι γυμνασίου με λυκειακές τάξεις», διευκρινίζει ο κ. Σιαμάγκας, σημειώνοντας πως οι λυκειακές τάξεις αποτελούν «λύση ανάγκης» μόνο για τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας «και η Πιερία δεν είναι τέτοια περιοχή», όπως λέει χαρακτηριστικά.
Η ΕΛΜΕ έχει προτείνει επίσης την κατασκευή σχολικού συγκροτήματος που θα στεγάσει το 5ο Λύκειο, καθώς και την κατασκευή κτιρίου για το Μουσικό σχολείο, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της. Και τα δύο σχολεία, θεωρούνται απαραίτητα για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο νομό μας, ενώ όσον αφορά το Μουσικό Σχολείο η κατασκευή του είχε (κάποτε) δρομολογηθεί μέσω του ΣΔΙΤ και προς το παρόν παραμένει μόνο στα χαρτιά, αφού και το νέο σχολικό έτος οι μαθητές του θα συνεχίσουν να φοιτούν σε λυόμενες αίθουσες.
Προβλήματα όμως θα αντιμετωπίσουν και οι μαθητές των Ειδικών Σχολείων της πόλης τα οποία επίσης θα στεγάζονται σε εγκαταστάσεις που δεν εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών τους και σε καμιά περίπτωση, όπως λέει ο κ. Σιαμάγκας, δεν αρμόζουν στο επίπεδο εκπαίδευσης που επιθυμεί να παράσχει ο εκπαιδευτικός. «Ο πολιτισμός και η Παιδεία ενός κράτους και μιας περιοχής φαίνεται κυρίως από το επίπεδο των υποδομών εκπαίδευσης για τα άτομα με τις ειδικές ικανότητες», σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την κατάσταση των δύο συγκεκριμένων κτιρίων του νομού μας.
Σε γενικές γραμμές, φαίνεται ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα αντιμετωπίσουν τα γνωστά πλην όμως δυσεπίλυτα προβλήματα, για τα οποία δεκαετίες τώρα η Ελληνική Πολιτεία έχει αδιαφορήσει, μοιράζοντας απλά αόριστες υποσχέσεις.