Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Έτυχε, δεν πέτυχε

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010
«Με την ολοκλήρωση του έργου, όλοι θα παραδεχθούν ότι πετύχαμε κάτι πάρα πολύ σπουδαίο!», έλεγε ο δήμαρχος Κατερίνης τον Μάιο του 2008, μιλώντας για ..την υπόγεια διάβαση των οχημάτων στο ύψος των γραμμών του τρένου στο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Αλλά, υπολόγιζε χωρίς τον ξενοδόχο, δηλαδή χωρίς τα αναπάντεχα και παρόλ’ αυτά προβλέψιμα, ατυχήματα που έμελλε να συμβούν.
BASIKO_1
Ένα από αυτά έλαβε χώρα το βράδυ της Τρίτης, ευτυχώς μόνο με υλικές απώλειες. Οδηγός λεωφορείου που μετέφερε αλλοδαπούς τουρίστες από την Κατερίνη προς την Παραλία, δεν είδε, κατ’ ομολογία του, την ταμπέλα της υπόγειας διάβασης που προειδοποιεί ότι όχημα ύψους άνω των τριών μέτρων δεν χωρά να περάσει και σφηνώθηκε στο τούνελ. Για κακή του τύχη, η αιωρούμενη μπάρα που έχει τοποθετηθεί πριν από την υπόγεια διάβαση για να «ξυπνά» την προσοχή των οδηγών, ήταν (όπως συχνά συμβαίνει) αναδιπλωμένη (από χτυπήματα άλλων οχημάτων) και δε «σκουντούφλησε» πάνω της για να αποφύγει το αμέσως μετά αναπόφευκτο, που σύμφωνα με την Τροχαία, μπορεί να του κοστίσει (σε επισκευές) μέχρι και 10.000 ευρώ.
BASIKO_2Το ειδησεογραφικού ενδιαφέροντος θέμα ωστόσο, δεν είναι το ελαφρύ πάθημα του συγκεκριμένου οδηγού (σε σχέση τουλάχιστον με το πρόστιμο των μερικών δεκάδων ευρώ που του επέβαλλε η Τροχαία), αλλά το πιθανό σοβαρότερο πάθημα που μπορεί ανά πάσα στιγμή να συμβεί στη στενή και χαμηλή υπόγεια διάβαση, όπως και το πάθημα των κατοίκων της συνοικίας και των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται ένθεν κακείθεν της οδού Λ. Ιασονίδου.

Σύμφωνα με τους περίοικους, η σήμανση για την υπόγεια διάβαση είναι τόσο ανεπαρκής, ώστε καθημερινά, οχήματα ύψους άνω των τριών μέτρων να φτάνουν μέχρι το στόμιό της για να ανακαλύψουν ότι δε χωρούν να περάσουν. Αποτέλεσμα; Να κάνουν όπισθεν για να βρουν διέξοδο, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στον πολυσύχναστο κεντρικό δρόμο της συνοικίας που οδηγεί στις ακτές.
Όσο για την αιωρούμενη προειδοποιητική μπάρα, λίγα μέτρα πριν από την υπόγεια διάβαση, συνήθως είναι «αναδιπλωμένη», άρα ανενεργή, ενώ οι καταστηματάρχες αναγκάζονται να τηλεφωνούν κάθε φορά στο δήμο να στείλει συνεργείο.
Ένα τέτοιο τηλεφώνημα έκαναν και το πρωί της Τρίτης, μας είπε ο επιχειρηματίας Σπύρος Εϊτσίδης, αλλά το συνεργείο … άργησε μια μέρα και δεν πρόλαβε να αποτρέψει τη ζημιά που έπαθε ο άτυχος οδηγός του τουριστικού πούλμαν.
«Πρέπει να βρεθεί λύση, να υπάρξει καλύτερη σήμανση στην αρχή της Λ. Ιασονίδη, να βρεθεί τεχνικός τρόπος να μη διπλώνει η μπάρα, τέλος πάντων πρέπει να παρθούν πρόσθετα μέτρα, γιατί από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία η διάβαση υπάρχουν προβλήματα», λέει ο κ. Εϊτσίδης.
«Το είχαμε επισημάνει πριν ακόμη ξεκινήσει, ότι πρέπει να υπάρχουν ταμπέλες που να τις βλέπει κι ένας τυφλός», λέει ο Χρήστος Μαυρίδης, ένας ακόμη επαγγελματίας της περιοχής, που γειτνιάζει με την υπόγεια διάβαση, «αλλά, ο δήμαρχος μας διαβεβαίωνε ότι είναι μια επιστημονικά ενδεδειγμένη λύση κι εμφανιζόταν κάτι παραπάνω από σίγουρος ότι δεν πρόκειται να συμβεί τίποτε».
Παρότι μη ειδικός, ο κ. Μαυρίδης παρατηρεί ότι στο τούνελ της εθνικής οδού η σήμανση είναι αρκετά πιο συστηματική (με φωτεινούς σηματοδότες και άλλα προειδοποιητικά αποτελεσματικά συστήματα), ενώ οι ταμπελίτσες για την υπόγεια διάβαση του σταθμού, από νωρίς, από τον κυκλικό κόμβο στην αρχή της Λ. Ιασονίδου, μόλις που διακρίνονται, όταν φτάσεις ήδη μπροστά τους. Για να αποφανθεί πως «στην Ελλάδα πρέπει να γίνει το κακό για να παρθούν μέτρα», πράγμα που, δυστυχώς, επιβεβαιώνεται τακτικά.

BASIKO_3Με αφορμή το ατύχημα του τουριστικού λεωφορείου, επικοινωνήσαμε χθες με τη Δημοτική Αστυνομία Κατερίνης, αρμόδιας για τον έλεγχο της κυκλοφορίας υπηρεσίας του δήμου. Μας πληροφόρησαν πως πράγματι υπάρχει πρόβλημα με την προειδοποιητική μπάρα που «διπλώνει», όπως μας είπαν τουλάχιστον 2-3 φορές το μήνα και πως ο δήμος μελετά τρόπους να σταθεροποιηθεί.
Συγκεκριμένες πληροφορίες δεν ήταν σε θέση να μας δώσουν, καθώς την ευθύνη για τη σήμανση και τη συντήρησή της έχει η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου.

Απευθυνθήκαμε λοιπόν και στον καθ’ ύλην αρμόδιο, αντιδήμαρχο τεχνικών Υπηρεσιών Θανάση Λιακόπουλο. Ο οποίος υποστήριξε ότι η σήμανση είναι «επαρκής και με το παραπάνω». «Ό,τι μας ζητήθηκε από την Τροχαία, το πράξαμε και το έχει ελέγξει», μας είπε.
Παρόλ’ αυτά επιμείναμε, υπάρχει πρόβλημα, συμβαίνουν ατυχήματα.
«Όχι συχνά», μας αντιγύρισε, «και μάλιστα», πρόσθεσε, «δε θυμάμαι άλλο πέραν του πρόσφατου».
Εμείς του θυμίσαμε ένα ακόμη ατύχημα (πρόχειρο στη μνήμη μας), ενός φορτηγού που μετέφερε υγρά καύσιμα και βρέθηκε επικίνδυνα σφηνωμένο στους τοίχους της υπόγειας διάβασης και τελικά μας διαβεβαίωσε πως, παρόλο που, όπως εκτιμά, ό,τι ήταν να κάνει ο δήμος το έκανε, έδωσε εντολή στους αρμόδιους να κρίνουν αν χρειάζεται να γίνει και κάτι παραπάνω.

Αυτό το «κάτι παραπάνω», πάντως, δεν μπορεί παρά να υπολογίζει και τις πιθανές παραβάσεις, για να ελαχιστοποιεί τους κινδύνους και για τους παραβάτες και για τους περίοικους της περιοχής.
Όπως δεν μπορεί παρά να υπολογίζει και τη δυνατότητα των πεζών να περνούν με ασφάλεια απέναντι, που σήμερα δεν υπάρχει, αφού τα περιβόητα ασανσέρ δε λειτουργούν.
Όσο για την ασφάλεια των ποδηλατών, αυτή μάλλον έχει σφηνωθεί ανεπιστρεπτί στη στενωπό της υπόγειας διάβασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: