Νέες «αερομαχίες» προμηνύουν οι χειρισμοί Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την ανάθεση έργου για πραγματοποίηση επιδοτούμενων πτήσεων σε άγονες γραμμές μετά από διαγωνισμό εξπρές.
Οπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή από την ΥΠΑ με τις εταιρείες Athens Airways και Skyexpress (κρητικές αερογραμμές) θα ταξιδεύουν από την 1η Δεκεμβρίου έως την 1η Απριλίου οι επιβάτες 15 νησιών της άγονης γραμμής, μετά από διαγωνιστική διαδικασία διαπραγμάτευσης που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή των εταιρειών που είχαν συμμετάσχει στον ακυρωθέντα διαγωνισμό.
Για τις υπόλοιπες 9 γραμμές ο διαγωνισμός απέβη άγονος και έως ....την ερχόμενη Τρίτη, 17 Νοεμβρίου αναμένονται οι προτάσεις των εταιρειών. Αξίζει να αναφερθεί ότι, η ανάθεση αυτή που αφορά ποσό περίπου 12 εκατ. ευρώ είναι για το μεταβατικό διάστημα Δεκέμβριος 2009 - Μάρτιος 2010.
Ήδη, οι αντιδράσεις είναι έντονες με τον πρόεδρο της MIG και της Olympic Air κ. Ανδρέα Βγενόπουλο να προαναγγέλλει συνέντευξη Τύπου για τη Δευτέρα όπου αναμένεται να εξαπολύσει δριμεία επίθεση στο υπουργείο, όπως μαρτυρά η ανακοίνωση με θέμα: «Τα όρια επιχειρηματικότητας - εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και η διαχρονική ανεπάρκεια του κράτους».
Υπενθυμίζεται, ότι έως το τέλος του μήνα το σύνολο των δρομολογίων θα εκτελεί η Olympic Air χωρίς οποιοδήποτε οικονομικό αντιστάθμισμα. Μάλιστα, στη σχετική απόφαση του πρώην υπουργού Μεταφορών υπήρχε πρόβλεψη το καθεστώς αυτό να συνεχιστεί και τον Δεκέμβριο.
Όπως έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κάλεσε τις εταιρείες που συμμετείχαν στον τελευταίο επίσημο διαγωνισμό να καταθέσουν προσφορές για το μεταβατικό διάστημα των τεσσάρων μηνών, προσφορές κατέθεσαν όλες οι εταιρείες πλην της Hellasjet και προσωρινοί ανάδοχοι προέκυψαν για τα 15 από τα 24 αεροπορικά δρομολόγια.
Από αυτά την πλειοψηφία, συνολικά 10 αναλαμβάνει η Athens Airways και τα υπόλοιπα 5 η Skyexpress, ενώ άγονος κηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τα υπόλοιπα 9, για τα οποία η ΥΠΑ κάλεσε τις εταιρείες να καταθέσουν εκ νέου προσφορά έως τις 17/11.
Η Athens Airways ανέλαβε τις γραμμές: από Αθήνα προς Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη - Χίος, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Άκτιο- Σητεία, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος και Θεσσαλονίκη - Σάμος.
Η Sky Express ανέλαβε τις γραμμές: Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος- Ρόδος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σκύρος, Αθήνα - Σητεία και Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα.
Οι γραμμές που επαναπροκηρύσσονται είναι: από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Λέρο, Κάλυμνο, Νάξο και Πάρο, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Ρόδος - Κως - Λέρος - Αστυπάλαια και Ρόδος - Καστελόριζο.
Δημοσίευση
Πάντως, η ΥΠΑ δημοσίευσε χθές στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των 24 άγονων γραμμών που είχε ματαιωθεί λόγω των εκλογών του Οκτωβρίου. Στο διαγωνισμό αυτό, που αφορά το χρονικό διάστημα από 01/04/2010 έως 31/03/2012, έχει δικαίωμα συμμετοχής οποιοσδήποτε Κοινοτικός Αερομεταφορέας.
Επισημαίνεται ότι, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ η ΥΠΑ είχε υποχρέωση να προκηρύξει διαγωνισμό για να προκύψει η εταιρείας ή οι εταιρείες που θα αναλάβουν το έργο να εκτελούν τα 24 δρομολόγια της άγονης γραμμής.
Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός προκηρύχθηκε και ακυρώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση λόγω των εκλογών. Όταν ανέλαβε η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να αλλάξει τους όρους του διαγωνισμού με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η διαδικασία και να απαιτείται ενδιάμεση λύση για το ποια εταιρεία θα πετάει στα νησιά έως ότου ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Έτσι, ανατέθηκε έως τις 31 Νοεμβρίου - και δυνητικά έως τις 31 Δεκεμβρίου - η εκτέλεση των δρομολογίων στην Olympic Air.
Όμως, επειδή ο κανονικός διαγωνισμός θα ολοκληρωνόταν την 1η Απριλίου - μετά την αλλαγή των όρων - προέκυπτε κενό τεσσάρων μηνών που έπρεπε να καλυφθεί, διαφορετικά, τα νησιά θα έμεναν χωρίς αεροπορική σύνδεση. Έτσι, η ΥΠΑ προκήρυξε στις 2 Νοεμβρίου εξπρές διαγωνισμό για το εν λόγω διάστημα, αφού συζήτησε με τις 7 αεροπορικές εταιρείες που είχαν συμμετάσχει στην πρώτη διαδικασία του Αυγούστου.
Ο φάκελος της OA δεν εξετάσθηκε διότι -σύμφωνα με πληροφορίες- ήταν «υπό όρους», ενώ από την πλευρά της Aegean Airlines [AGNr.AT] φαίνεται να είναι ήπια η αντίδραση της για τον αποκλεισμό της, αφού εκφράζεται ικανοποίηση γιατί ακολουθήθηκε διαγωνιστική διαδικασία. ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ
NAFTEMPORIKI.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου